Tramwaj do Wilanowa ma swoją stronę
W związku ze zbliżającąsię kampanią informacyjno?konsultacyjną dotyczącą trasy tramwajowej doWilanowa, Tramwaje Warszawskie uruchomiły poświęconą tej inwestycji stronęinternetową www.tramwajdowilanowa.pl.
Na razie strona zawiera tylko podstawowe informacje, wkrótcezaczną się tam pojawiać nowe materiały. Wszystkie zawarte na stronie informacjebędą mogły ulegać modyfikacji, w miarę dalszych prac i uzgodnień, a takżewniosków i uwag zainteresowanych mieszkańców i przyszłych pasażerów.
ZTM informuje, że na drugą połowę maja i pierwszą połowę czerwcaplanujemy serię spotkań konsultacyjnych (konkretne terminy zostaną podane wnajbliższych dniach). Oczywiście przed spotkaniami na stronie www.tramwajdowilanowa.pl zostanąudostępnione materiały, pozwalające w pełni zapoznać się z planami.
O trasie do Wilanowa
Trasa o łącznej długości dochodzącej do 20 km, połączy zesobą Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Trasa podzielona jest na następująceodcinki:
A ? Kasprzaka ? Dworzec Zachodni (Wola)
B ? Dworzec Zachodni ? Grójecka (Ochota); element projektu unijnego
C ? Banacha ? Rakowiecka/Boboli (Ochota ? Mokotów)
D ? Metro Pole Mokotowskie ? Stegny/Sielce (Mokotów); element projektu unijnego
E ? Stegny ? Wilanów Zachodni (Wilanów) ; element projektuunijnego
F ? tory odstawcze lub pętla na Muranowie (Śródmieście)
Trasa do Wilanowa jest zapisana w obowiązującym od roku 2006Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego ? głównymdokumencie planistycznym M.St. Warszawy. Była też uwzględniona w poprzednim takimdokumencie ? Ustaleniach wiążących gminy warszawskie z 2001 roku. Analizazasadności jej realizacji, a także wybór wariantów opiera się przede wszystkimna studium wykonalności z roku 2006. Obecnie powstaje koncepcja, w ramachktórej zweryfikowano i zaktualizowano dane ze studium i potwierdzono wybórwariantów, a także przygotowano dokumentację do postepowania środowiskowego,celem którego jest uzyskanie decyzji środowiskowej ? pierwszego z pozwoleńpotrzebnych do rozpoczęcia budowy. Szczegółowe informacje, także na tematprzyszłych faz projektowania i realizacji, publikowane będą w harmonogramach nastronach poszczególnych odcinków. W serwisie będą także zamieszczane materiałyrobocze (rysunki, przekroje itp.), wizualizacje oraz inne informacje ? a takżeodpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Budowa nowych tras tramwajowych jest jednym z priorytetówinwestycyjnych m.st. Warszawy, określonych w polityce transportowej miasta.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze