TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramino zwycięża w Poznaniu!
MPK POZNAŃ - Opublikowano: 27.08.2009 00:49:07 45 komentarzy
Tramino zwycięża w Poznaniu!

I stało się! Poznaliśmy w końcu zwycięzcę przetargu na dostawę 40 tramwajów dla Poznania. O tym zamówieniu pisaliśmy m.in. TUTAJ. Największą liczbę punktów otrzymała firma Solaris Bus &Coach S.A., która zaproponowała model Tramino. Oto ocena oferty firmy:
- w kryterium „Cena”oferta ta otrzymała 87,37 pkt, przy wadze kryterium 73%,
- w kryterium „Wartość techniczna oferta ta otrzymała 100 pkt, przy wadze kryterium 15%,
- w kryterium „Długość okresu gwarancyjnego”oferta ta otrzymała 100 pkt, przy wadze kryterium 12%, co po podliczeniu zgodnie ze wzorem zawartym w SIWZ daje łączną liczbę pkt 90,78, która jest liczbą największą spośród ocenianych ofert.


PESA na drugim miejscu
Druga ważną ofertę złożyła firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., a jej ocena wypadła następująco
- w kryterium „Cena”oferta ta otrzymała 100 pkt, przy wadze kryterium 73%,
- w kryterium „Wartość techniczna”oferta ta otrzymała 0 pkt, przy wadze kryterium 15%,
- w kryterium „Długość okresu gwarancyjnego”oferta ta otrzymała 100 pkt, przy wadze kryterium 12%, co po podliczeniu zgodnie ze wzorem zawartym w SIWZ daje łączną liczbę pkt 85,00 pkt.
Trzecią złożoną ofertę –Construcciones Auxiliar de Ferrocarriles S.A –MPK odrzuciło z powodu jej niezgodności z treścią SIWZ.

Tramwaje niskopodłogowe w Poznaniu*
Pierwsze „niskopodłogowe”wagony doczepne pojawiły się w Poznaniu w okresie przedwojennym (dwa pokoje z kuchnią). Pierwszy współczesny tramwaj niskopodłogowy pojawił się w Poznaniu w roku 1995. Był to trzyczłonowy tramwaj z niską podłogą w środkowym członie. Jego konstrukcja bazowała na popularnych tramwajach typu 105N. Do budowy skrajnych członów wykorzystano pudła wagonów o numerach taborowych 164 oraz 163. Natomiast środkowy człon, z niską podłogą, powstał całkowicie od nowa. Taki wagon, wyprodukowany wspólnie przez konstruktorów z MPK Poznań Sp. z o.o. i poznańskiej fabryki HCP, otrzymał oznaczenie typu 105N/2 oraz numer boczny 400. Pojazd ten nie jest obecnie eksploatowany.
Otwarcie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju wymusiło kupno nowego i nowoczesnego taboru tramwajowego. Zakup tego taboru był finansowany w ramach inwestycji PST. Wybór padł na czeską fabrykę –ČKD Praha. Łącznie zamówiono 10 sztuk wagonów typu RT6N1, z których pięć złożono w Pradze, a pozostałe w Poznaniu. Wszystko to za sprawą konsorcjum zawiązanego przez ČKD Praha oraz Fabrykę Pojazdów Szynowych. Były to pierwsze tak nowoczesne tramwaje, jakie pojawiły się w Polsce. Niestety konstrukcja tych tramwajów nie była udana i do dzisiaj zmagamy się z ich nadmierną usterkowością i zawodnością.
W 2002 r. rozstrzygnięto kolejny przetarg na dostawę niskopodłogowych tramwajów. Zwycięzcą okazała się niemiecka firma Siemens z modelem Combino (Advanced –z ang. zaawansowany, udoskonalony), który był w tym czasie najlepiej sprzedającym się tramwajem w świecie. W latach 2003-2004 dostarczono do Poznania łącznie 14 sztuk Combino. Mimo, że głośno było o wadzie konstrukcyjnej tego typu tramwajów, to podkreślić należy, że wada ta nigdy nie ujawniła się w naszych tramwajach, a wszystkie one zostały udoskonalone przez producenta na jego koszt. Jest to obecnie najmniej awaryjny tramwaj wśród wszystkich eksploatowanych w Poznaniu.
*skrót artykułu Roberta Bartkowiaka „Ballada o niskiej podłodze”, Przystanek nr 6 (106), s. 2 z uzupełnieniem Dyrektora Przewozów Tramwajowych, Jana Firlika, źródło: MPK Poznań


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
Solaris
Tramino
PESA
CAF
  • poznaniak – 27.08.2009

    Dyrektor MPK Poznań Sp. z o.o. ds. przewozów tramwajowych nazywa się Jan FiRlik a nie Jan FiGlik.

