TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaj niskopodłogowy UKWZ 71-631
Jacek Pudło - Opublikowano: 30.10.2012 19:33:28
Tramwaj niskopodłogowy UKWZ 71-631

Zakłady Ust-Katawskij Wagonostroitelnyj Zawod (UKWZ) w mieście Ust-Kataw nieopodal Czelabińska opracowały nowy przegubowy tramwaj niskopodłogowy oznaczony 71-631 (KTM-31).

3-członowy, niskopodłogowy tramwaj powstał na bazie doświadczeń uzyskanych podczas budowy jednoczłonowego, częściowo niskopodłogowego tramwaju 71-623 i przegubowego, 3-członowego, prototypowego tramwaju 71-630. Najważniejszą modyfikacją względem poprzedniego przegubowca było obniżenie podłogi w środkowym członie, uzyskane dzięki zmianie wózka. W pojeździe dokonano też zmian wizualnych, m. in. wyrównano linię okien oraz zmieniono stylistykę ściany czołowej. Karoseria tramwaju ma pudełkowaty kształt, pozbawiony obłości typowych dla europejskich pojazdów.

Tramwaj o długości 28 m osadzono na trzech wózkach. Pierwszy i trzeci człon są względnie długie, a człon środkowy - bardzo krótki i połączony przegubami z pozostałymi. Wózki w członach skrajnych są napędzane. Tramwaj posiada 4 silniki asynchroniczne TAD-21 o mocy 125 kW każdy, sterowane wektorowo. Masa wagonu wynosi 35 t. Prześwit to minimalnie 110 mm. Koła mają średnicę 620 mm. Minimalny promień skrętu wagonu to 20 m. Wykorzystując zabudowane akumulatory o pojemności 1280 Ah, tramwaj może pokonać 300 metrów bez zasilania z sieci trakcyjnej.  

Udział niskiej podłogi w długości wagonu to 70%. Pomimo dużej szerokości pudła (2,5 m) siedzenia zamontowano w układzie 1+1, celem zapewnienia dużej przestrzeni dla pasażerów podrózujących na stojąco. Liczba miejsc siedzących wynosi 48, a liczba miejsc stojących (przy normie 5 os/m2) to 201. Aby dostać się w obszar wysokiej podłogi należy pokonać 2 stopnie poprzeczne. W środkowym członie zamontowano 12 siedzeń tyłem do okien. Uzyskana aranżacja nasuwa skojarzenie z wnętrzem rosyjskich wagonów metra. Pojazd w środku wykończono w kremowym kolorze. Poręcze są żółte, a siedzenia –szare z niebieskimi nakładkami. Okna posiadają wysokie partie przesuwne.

Jak dotychczas, powstały 2 egzemplarze tramwaju 71-631. Pierwszy z nich zbudowano w 2011 roku i był jednokierunkowy. Prototyp pomalowany w kijowskie barwy testowano w Złatoust. Następnie tramwaj trafił jednak w trzech częściach do Sankt Petersburga (2200 km od fabryki!), gdzie kursuje z numerem 5210. Drugi egzemplarz, ukończony w październiku 2012 r., jest dwukierunkowy i przechodzi obecnie jazdy testowe w Złatoust. Pojazd charakteryzuje się bardzo małą liczbą drzwi (układ 1-2-2-1).

Zdjęcie tramwaju na transphoto.ru.  

Opis na stronie producenta.

Zdjęcie wózka.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
UKWZ
Rosja
71-631
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....