TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaj N8C już na trasie!
Bartosz Milczarczyk, Karol Wach - Opublikowano: 08.05.2007 22:14:21 5 komentarzy
Tramwaj N8C już na trasie!

W dniu 28 kwietnia 2006 roku w swoją pierwszą liniową jazdę wyruszył sprowadzony z Dortmundu trójczłonowy tramwaj typu N8C. Do 5 maja b.r. można go było spotkać na linii 98. Gdy ta została zlikwidowana pojawia się na liniach 2 oraz 6.

Sprowadzony do Gdańska w dniu 9 lutego 2007 roku tramwaj otrzymał numer boczny #1133. W przyszłości wykorzystywany będzie do obsługi linii objętych remontem, jako tramwaj wahadłowy. Pojazd jest wyposażony w stanowiska motorniczego na obu końcach oraz posiada drzwi po obu stronach - możliwa jest więc dwukierunkowa jazda po jednym torze. Jest to niezwykle praktyczne właśnie przy pracach torowych.

N8C, to tramwaje o rozruchu tyrystorowym (Chopper), który zastosowano w Polsce dopiero niedawno. Zmniejsza zużycie energii elektrycznej o około 20%. Jednak dla pasażerów najważniejszy jest komfort podróżowania. Tramwaj ma ponad 50 miejsc siedzących, estetyczne wnętrze i niski poziom hałasu. Podczas otwierania drzwi, wysuwa się dodatkowy stopień ułatwiający wsiadanie do pojazdu –odbywa się ono szybko i bez problemu.

Tramwaje które zakupiła spółka ZKM Gdańsk są w połowie swojego czasu eksploatacji, co oznacza, że posłużą gdańszczanom jeszcze kilkanaście lat. Zakład miejski z Dortmundu, gdzie nadal są wykorzystywane tramwaje typu N8C, przygotowuje się do przebudowy torowisk i zamierza przenieść część komunikacji tramwajowej do tuneli podziemnych (ma to nastąpić w 2010 roku). Pojazdy typu N8C nie są przystosowane do tego typu torowisk. Jest to jedyny powód, dla którego firma z Dortmundu zgodziła się sprzedać tramwaje. Ten typ wozów jest bardzo poszukiwany przez inne firmy polskie, które zajmują się komunikacją tramwajową. Tramwaj spisuje się na dzień dzisiejszy sprawnie i oceniany jest bardzo dobrze.

Warto wspomnieć iż w Gdańsku jest już drugi tramwaj N8C - dotarł do Gdańska w dniu 23 lutego 2007 roku.

Po co ZKM kupuje używane pojazdy za ponad 40 tys. euro sztuka? - Przede wszystkim będą jeździły na budowanej obecnie linii na Chełm –powiedziała Gazecie Wyborczej rzeczniczka gdańskiego ZKM-u Izabela Kozicka-Prus. Tramwaje typu N8C mają jednak inną zasadniczą zaletę - ponieważ linie tramwajowe w Dortmundzie nie kończą się pętlami, tylko ślepo, kursujące tam tramwaje mają dwie kabiny, po jednej na każdym końcu. Mając dwa takie wozy ZKM może uruchomić przewozy na torach przerwanych remontami, tak jak ma to miejsce np. teraz na Zaspie i Przymorzu. Tak się najprawdopodobniej stanie w najbliższych miesiącach.

Zdjęcia: Bartosz Milczarczyk
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Gdańsk
N8C
ZKM
linia
torowisko
remont
  • Poznaniak – 09.05.2007

    Gdańsk do mistrzostwa opanował wynajdowanie starych klunkrów!

  • TMN – 12.05.2007

    Najpierw Kraków teraz Gdańsk kupuje wszystko co jeździ dyle byłoby "MAde in Germany".Niedlugo moż sprowadzą jakieś KSW czy innego Linke -Hoffmana,zenada...

  • Combino – 12.05.2007

    Poznaniak:i masz czelność to pisać w obliczu stanu taboru na Madalińskiego?To jest mimo wszystko "ździebko" nowocześniejsze od GT6,GT8 iBeynes'ów :D

  • Poznaniak – 14.05.2007

    Combino: Co do tramwajów to jest sporo racji w tym co piszesz, natomiast gdy chodzi o całą komunikację miejską, w tym szczególnie o autobusy to Gdańsk się niestety kompromituje! Podstawą taboru autobusowego będą za chwilę stare graty, których pozbywa się Zachód! Nie dziwiłoby to w jakimś biednym małym miasteczku! Ale w Gdańsku? mieście portowym o olbrzymim potencjale podobnym wielkością do Poznania? (Wy podobno chcecie nawet zorganizować Euro 2012 to najwyższy już czas zacząć szukać używanego, mało zdezelowanego stadionu na Zachodzie!). Wyjątek stanowi 25 nowych Solarisów, ale tyle Poznań kupuje każdego roku, a nie raz na 10 lat! Kompromitacą było jednak to, że Gdańska nie było stać nawet na przemalowanie w swoje barwy żółtych Mercedesów! Nie zamierzam sie tutaj pastwić ale tak to widzę ze stolicy Wielkopolski!

  • Combino – 19.05.2007

    Drogi Poznaniaku!Po pierwsze Merce (ex.BVG) już dawno są w gdańskich barwach.Po drugie,Mercedesy (w odróżnieniu np. od Neoplanów) są uważane za pojazdy wysokiej klasy i jakości;co więcej kupowane są wozy nie starsze niż 10-letnie,co też stanowi swoisty ewenement.Plany tramwajowe może nie wydają Ci się na razie imponujące (choć całkiem szybko dojdą do Twoich uszu wiadomości,które to zmienią),ale pewne - już Ci znane - plany (TKM i rozwój połączeń regionalnych na Kaszuby) chyba Cię przekonają,że Gdańsk sporo wyłoży na sprawy komunikacyjne.Co do Baltic Areny,to już też Gdańsk znalazł sposób na jego postawienie,a zainteresowanie inwestorów tą drogą świadczy o tym,że stadion powstanie nawet gdyby Kaczorom i Lipcowi coś odbiło i wycofali się z deklarowanej pomocy :) A komunikacja autobusowa będzie oparta nie tylko na używkach,ale i na nówkach.Docelowo do 2009 - lub nawet wcześniej - mają zniknąć z gdańskich ulic ostatnie wysokopodłogowe autobusy :) PZDR

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....