  • krakus – 27.08.2009

    gratuluje zakupu kota w worku - kto widział jezdzący tramwaj solarisa - odpowiedz nikt, więc jak mogła dostać 100% za wartość techniczną

  • umbra – 27.08.2009

    Pesa 0 % wartości technicznej, znaczy co? Nie ma wartości..? Nawet koła nie są okrągłe i brak pantografów, czy co? Dziwny przetarg...

  • v – 27.08.2009

    Niestety ten przetarg był w 100% ustawiony!!! PESA pewnie będzie protestować ile sie da. Swoją drogą to pazerność Olszewskich ich kiedyś wykończy wiedzieli ze to jest dla nich wielka szansa a takie ceny dowalili ! Najgorsze jest to że otworzyli im furtke na całą polsce... pewnie nie długo będzie wysyp tego badziewia w polsce ps. nie pracuje dla PESY i nie mieszkam w bydogszczy jestem bezstronnym warszawiakiem.

  • gdańszczanin – 27.08.2009

    Jeśli za gorsze parametry nie dawano pkt to solaris pownien dostać ZERO za cene !!!!!!!!!!!!!!!!!

  • inny_poznaniak – 27.08.2009

    Choć jestem z Poznania, po zapoznaniu się ze składowymi wyniku twierdzę, iż praktycznie Solaris PRZEGRAŁ przetarg. Jeśli PESA skutecznie oprotestuje wynik (na co się zanosi i byłbym zdziwiony, gdyby tego nie zrobiła), Poznań pożegna się nie tylko z nowymi tramwajami, ale na długie lata i z pieniędzmi z UE.

  • MB – 27.08.2009

    Najbardziej zadziwia mnie przyznanie Solarisowi 100 pkt. za wartość techniczną i 0 pkt. dla PESY. W tym kryterium zamawiający skompromitował się totalnie. Nie będę dyskutował czy słusznie wybrano Solarisa-brak doświadczenia w produkcji tramwajów-cóż każdemu można dać szansę.Oczywiście jeśli kogoś na to stać. Widocznie Poznań jest bogaty. Zadam tylko pytanie przedstawicielom MPK Poznań. Czemu PESA otrzymała 0 pkt. za wartość techniczną, kiedy w innych miastach jakieś punkty otrzymywała?

  • Ł. M. P. P. – 27.08.2009

    Oczywiście, że rozstrzygnięcie jest co najmniej dziwne. Różnice w parametrach technicznych są marginalne. Jedynie w przypadku szerokości drzwi można o czymś dyskutować. Liczba miejsc jest kwestią bardzo względną, a już w szczególności pojazdu, który istnieje tylko na papierze. A różnica przejścia 8 (słownie: osiem) milimetrów - pozostawię bez komentarza. Poza tym dzięki temu, że PESA rozpoczęła teraz iście seryjną produkcję, co jest spowodowane m.in. przetargiem warszawskim, odbija się coraz niższymi cenami. Poza tym brakowało mi jakiegoś standardowego typu tramwaju. Z miłośniczego punktu widzenia różnorodność taboru może być ciekawa, ale z eksploatacyjnego punktu widzenia nie jest korzystne. A szczególnie w przypadku taboru tramwajowego, który jest użytkowany przez 30-40[+] lat. Taka sytuacja ma miejsce np. w Gdańsku: 2*114Na, 4*NGd99, 3*NGT6, teraz jeszcze Gamma oraz oczywiście 120Na.

  • devil – 28.08.2009

    No i co, ze istnieje na papierze? Pesa tez istaniala na papierze a wszyscy sikali w gacie, ze beda nowoczesne tramwaje. Solaris produkowal z Bombardierem tramwaje dla Krakowa, ktore sa 3 razy lepsze jak Pesy z Bydgoszczy, wiec doswiadczenie MA.

