TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramino Brunszwik wyjechały na trasy
INFOTRAM - Opublikowano: 14.04.2015 09:51:48 13 komentarzy
Tramino Brunszwik wyjechały na trasy

W poniedziałek, 13 kwietnia 2015, pierwsze dwa Tramino wyruszyły na tory w Brunszwiku. Wyprodukowane w Polsce tramwaje zostały włączone o godzinie 13:08 i 13:13 do obsługi linii M3 i M5. W uroczystości udział wziął m.in. Ulrich Markurth, Burmistrz Miasta Brunszwik oraz szef tamtejszego przewoźnika Jörg Reincke."Nasz przewoźnik zamówił 18 tych nowoczesnych pojazdów, które obecnie stopniowo będą oddawane do dyspozycji pasażerów. We flocie tramwajowej Brunszwiku są obecnie 42 pojazdy niskopodłogowe, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych" - powiedział Ulrich Markurth. Burmistrz nie krył zadowolenia z nadejścia nowej ery w tramwajowej komunikacji miejskiej w Brunszwiku. Zakup nowych Tramino, współfinansowany w 50% przez rząd Dolnej Saksonii, to jedna z największych inwestycji w historii brunszwickiego przewoźnika. "Nie pozostaje nic, jak tylko życzyć bezpieczniej i przyjemnej jazdy nowymi tramwajami??dodał burmistrz. "Jesteśmy bardzo szczęśliwy, że dostaliśmy zgodę na użytkowanie Tramino Brunszwik w ruchu liniowym, dzięki czemu możemy zacząć wozić naszych pasażerów tymi tramwajami??powiedział  Joerg Reincke, prezes brunszwickiego przewoźnika. "To był wielki wysiłek i wszyscy zaangażowaliśmy dużo pracy i kosztów w przygotowanie pojazdów do obsługi pasażerów?- dodał. Szef przewoźnika podziękował też za zaangażowanie w realizację projektu swoim pracownikom, a także producentowi pojazdów ?firmie Solaris.   

Tramino Braunschweig to czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje o długości 35,7 m i szerokości 2,3 m, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm. Każda z czterech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym pośrodku wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie, staje się on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie mniejsze. Jest to zaawansowana konstrukcja bazująca na sprawdzonych rozwiązaniach. Aby poprawić komfort prowadzenia pojazdu oraz samego podróżowania, w wózku użyto zestawów kołowych z wahaczami zamiast klasycznych zestawów kołowych. W zależności od położenia wózek wyposażono w wahacz z jedną lub dwoma parami kół napędzanych. Wahacze połączone są z ramą za pomocą łącznika oraz prowadników gumowo-metalowych. Dzięki takiemu zabiegowi wózek charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.

Napęd stanowi pięć asynchronicznych silników trakcyjnych, o mocy 90 kW każdy, zamontowanych na pudłach. Przeniesienie napędu następuje z silników przez wał na wózek i poprzez układ przekładni ?master?i ?slave?, połączonych ze sobą wałem drążonym na koła. Takie rozwiązanie pozwoliło uzyskać w całym tramwaju niską podłogę przy jednoczesnym obniżeniu masy samego wózka oraz zastosowaniu kół o średnicy aż 662 mm (nowe koła).

Zupełnie nowym rozwiązaniem jest system anty-knick, który zapobiega niepożądanym pozycjom pojazdu podczas jazdy na wprost (w tym ?pozwala uniknąć wężykowania), a także w czasie wejścia, pokonywania oraz wyjścia z łuku. System składa się z dwóch siłowników przypadających na każdy wózek. Te z jednej strony zamocowane są w gniazdach na ramie wózka, a z drugiej przyczepione do pudła pojazdu. Ma to również wpływ na poprawę komfortu jazdy, gdyż zapobiega charakterystycznym szarpnięciom w trakcie wchodzenia poszczególnych członów tramwaju w łuk.

