TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaj zużywa najmniej energii!
InfoTram.pl - Opublikowano: 29.05.2017 14:46:11 6 komentarzy
Tramwaj zużywa najmniej energii!

Już w środę 31 maja br. na katowickim Rynku (przed Teatrem Śląskim) odbędzie się happening "Tramwajem dla czystego powietrza".

Celem wydarzenia jest zwrócenie uwagi katowiczan na stan jakości powietrza oraz zaktywizowanie mieszkańców miasta do podejmowania działań na rzecz poprawy jakości powietrza w Katowicach. Poważnym źródłem zanieczyszczenia powietrza w Katowicach jest stosowanie złej jakości paliw stałych do ogrzewania naszych domów. Obecnie odbiorcy węgla praktycznie nie wiedzą niczego o węglu, za który płacą. Ani jak bardzo jest zasiarczony, ani jak wilgotny, ani nawet tego jaka jest jego kaloryczność.

Obecne prawo pozwala nabijać Kowalskiego w butelkę. Można mu sprzedać wszystko. Do pieców często trafia na przykład węgiel wilgotny, którego spalanie powoduje nie tylko ogromną emisję pyłów, ale też obciąża kieszeń kupującego, bo odparowanie wody – ta przecież się nie pali – pochłania znaczną część energii – komentuje Patryk Białas z Katowickiego Alarmu Smogowego.

By zrozumieć sytuację, z którą spotykamy się na składach opałowych najlepiej wyobrazić sobie, że nagle na polskich stacjach benzynowych znikają oznaczenia dystrybutorów i nie wiemy, co lejemy do baku. Pół biedy jeżeli zamiast "98-ki" nalejemy do niego "95-kę". Gorzej, kiedy do baku benzyniaka trafi ropa lub do nowoczesnego samochodu wlejemy benzynę ołowiową. To sytuacja, którą trudno sobie wyobrazić. Lepiej przesiąść się do tramwaju. Tym bardziej, że na jakość naszego powietrza duży wpływ ma również to, co wydostaje się z rur wydechowych samochodów.

Dlatego na świecie, w centrach miast ogranicza się ruch pojazdów indywidualnych, a stawia się na komunikację zbiorową. To również droga, którą prędzej czy później będą musiały pójść miasta Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej – komentuje rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.

Jeden nowy tramwaj może zabrać jednorazowo około 200 pasażerów, tymczasem jednym samochodem średnio podróżują niespełna 2 osoby. Wynika z tego prosto, że jeden tramwaj może zastąpić 100 samochodów, zmniejszając korki, a jednocześnie zanieczyszczenie powietrza – zauważa Andrzej Zowada.

Tramwaj cechuje się też najniższym zużyciem energii spośród innych środków komunikacji zbiorowej przeliczanej na 1 km trasy i 100 pasażerów, do przewiezienia których tramwaj potrzebuje 1-1,5 kWh, autobus elektryczny 2,4 kWh, a autobus z silnikiem Diesla aż 4,2 kWh.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
Katowice
  • Loek – 29.05.2017

    Kopciuchy wymiencie a nie tramwaje

  • www – 29.05.2017

    No dobra. Jeżeli tramwaj jest najtańszy to dlaczego tramwajom płaci się więcej za wzkm? Ktoś chyba czegoś nie uwzględnił i poszedł na łatwiznę.

  • jatal – 29.05.2017

    A Olsztyn "daje" w przetargu dodatkowe punkty za energochłonność poniżej 6 kWh/km. Co prawda nie dla 100 osób ale około 200 ale to i tak około 3 razy więcej niż te podane 1,5.

  • Heh – 30.05.2017

    Tramwaje sa niefektywne. Ale tobkolejna spolka miejska ze stolkiem prezesa i dyrektorów. Dużo lepsze sa autobusy

  • Heh – 30.05.2017

    smrodobusy powinny być ja najszybciej wycofane z ulic miast, podobnie jak indywidualny transport!

  • NM – 01.06.2017

    Przy podawaniu tego typu danych należy określić , przy jakich założeniach je wyliczono.Inaczej przy ich interpretacji wystąpią nieporozumienia a i wnioski wyciągnięte na podstawie takich danych mogą być mylne.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....