  • xyz – 28.08.2009

    @devil Proszę Cię! Ty chyba nie wiesz co piszesz! Solaris NIGDY nie produkował z Bombardierem tramwajów, chyba coś Ci się przyśniło! Solaris to dla mnie istne ZERO. ktoś musiał dostać w łapę za ten przetarg...

  • adamus – 28.08.2009

    Ja jestem z Bydgoszczy i nie mam nic przeciwko solarisowi. "wygrali" przetarg bo mieli go wygrać i już, ale można to było zrobić w białych rękawiczkach a nie w osranych majtkach. Chodzi mio o przyznanie punktów za wartść techniczną czemuś czego nie ma i nieprzyznanie produktowi, który już istnieje. To juz mi zalatuje celowym działaniem na szkode firmy z mojego miasta, bo przecież tę punktacje oglądać będą też inni chetni na zakup taboru tramwajowego w Polsce.

  • bd – 28.08.2009

    zawsze fajnie jak jest konkurencja i roznorodnosc lecz jesli to bylo ustawione to PESA powinna protestowac. Jesli Solaris ma problemy z wprowadzeniem nowego produktu to niech najpierw zainwestuje, zbuduje prototypy i potem sprzeda je tak tanio ze kazdy kontrakt wygra cena. Moze jednak smarowania nie bylo a zwyciezyl lokalny patriotyzm i doswiadczenia z autobusami.

  • wiewiór – 28.08.2009

    Solarisy nie będą produkowane w Bolechowie tylko w Łodzi, już teraz jeden jest montowany na Tramwajowej w MPK. A Łódzkie MPK ma doświadczenie w składaniu 100% niskaczy.

  • Su12 – 29.08.2009

    Oj przepraszam bardzo ale jak pamiętam to Elbląg też kupował kota w worku( jeśli chodzi o Pese, prototypu wtedy nie było), więc nie czepiać się Solarisa...

  • Konstal 110Nx – 29.08.2009

    I o ile pamiętam to po Warszawie nie jeździły egzemplarze testowe PESY. Moi drodzy musicie pamiętać że każdy producent ma swoje początki, również PESA je miała i nigdy nie wyprodukowała żadnego tramwaju testowego(przykładowo zakłady CKD, stworzyły prototyp RT6 N1, który jeździł na jazdy pokazowe po Krakowie, Poznaniu i po Czechach a potem poszedł na żyletki). A po za tym dla dobra konkurencji Pesa nie może być jedynym producentem taboru tramwajowego w kraju, zresztą oni i tak już dużo mają do wyprodukowania.

  • Tommi – 30.08.2009

    v ty bezstronny jesteś? Chyba bezrozumny a nie bezstronny. O twojej bezstronności świadczy treść wypowiedzi. Uważasz Solarisy za badziewie choć nie masz ku temu absolutnie żadnych przesłanek. I to ma być bezstronność? Być może czas udać się do specjalisty, bo rozdwojenie jaźni jest ponoć wyleczalne. A może to jednak nie choroba a zgubny wpływ ryżego kłamczucha z Sopotu który u was urzęduje?

  • Su12 – 30.08.2009

    Ale Tommi nie wchodź tu w politykę "A może to jednak nie choroba a zgubny wpływ ryżego kłamczucha z Sopotu który u was urzęduje?" Bo mówimy tu o tramwaju.

  • Maciek – 31.08.2009

    Po tym jak PTS wygrał w Krakowie oferując nieistniejące 18 metrowce LNG, ten przetarg mnie nie dziwi... Solarisowi warto dać szansę, co do ceny, to też jest to działanie celowe: kto kupi po cenie rynkowej tramwaj, który jeszcze nie jeździ? Coś za coś - kupujesz w pewnym sensie "kota w worku" ale za to taniej. Ciekawe czy Solaris wystartuje w krakowskim przetargu na tramwaje (czy ma szanse wygrać to już inna bajka ;-) )

  • pasażerzpoznania – 31.08.2009

    Może rzeczywiście Pesa u początków produkcji startowała z prototypem, ale miała jeden niezaprzeczalny atut - doświadczenie w konstrukcji i budowie pojazdów szynowych. Tu niestety Solaris nie jest jeszcze nawet niemowlakiem.

