TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramino Lipsk już wozi pasażerów
InfoTram.pl - Opublikowano: 14.07.2017 09:05:25 23 komentarze
Tramino Lipsk już wozi pasażerów (źródło: LVB)

Wczoraj debiut z pasażerami, a dziś już liniowo. Tramino Lipsk rozpoczął regularne kursy.

Informacje te potwierdził nam producent tramwajów – Solaris. Tramino Lipsk ma już homologację i może wozić pasażerów. Po raz pierwszy zabrał ich na swój pokład wczoraj (w czwartek, 13 lipca) wieczorem. Dziś od rana rozpoczęły się regularne kursy na linii nr 4. Dla przewoźnika ma być to szansa na bliższe poznanie nowych tramwajów, sprawdzenie ich w codziennej eksploatacji i zdobycie doświadczenia. Dokument dopuszczający Tramino do jazd z pasażerami producent uzyskał po 7 miesiącach od dostawy pierwszego tramwaju.

Uzyskaliśmy już naszą trzecią homologację dla pojazdów szynowych na rynku niemieckim. To prawdziwy powód do zadowolenia. Gratuluję wszystkim naszym pracownikom zaangażowanym zarówno w proces konstruowania, produkcji oraz jak i samej procedury homologacji lipskich Solarisów – powiedział Zbigniew Palenica, Prezes Solaris Tram.

Zanim Tramino wyjechało na trasę pracownicy przewoźnika z Lipska przeszli odpowiednie szkolenia. W ramach prac homologacyjnych i ogólnie przygotowawczych przed wyruszeniem z pasażerami w Lipsku prowadzi się szkolenia motorniczych w nowych pojazdach. Tak było również w Olsztynie, Jenie, Brunszwiku i Poznaniu. Pracownicy, w tym także zaplecza technicznego, muszą mieć czas na zapoznanie się z nowymi pojazdami zanim te trafią do codziennej eksploatacji – mówił nam Marcin Napierała z Solarisa.

Debiut Tramino z pasażerami był sporym wydarzeniem w Lipsku. Brał w nim udział m.in. burmistrz Burkhard Jung, który symbolicznie ochrzcił wagon o numerze 1002.To właśnie do niego należała także przyjemność nadania imienia Weiße Brücke (most w jednym z lipskich parków). Docelowo wszystkie nowe Solarisy otrzymają imiona nawiązujące do znanych i popularnych zabytków oraz miejskich atrakcji.
Przypomnijmy, że w Lipsku Tramino nazywane są XL.

"Lipsk jest wciąż najszybciej rozwijającym się miastem w Niemczech. To stawia sektor transportowy na pierwszym miejscu naszych głównych wyzwań. Dzięki nowemu XL możemy wzmocnić lokalny transport publiczny" - powiedział burmistrz Burkhard Jung.

Nowe Tramino to dopiero początek zmian w tramwajowej komunikacji Lipska. Do 2020 roku miasto ma wzbogacić się o 41 nowych tramwajów niskopodłogowych, które zastąpią wysłużone Tatry.

"XL jest istotną częścią programu inwestycyjnego firm transportowych. Atrakcyjne i nowoczesne pojazdy, nowoczesna infrastruktura i elastyczne oferty to przyszłości Lipska, który ma być przyjazny dla mieszkańców. Transport publiczny to nadal jedno z najważniejszych wyzwań, z którymi musimy się zmierzyć" - powiedział Norbert Menke, szef miejskiego transportu w Lipsku.

Długość tramwajów XL to prawie 38 metrów, szerokość zaś 2,3 metra. Mogą one zabrać na swój pokład 220 pasażerów. Każdy pojazd jest zaprojektowany i wykonany tak, aby bez problemu kursować po sieci w Lipsku, zwłaszcza po ciasnych zakrętach. Pod uwagę wzięto również specyfikę układu przystankowego i nietypowy rozstaw - 1458 mm. Tramino  Lipsk składają się z czterech modułów. Wyposażone zostały w cztery klasyczne wózki napędowe oraz jeden wózek toczny Jacobsa.  

