W czwartek, 20 grudnia, na gdańskie tory wyjechał zabytkowy świąteczny tramwaj.
To już tradycja. Wzbudza on zainteresowanie pasażerów i wprowadza w mieście przedświąteczną atmosferę. Zobacz, jak wyglądał pierwszy kurs.
Obsługa pojawiała się w zabytkowej N-ce kwadrans przed 15.00. O tej porze robi się już szaro. Za chwilę zapadnie grudniowy zmrok. Pada śnieg. Motorniczy sprawdzili mechanizmy sterujące, przejechali się jeszcze próbnie wewnętrznymi torami w zajezdni przy ul. Wita Stwosza, po czy ruszyli w miasto. Pierwszy przystanek Strzyża PKM.
Tramwaj zdobi świąteczna dekoracja, na którą składa się 150 metrów lampek choinkowych. Przyczepione są dookoła pojazdu, nie sposób nie zauważyć tramwaju, gdy podjeżdża do przystanku. Pasażerowie już po kilku przystankach dość szczelnie wypełnili wnętrze.
Nie jest łatwo go prowadzić, to nie to samo, co nowoczesne PESY. Trzeba mieć trochę zdolności manualnych i i silne ręce, a także używać nóg - mówił pracujący w Gdańskich Autobusach i Tramwajach (GAiT) od wielu lat Zbigniew Trafny. Ludzie strasznie lubią N-kę, uśmiechają się składają nam życzenie. Wielu osobom nasz tramwaj przypomina dawne czasy. Wspominają, mówią, że tu się spotykali, a niektórzy nawet zakochali - dodaje.
N-ka, jeździ codziennie, po zmroku od 20 do 23 grudnia oraz przed Nowym Rokiem od 27 do 30 grudnia.
Przejażdżka jest darmowa, ale warto wesprzeć Fundację Hospicyjną i wrzucić jakiś datek wolontariuszom - przypomina Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
W tym roku w tramwaju można spotkać naturalnych rozmiarów maskotkę orangutanicy. To z kolei niespodzianka przygotowana przez Gdański Ogród Zoologiczny. W Polsce jedyne żyjące orangutany mieszkają właśnie w naszym ZOO. Pasażerowie nie tylko mogą sobie zrobić zdjęcie z orangutanem, ale też otrzymują ulotki informujące o sytuacji tych zwierząt. Niestety masowa produkcja oleju palmowego powoduje, że wycinane są lasy, w których mieszka ten gatunek. Jest on obecnie zagrożony wyginięciem. Dane są alarmujące: 86% tych zwierząt może wyginąć w ciągu najbliższych 7 lat.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.