Tramino Braunschweig nagrodzone w konkurise Red Dot Award 2015

infotram
01.07.2015 06:50
0 Komentarzy

Wspólny projekt konstruktorów Solarisa, biura projektowegostudioFT z Berlina oraz miejskiego operatora Braunschweiger Verkehrs-GmbHzostał doceniony przez międzynarodowe jury Red Dot Award 2015. Tramwaj Solarisakonkurował z prawie pięcioma tysiącami aplikacji z pięćdziesięciu sześciukrajów. Budzącą w branży designerskiej powszechne zainteresowanie nagrodęotrzymują jedynie projekty, które zdołały połączyć w sobie ducha innowacyjnościoraz niezwykłą jakość wzornictwa. Wśród nich znalazł się Solaris TraminoBraunschweig.

Red Dot Award jest rozpoznawalnym na całym świecie znakiemjakości w zakresie designu, przyznawanym produktom w rozmaitych branżach.Trzydziestu ośmiu ekspertów wchodzących w skład jury odznacza prestiżowąnagrodą te produkty, które ze względu na swoje znakomite i ponadprzeciętnewzornictwo znacznie wyróżniają się na tle konkurencyjnych projektów.

Zwieńczeniem tegorocznych konkursowych zmagań była ceremoniawręczenia statuetek Red Dot Award. Gospodarzem uroczystej gali, która odbyłasię 29 czerwca 2015 roku w Teatrze Aalto w Essen, był profesor Peter Zec,założyciel i prezes organizacji Red Dot Award. Przez kolejne cztery tygodniezwycięskie projekty będą prezentowane podczas specjalnej wystawy ?Design onStage?, by później stać się częścią stałej ekspozycji w Red Dot Design Museum wEssen. Tramwaj Solarisa będzie prezentowany tam na pięciu fotoboardach.

?Tramino Braunschweig jest wynikiem ścisłej i długotrwałejwspółpracy pomiędzy przewoźnikiem i producentem. Specjalnie na potrzeby tegotramwaju zaprojektowano szereg kompleksowych rozwiązań, w których bardzozaawansowane technicznie koncepcje zrealizowano po to, by pojazd odpowiadał napotrzeby najbardziej nowoczesnych systemów komunikacji publicznej. W ten sposóbpowstał produkt niezwykle spójny, zarówno pod względem zastosowania, pomysłówkonstrukcyjnych, jak i dynamicznego oraz nieprzeciętnego designu. Traminozbudowano po to, by zachęcić mieszkańców miast do korzystania z transportupublicznego. Swoim wysoce atrakcyjnym wyglądem z pewnością przyciągnie uwagętak pasażerów, jak i przewoźników. Jednym z głównych celów, jakie chcieliśmyosiągnąć, to stworzyć produkt, który mimo założonej prostoty koncepcji,wynikającej z wysokiego stopnia funkcjonalności, będzie budził emocjeużytkowników. Transport miejski powinien dążyć do tego, aby poprzez rosnącąjakość swoich usług, w tym także nowoczesnego wzornictwa nowych pojazdów,zdobyć jak najwyższe uznanie pasażerów i tym samym przekonać ich do korzystaniaz komunikacji publicznej. Taką właśnie możliwość tworzy Tramino Braunschweig.Całościowy design tramwaju wraz z drobiazgowym wykończeniem wnętrza,przemyślanymi elementami wyposażenia oraz odpowiednio dobraną kolorystyką zpewnością zwiększy lojalność podróżujących z miejskim przewoźnikiem wBrunszwiku?, mówi Jens Timmich ze studiaFT, współautor koncepcji tramwajuSolarisa.

Tramino Braunschweig to czteroczłonowe, całkowicieniskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje o długości 35,7 metra i szerokości2,3 metra, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100mm. Każdy z szynowych Solarisów wyposażony jest w klimatyzację całejprzestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną klimatyzację kabiny motorniczego.Tramwajem może jednocześnie podróżować 211 osób, z czego 87 na miejscachsiedzących.

Każda z czterech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonympo środku wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie,jest on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie mniejsze.Tramino Braunschweig wyposażony jest w sześć par podwójnych drzwi o szerokości1300 mm każda. Pierwsze z nich znajdują się tuż za kabiną motorniczego, gdziemieści się przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Przy drzwiach czwartych orazszóstych znajduje się miejsce przeznaczone dla wózków dziecięcych. TraminoBraunschweig wyposażony jest w pięć asynchronicznych silników trakcyjnych omocy 90 kW każdy.

Braunschweiger Verkehrs-GmbH zamówił u polskiego producentałącznie 18 pojazdów tego typu.

Komentarze