Z kolei zamontowanie superkondensatorów, w których magazynowana jest energia pochodząca z procesu rekuperacji, służy do rozpędzania tramwaju. Takie rozwiązanie pozwala przewoźnikowi zaoszczędzić znaczącą ilość energii elektrycznej zużywanej do jazdy tramwajem.Przyciski i przełączniki w kabinie motorniczego zastąpione zostały innowacyjnym pulpitem, który składa się z nowoczesnych ekranów dotykowych. Intuicyjne i łatwe w obsłudze urządzenia pozostawiają dowolność w kwestii programowania, rozmieszczenia poszczególnych funkcji oraz ich łatwej zmiany, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Klasyczne lusterka wsteczne zastąpione zostały kamerami. Obraz, który rejestrują, przenoszony jest na wewnętrzne monitory zamontowane zgodnie z wszelkimi normami ergonomii. Gwarantuje to widoczność wszystkiego, co dzieje się po obu stronach oraz za pojazdem.Każdy z szynowych Solarisów dla Brunszwiku wyposażony został w klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną klimatyzację kabiny motorniczego. Jednocześnie może nim podróżować 211 osób, z czego 87 na miejscach siedzących. Ten model Tramino posiada sześć par podwójnych drzwi o szerokości 1300 mm. Pierwsze z nich znajdują się tuż za kabiną motorniczego, gdzie mieści się przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Przy drzwiach czwartych oraz szóstych zaplanowano miejsca przeznaczone dla rodziców z wózkami dziecięcymi. Nad wejściami zamontowano specjalne oświetlenie, które rozbłyskuje zielonym kolorem w momencie, gdy drzwi zwolnione są do obsługi dla pasażerów. Kolor czerwony sygnalizuje dezaktywację tej funkcji przez motorniczego, informując pasażerów o zakończeniu procesu wsiadania czy wysiadania z tramwaju i przygotowaniu do odjazdu z przystanku. Takie rozwiązanie większa poziom bezpieczeństwa pasażerów podczas wchodzenia do tramwaju i opuszczania go.

Dane techniczne Tramino Bruszwik 

Długość całkowita 35 740 mm

Szerokość pudła wagonu 2300 mm

Szerokość pudła wagonu wewnątrz (maks.)2090 mm

Wysokość przy złożonym pantografie 3560 mm

Liczba pudeł 4

Liczba wózków: napędowych 1, tocznych 0, z jedną osią napędową 3

Rozstaw kół 1100 mm

Średnica kół (nowych/zużytych)662 / 580 mm

Minimalny promień skrętu 20 m

Wysokość podłogi ponad główką szyny 360 mm

Ilość procentowa obszaru niskopodłogowego 100%

Liczba miejsc siedzących (+ siedzenia uchylne) 87

Liczba miejsc stojących (4 osób/m2)124

Liczba miejsc dla osób z wózkami 1

Liczba miejsc dla wózków dziecięcych 2

Liczba drzwi: drzwi podwójne (szerokość 1300 mm) 6

Napięcie zasilające 600 V (+120 V, -180 V)

Liczba i moc silników trakcyjnych 5 x 90 kW

Silniki trakcyjne asynchroniczne 

Maksymalna prędkość konstrukcyjna 75 km/h

Maksymalna prędkość 70 km/h

Klimatyzacja kabiny motorniczego Tak

przestrzeni pasażerskiej Tak

Okres użytkowania 40 lat


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramino
Brunszwik
Solaris
  • lol – 14.04.2015

    Niemcy przyszli oglądać zaawansowana polska technologie jakiej nigdy ba oczy nie widzieli

  • hehe – 14.04.2015

    czyżby to dziecko byłego dyrektora technicznego Solarisa? Który od niedawna pracuje w Pesie? :D Pozdrowienia dla Pani Solange od pracowników Pesy ;)

  • R – 14.04.2015

    Chciałbym takie u nas! Chociaż na chwilę, na testy.

  • hihi – 14.04.2015

    W solarisie raczej nie za szybko miałby okazję coś zbudować :)

  • huhuhu – 14.04.2015

    hehe i co z tego, jak każdy kolejny tram od PESY wizualnie nie dorasta do pięt temu co robi Solaris...

  • hyhy – 14.04.2015

    A co robi solaris?

  • neta – 14.04.2015

    zobacz ile zamówień ma pesa a ile solaris

  • solaris150 – 14.04.2015

    tak jest prawie po roku czasu pierwsze sztuki wyjechały na szyny, przypominam że pierwszy tram przybył w lipcu 2014 r.

  • gan – 14.04.2015

    Solaris to nędzna manufaktura. Pesa ma dwie pełne linie produkcyjne do tramwajów i wydajność rzędu 250+sztuk rocznie. Do tego całe zaplecze techniczne. Nie dziwie się, że wszyscy ciągną do Pesy bo każdy chce budować profesjonalne. Z czym do ludzi....

  • Combino – 17.04.2015

    Chyba mamy wreszcie zmiany na stronie ;)

  • advisor – 17.04.2015

    I to jakie... przeżyłem lekki szok.

  • jag – 18.04.2015

    Zmiany na stronie OK, ale redagowanie tekstów niestety nie. Czy w redakcji nie ma nikogo, kto chciałby choć raz zobaczyć jak jest wyświetlany tekst na stronie? - zobaczcie powyższy od: "..do tramwaju i opuszczania go.Dane techniczne..." Bez odstępów nie da się czytać! A przecież miała tam być zapewne struktura typu [ul][li] tylko nikt nie zobaczył, że jej brak lub nie zadziałała...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....