  • Su12 – 31.08.2009

    A gdzie PESA niby ten prototyp wyprodukowała? Pierwszy niskopodłogowy tramwaj jaki zrobiła pojechał odrazy do Elbląga(nie pamiętam ile tam było sztuk, chyba 6). Więc prawdą jest że Solaris zaoferował narzazie wirtualny tramwaj dla Poznania, tak jak PESA zrobiła to w Elblągu.

  • z Trójmiasta – 31.08.2009

    Pesa z Elbląga nie zdarła,a Warszawie sprzedała tramwaje w wyjątkowej promocji;tymczasem Solaris w Poznaniu żadnej promocji nie stosował,a prototypy opchnął.Fakt,w Poznaniu chcieli żeby wygrał Solaris,ich prawo;ale po co ten pic i szycie sprawy tak grubymi nićmi?I jeszcze Pesa zrobiła im psikusa oferując tramwaje tak tanio ;)

  • Z Daszewic – 31.08.2009

    Bo takie jest prawo w Polsce, że autobus albo tramwaj musisz zamówić poprzez przetarg

  • Daniel – 31.08.2009

    Proszę tylko nie porównuj 40 sztuk do 6 bo to lekka przesada.

  • aleksy – 31.08.2009

    Większa część społeczności Poznania cieszy się, że wygrał Solaris. Praca dla Wielkopolan, podatki opłacone w Wielkopolsce, rozwój regionu. Jestem przekonany, że Solaris w swym dużym doświadczeniu w produkcji pojazdów komunikacji miejskiej pokaże, że Tramino to nie badziewie tylko porządny tramwaj. Niech Pesa uczy się jak produkować nowoczesne pojazdy! Cieszę się również, że Solaris zwraca uwagę na estetykę pojazdu, jak patrzę na pesowozy to aż oczy bolą :S Protest będzie na pewno, bo przecież pies ogrodnika....

  • Su12 – 31.08.2009

    Ale Danielu tak wszyscy skaczecie że Solaris nie zbudował jeszcze prototypu a prawdą jest że Pesa też nie wyprodukowała...

  • Wujek Plujek – 31.08.2009

    @ Aleksy: Proszę Cię, nie wypowiadaj się w imieniu "większej części społeczności Poznania" (ani nawet mniejszej), bo mimo wszystko w mediach i w komentarzach na lokalnych forach jakoś nie widać tej powszechnej radości. Jeśli fakt, że Solaris wygrał w ustawionym przetargu cieszy Cię, to Twój problem, ale zdaje się, że nie każdy podpisałby się pod Twoimi słowami. Ponadto piszesz "Niech PESA uczy się jak produkować nowoczesne pojazdy". Kwestia w tym, że przy Tramino nawet N13 to nowoczesny pojazd, bo coś takiego jak Tramino na razie nie istnieje. Prototyp 'zerowy' klepany jest gorączkowo w Łodzi, a co z tego będzie, tego nikt jeszcze nie wie.

  • Su12 – 31.08.2009

    I jeszcze jedno Danielu, dla takiego Elbląga który jest małym miastem 6 sztuk to jak dla Poznania 40...

  • aleksy – 31.08.2009

    ~Wujek Plujek. Oszczędź sobie oceny o rzekomym "gorączkowym" klepaniu. Może powinieneś zaglądnąć na epoznan.pl poczytaj tamtejsze komentarze, ok. 70% opowiadających się za Solarisem. Nie wypowiadam się w imieniu żadnej z grup, wyraziłem swój wniosek na podstawie obserwacji w lokalnych mediach. Rzucasz mocne oskarżenia mówiąc iż przetarg był ustawiony. N13 przynajmniej lepiej się prezentuje niż pesowozy, to pojazd z duszą. Fakt, że Pesa przegrała to Twój problem.

  • Su12 – 31.08.2009

    Jeśli przetarg był ustawiony to osoby które mają na to dowód powinny to zgłosić do prokuratury, bo została złamano ustawę o zamówieniach publicznych...

