TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaj zasilany wodorem
RG/INFOTRAM - Opublikowano: 20.10.2011 11:25:25 5 komentarzy
Tramwaj zasilany wodorem

Hiszpański operator FEVE zaprezentował tramwaj zasilany przez dwa wodorowe ogniwa paliwowe, który może przewozić od 20 do 30 pasażerów z prędkością do 20 km / h. Prototyp został zbudowany w warsztatach firmy Pravia przez Fenit Rail, w której FEVE posiada 37,5% udziałów. Operator ma nadzieję, że tramwaj rozpocznie kursowanie w przyszłym roku, w Austrii.  

Opracowanie prototypu kosztowało 1mln €. Został on zbudowany na bazie wagonu serii 3400, wyprodukowane przez SNCV Belgii i skierowanego do obsługi linii FEVE w Walencji. Wagon po przebudowie waży 20 ton. Jest zasilany przez dwa ogniwa paliwowe, o mocy 12 kW każde. Wodór jest zmagazynowany w 12 kanistrach, które mają łączną pojemność 105,6 m3 gazu. Prąd jest podawany do czterech silników asynchronicznych, każdy o mocy 30 kW. Energia wytwarzana podczas hamowania jest regenerowana i wykorzystywana do przyspieszania, przy użyciu energii z superkondensatorów i akumulatorów litowo-jonowych.

Projekt został sfinansowany przez regionalne władze austriackie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
wodór
Austria
Hiszpania
  • Krispolo – 20.10.2011

    Ciekawy pomysł.

  • MTA – 21.10.2011

    Moim zdaniem bezsensowny - ze względu na osiągi i wygląd, ten pojazd nie za bardzo nadaje się ani na wystawy ani na badania...

  • ja – 23.10.2011

    To jest całkowicie bezsensowny pomysł, pomijając już osiągi takiego wagonu, warto zapoznać się z informacjami jak dużo energii potrzeba zużyć żeby wyizolować wodór. Bo skądś (np z wody) trzeba go wziąć.

  • Jaruzel – 23.10.2011

    Czego to ludzie nie wymyślą! Czekam na tramwaje napędzane bombą wodorową, falami Kaszpirowskiego oraz krowim lajnem...

  • nowy – 25.10.2011

    Bardziej na poważnie: ~@jaruzel, o zastosowaniu energii jądrowej do napędu marzono na poważnie w latach 60-tych - np. koncepcja parowozu z reaktorem jądr. zamiast kotła (patrz Encyklopedia Techniki z tamtego okresu) fale Kaszpirowskiego to tylko czary, biogaz z krowiego łajna jest możliwy, ale kłopotliwy. !@ja ma rację, o wodorowych złudzeniach w pełni tu: http://www.peakoil.pl/p/wodor Wielu nie wie, że Wodór na skalę przemysłową uzyskuję się z metanu, (elektroliza jest droższa) ale energetycznie to nie ma sensu (Opinia pracownika b. Politech. Szczecińskiej, z tytułem prof.)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....