Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie poinformowała, że w minionym roku podpisała z wykonawcami zadań inwestycyjnych w Poznaniu umowy o wartości blisko 900 mln zł. Największa, dotycząca budowy trasy tramwajowej do Naramowic, ma wartość ok. 380 mln zł.
PIM podały w sobotę, że w 2018 roku zakończono i przekazano mieszkańcom 35 inwestycji związanych z miejską infrastrukturą - ponad dwukrotnie więcej niż w roku poprzednim. Całkowita wartość podpisanych w minionym roku umów jest ponad czterokrotnie większa od tej, na którą opiewały umowy podpisane przez PIM w roku 2017.
"Taki wzrost to znak, że w stolicy Wielkopolski rozpoczęły się zapowiadane przez prezydenta Jacka Jaśkowiaka i przygotowywane w poprzednich latach wzmożone działania inwestycyjne. Pod względem wartości nowych, podpisanych umów, dotyczących miejskich projektów infrastrukturalnych, rok 2018 był najlepszym w historii PIM" – podała spółka.
Największa z podpisanych umów i jedna z największych w ostatnich 30 latach dotyczy budowy trasy tramwajowej do Naramowic. Realizacja rozpoczęła się pod koniec ubiegłego roku, inwestycja ma wartość prawie 380 mln zł brutto.
"Od 1989 roku do tej pory większą wartość miały tylko dwie umowy - na wybudowanie w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego spalarni śmieci oraz na przebudowę stadionu miejskiego przed Euro 2012" – podkreśliła spółka.
Także w ubiegłym roku podpisane zostały dwie umowy o wartości przekraczającej 100 mln zł brutto każda. Są to przebudowy układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje oraz trasy tramwajowej od ul. Kórnickiej, przez os. Lecha, do ronda Żegrze wraz z budową odcinka nowej trasy wzdłuż ul. Unii Lubelskiej.
W tym roku w mieście kontynuowana będzie m.in przebudowa mostu Lecha wzdłuż drogi krajowej nr 92. Zakończyć się ma m.in. przebudowa ul. Palacza i trasy tramwajowej od os. Lecha do ronda Żegrze, budowa pływalni na Ratajach czy placówki opiekuńczo-wychowawczej na ul. Pamiątkowej.
Spółka podała też, że w tym roku przygotowane zostaną projekty przebudowy kolejnych ulic Poznania - m.in. Św. Wawrzyńca, Kolejowej, Jarochowskiego i Ożarowskiej. Powstanie projekt przebudowy trasy tramwajowej w ul. Dąbrowskiego i zintegrowanego węzła transportowego Grunwaldzka.
Kontynuowane będą również prace związane z największym zadaniem rewitalizacyjnym Poznania - Projektem Centrum, którego pierwszy etap - przebudowa ul. Św. Marcin na odcinku od ul. Gwarnej do Ratajczaka - zostanie oddany do użytku w marcu. PIM rozpisały przetarg, który wyłoni projektanta budowy trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka. Trwają także prace projektowe związane z realizacją w systemie "zaprojektuj i wybuduj" przebudowy ronda Rataje.
Przebudowane zostaną m.in. ulice: Jackowskiego, Heweliusza, Szwajcarska i Folwarczna, na której prace prowadzone są od ubiegłego roku. Rozpocznie się też przebudowa torowisk w ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. Powstanie projekt i ruszy budowa kolejnych odcinków Wartostrady. Udogodnienia dla rowerzystów pojawią się również na ul. Grunwaldzkiej.
Trasa "tramwajowa" a tak naprawdę arteria z wrzuconym tramwajem na siłę - i to z ograniczeniem prędkości
We Wrocławiu nie potrafią wybudować 600 metrów torów... Ponaniacy cieszcie się ta inwestycją...
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.