  • z Trójmiasta – 01.09.2009

    Aleksy,tylko Ty niestety stanowisz przykład wyjątkowo szowinistycznego poznaniaka:"nasze produkty są najlepsze na świecie,reszta to badziewie i wszyscy powinni kupować nasze!".Tylko że brak obiektywizmu wobec poznańskich (i podpoznańskich) produktów całkowicie przesłania Ci fakt,że tak naprawdę Solaris jest technicznie bardzo podobny do Pesy.Ba,nawet przejął jej główne wady (patrz:dół nadwozia);bo bardziej wiarygodny niż render (papier i wstępny rysunek wszystko kupią!) jest ostateczny model.A on jednoznacznie wskazuje,jak daleko od peronu będzie dolna krawędź drzwi. Rozumiem radość poznaniaków że kasa zostanie w województwie,ale odrobina obiektywizmu też nie zaszkodzi...

  • Tomas – 01.09.2009

    A ja się bardzo cieszę, że wygrał SOLARIS! Na technice się nie znam, natomiast różnicę w estetyce Tramino i PESY może zauważyć z zamkniętymi oczyma :) A poza tym - praca dla ludzi w Wielkopolsce, podatki w Wlkp, pieniądze w Wlkp, firma z przyszłością w Wlkp. :) /poznaniak

  • aleksy – 01.09.2009

    ~z Trójmiasta. Schowaj swoje oszczerstwa do kieszeni! Gdzie ja niby pisałem, że produkty wszystkich firm prócz Solarisa to badziewie?! W ostatnim etapie przetargu brane pod uwagę były oferty tylko 3 firm, Solaris, Pesa i CAF. Z tej trójki uważam, że produkt Pesy byłby najgorszy. Nigdzie nie wypowiadałem się na temat produktów innych firm. Chciałbym, by tramwaje Solarisa dorównały jakością zachodnim odpowiednikom! Pozdrawiam pana kłamcę i szowinistę z Trójmiasta.

  • filipesso – 01.09.2009

    aleksy - a z czego wnosisz ze produkt pesy byłby najgorszy???

  • filipesso – 01.09.2009

    tomas - z całym szacunkiem dla Ciebie ale ciekawe jak udało się Tobie porównać estetykę obu pojazdów??? miałeś okazję już porównać oba na jakiejs imprezie targowej??? moze wkleisz link do fotek;-)

  • aleksy – 01.09.2009

    ~filiPESso .Zajmijcie się lepiej realizacją zamówień dla Warszawy, a nie tracicie czas na forach internetowych (: Gorszy chociażby dlatego, że wejście/wyjście z pojazdu będzie mniej komfortowe (węższe), większe prawdopodobieństwo, że jadąc pasażer (ja) będzie zmuszony stać. No i będę odczuwał psychiczny dyskomfort jadąc takim brzydkim koszmarkiem jakie produkuje (jak ciastka w piecu) Pesa (: błagam! zwracajcie uwagę na estetykę waszych pojazdów!

  • Su12 – 01.09.2009

    A pamiętajcie że jeśli chodzi o szerokość drzwi to na warunki poznańskie trafny argument. I przykładowo jest to jedyna rzecz nad jaką górują Tatry nad Combino

  • Combino – 01.09.2009

    Rany boskie,na początku życzyłem zwycięstwa Solarisowi (żeby zwiększyła się konkurencja i żeby drugi polski producent wszedł do gry).Ale,do diabła,kto tu wpuścił tego kibola,który wypisuje idiotyzmy pod nick'iem "Aleksy"?Dzieciaku,poczytaj trochę o technice i budowie Tramino:niestety dla Ciebie pod względem zastosowanych rozwiązań (właśnie nie tyle dostawców,ile rozwiązań) on JEST podobny do Pesy!Zadałeś sobie trudu,by obejrzeć model?Rozczaruję Cię: jakkolwiek (o ile Solaris się postara i zrobi z taką jakością jak na eksport) może to być solidny i w miarę niezawodny tramwaj,to TEN MODEL nie dorówna czołówce POD WZGLĘDEM ROZWIĄZAŃ TECHNICZNYCH (porównaj nadwozie choćby z Flexity Outlook,to MOŻE zrozumiesz dlaczego).Nie wiem,może Tramino II będzie bardziej zaawansowany,ale już dziś widać,że Tramino I może być co najwyzej solidnym średniakiem.I szczerze mówiąc jestem rozczarowany,bo po pierwszych wizualkach miałem nadzieję na coś bliższego poziomem Bombardierowi. I na koniec:Pesa absolutnie nie jest taka zła,jak ją malujesz.Jechałem nia i to nieraz:bardzo przyzwoity tramwaj,nie ma się czego bać :)

