TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaj zasilany wodorem
RG/INFOTRAM - Opublikowano: 20.10.2011 11:25:25 5 komentarzy
Tramwaj zasilany wodorem

Hiszpański operator FEVE zaprezentował tramwaj zasilany przez dwa wodorowe ogniwa paliwowe, który może przewozić od 20 do 30 pasażerów z prędkością do 20 km / h. Prototyp został zbudowany w warsztatach firmy Pravia przez Fenit Rail, w której FEVE posiada 37,5% udziałów. Operator ma nadzieję, że tramwaj rozpocznie kursowanie w przyszłym roku, w Austrii.  

Opracowanie prototypu kosztowało 1mln €. Został on zbudowany na bazie wagonu serii 3400, wyprodukowane przez SNCV Belgii i skierowanego do obsługi linii FEVE w Walencji. Wagon po przebudowie waży 20 ton. Jest zasilany przez dwa ogniwa paliwowe, o mocy 12 kW każde. Wodór jest zmagazynowany w 12 kanistrach, które mają łączną pojemność 105,6 m3 gazu. Prąd jest podawany do czterech silników asynchronicznych, każdy o mocy 30 kW. Energia wytwarzana podczas hamowania jest regenerowana i wykorzystywana do przyspieszania, przy użyciu energii z superkondensatorów i akumulatorów litowo-jonowych.

Projekt został sfinansowany przez regionalne władze austriackie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
wodór
Austria
Hiszpania
  • Krispolo – 20.10.2011

    Ciekawy pomysł.

  • MTA – 21.10.2011

    Moim zdaniem bezsensowny - ze względu na osiągi i wygląd, ten pojazd nie za bardzo nadaje się ani na wystawy ani na badania...

  • ja – 23.10.2011

    To jest całkowicie bezsensowny pomysł, pomijając już osiągi takiego wagonu, warto zapoznać się z informacjami jak dużo energii potrzeba zużyć żeby wyizolować wodór. Bo skądś (np z wody) trzeba go wziąć.

  • Jaruzel – 23.10.2011

    Czego to ludzie nie wymyślą! Czekam na tramwaje napędzane bombą wodorową, falami Kaszpirowskiego oraz krowim lajnem...

  • nowy – 25.10.2011

    Bardziej na poważnie: ~@jaruzel, o zastosowaniu energii jądrowej do napędu marzono na poważnie w latach 60-tych - np. koncepcja parowozu z reaktorem jądr. zamiast kotła (patrz Encyklopedia Techniki z tamtego okresu) fale Kaszpirowskiego to tylko czary, biogaz z krowiego łajna jest możliwy, ale kłopotliwy. !@ja ma rację, o wodorowych złudzeniach w pełni tu: http://www.peakoil.pl/p/wodor Wielu nie wie, że Wodór na skalę przemysłową uzyskuję się z metanu, (elektroliza jest droższa) ale energetycznie to nie ma sensu (Opinia pracownika b. Politech. Szczecińskiej, z tytułem prof.)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....