Z czterema wyjątkowo szerokimi, podwójnymi drzwiami i dużymi powierzchniami wielofunkcyjnymi XL jest idealnie dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz dla rodzin z wózkami. Po raz pierwszy te obszary są optymalne. Innowacyjna koncepcja oświetlenia ma wpływać na dobre samopoczucie pasażerów. Jest też klimatyzacja.

Do końca roku w Lipsku ma być 14 Tramino. Obecnie Solaris dostarczył 4, kolejne są już w produkcji. Łącznie umowa opiewa na dostawę 41 wagonów. 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Tramino
Lipsk
  • Flux – 14.07.2017

    Ale brzydal

  • krakus – 14.07.2017

    Nie mogę zrozumieć, dlaczego nie można zrobić tyłu jak przodu? Tył woła o pomstę do nieba...

  • Edi – 14.07.2017

    Znakomity design, szkoda, że u nas takie nie jeżdżą.

  • a2n – 14.07.2017

    Krakowiak przy tym wynalazku to ósmy cud świata !

  • YburG – 14.07.2017

    Paskuda, prawdziwa niemiecka piękność ... jak Helga, Brunhilda lub inna Hermenegilda :)

  • Obserwator 2 – 14.07.2017

    @krakus Tu nie ma nic do zrozumienia. Tak chcial zamawiajacy. Ty sobie zamow taki jaki chcesz miec.

  • tymek – 14.07.2017

    brzydki ten przod

  • obserwator tramwajowy – 14.07.2017

    O gustach się nie dyskutuje, a kształt tego wagonu w dużej mierze jest spełnieniem oczekiwań kupującego, więc ... buzie w ciup.

  • zibi – 14.07.2017

    Zamawiający decydował praktycznie o wyglądzie od początku do końca,życzył bym sobie by praktyka odbiorów została przeniesiona na nasze krajowe podwórko było by pewnością prawidłowego montażu oraz sprawdzenia tego co się da sprawdzić w tym okresie.

  • Sceptyk – 14.07.2017

    Jeszcze się nie zepsuł?

  • krakowianin – 14.07.2017

    Wygląda bardzo atrakcyjnie i solidnie . Niemcy wiedzą co kupują .

  • Obserwator 2 – 14.07.2017

    @sceptyk - to nie kruche ciasteczko z Bydgoszczy .

  • Misiek Krk – 14.07.2017

    Powinni go ochrzcić Bratwurst Modern ;) I tak lepiej wygląda jak Pesowe Bufety/Kioski z Wawy.

  • okl – 14.07.2017

    Piękny tramwaj, niesamowity design! Super by było jakby pod Wawelem takie tramwaje się pojawiły!

  • YburG – 15.07.2017

    Prawdziwa kaszana ... die echt polnische Blutwurst :)

  • mechanik – 15.07.2017

    @okl Oby, jakimś cudem. Genialny design. A ile potem byłoby opinii wychowanych na wszechobecnym kiczu zawistników... :-)

  • esbek – 15.07.2017

    Mi się nie podoba. Poprzednie modele Solarisa były ładniejsze. Ale jest to moje prywatne odczucie.

  • Elf – 15.07.2017

    Mnie też!

  • advisor – 15.07.2017

    Nie wiem, czy komentujący powyżej wiedzą, ale ten design to jest akurat życzenie Lipska, a nie Solarisa. Dostali to, co chcieli ("nasz klient - nasz pan"), a że efekt jest futurystyczny... osobiście wolę bardziej klasyczne projekty, ale nie jest najgorzej. Najważniejsze, żeby dobrze służył pasażerom!

  • okl – 17.07.2017

    @mechanik - bo w większości przypadków nawet jeśli są zdolni designerzy, to niestety ostatnie słowo ma jakiś "twardogłowy" koleś z biura konstrukcyjnego, który o estetyce i designie nie ma zielonego pojęcia... stąd w "polszy" taka plaga falek, "obłości" i glistowatych, nijakich brył... Całkiem nieźle wyglądają też Jazzy 128N, to pamiętasz jaka skala hejtu się przelała przez sieć, i co? i następny design to już "glisty"...

  • inny – 18.07.2017

    Nie przemawia do mnie ten desing :/

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....