  • aleksy – 01.09.2009

    ~Combino, Ale,do diabła,kto tu wpuścił tego kibola, który wypisuje idiotyzmy pod nick'iem "Cimbino"?Dzieciaku, aż żal, że przybrałeś sobie takie pseudo. Combino to przecież b. dobry tramwaj, czego nie można powiedzieć o Tobie. Jechałem Pesowozami kilkakrotnie w wawie, za każdym razem bałem się, że znowu wyleci z szyn. To przecież nie jest samolot, a lata (:

  • Combino – 02.09.2009

    Idź dzieciaku lepiej spać,bo jutro szkoła. Tak na serio,to dyskusja z Tobą jest poniżej mojego poziomu.Więc koniec tej gadki,nie będę karmić trolla :)

  • aleksy – 02.09.2009

    Idź dzieciaku lepiej spać, jutro masz szkołę, moja za miesiąc. Po co zaczynasz dyskusje, której prowadzić nie chcesz. Nie zapomnij bajki poczytać przed snem, dobrze działa na wyobraźnie (:

  • – 05.09.2009

    do filipesso - estetykę tramino oceniam z fotografii, PESĘ widziałem na żywo :) Tak samo byłem niezadowolony z wyglądu TATRY, nie mówię już o jej awaryjności, w porównaniu z późniejszymi COMBINO. PESA byłbaby czymś w rodzaju TATRY2, Tramino mam nadzieję będzie zbliżone jakościowo bardziej do Combino, i nie będzie straszyć. pzdr.

  • Combino – 06.09.2009

    Drogi Anonimie!Nie wiem,na jakiej podstawie wysuwasz tak daleko idące wnioski,ale na podstawie dostępnych danych i wizualizacji (także pod postacią "obowiązującego" modelu) nie widzę NIC,co by wskazywało że Tramino będzie się choć umywać do Combino;a i Pesa znacznie lepiej od RT6N1 wypada.Pesa i Solaris będą po prostu bardzo podobnymi do siebie pod względem technicznym tramwajami i będą rywalizować w tym samym segmencie.Nie oszukujmy się:jeśli jakiś przewoźnik nie będzie do bólu zwracać uwagi na cenę (jak np. większe niemieckie miasta),to za choinkę nie wybierze ani Pesy ani Solarisa.Czemu?Bo po protu rozwiązaniami technicznymi znacznie będą one ustępować zarówno Flexity 2 jak i Avenio.I Solarisowi nawet nie pomoże opinia Urbino,bo akurat SU specjalnie nie ustępuje MAN-owi Lion's City czy Citaro;z Tramino jest nieco inaczej :)

  • Poznaniak – 21.10.2009

    Niesamowicie się cieszę, że w Poznaniu wygrał Solaris. I zwisa mi to, czy będzie wygrywał gdzie indziej. Jako poznaniak chcę jeździć Tramino i opinie innych mam głęboko w dupie. Pozdrawiam Poznaniak

  • czatowiec – 07.12.2009

    Panowie, panowie! Solaris to jest aktualnie najnowocześniejszy tramwaj w Polsce, i w cale to nie jest kot w worku. Wnętrze ma dobrze rozplanowane, i piękne. Wygląd zewnętrzny i kabina motorowego powala, a elektryka, hydraulika itp. pochodzi głównie ze znanych w Krakowie, Gdańsku i w Niemczech Bombardierów! A jak ktoś nie wie jak sprawuje się bombardier, to niech się przejedzie. Nie czuć, by dotykał torów, i jest trwały...

  • esbek – 26.01.2010

    "Solaris to jest aktualnie najnowocześniejszy tramwaj w Polsce" Szkoda tylko, że dalej stojący.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....