TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Trako 2009: Skoda dla Wrocławia, Rygi i Pragi
Karol Wach - Opublikowano: 26.10.2009 22:35:09 3 komentarze
Trako 2009: Skoda dla Wrocławia, Rygi i Pragi

Na tegorocznych targach Trako nie zabrakło Skody. Jak już wspomnieliśmy w ubiegłym tygodniu oprócz Solarisa nikt nie zdecydował się na pokazanie tramwaju. Opieramy się więc na tym co udało się zobaczyć na folderach reklamowych, albo nawet i tam nie.

Najciekawszym, z punktu widzenia polskiego odbiorcy, produktem Skody jest tramwaj 19T. To właśnie te pojazdy mają pojawić się przecież we Wrocławiu, zapewniając obsługę linii Tramwaj Plus. Umowa na dostawę 28 takich wagonów została podpisana w dniu 2 kwietnia 2009 roku. Przypomnijmy, iż właśnie stolica Dolnego Śląska jest obecnie jedynym polskim miastem po którym jeżdżą czeskie niskopodłogowce –tramwaje 16T w liczbie 17 sztuk dostarczane od 2006 roku. 19T będą tramwajami dwukierunkowymi, zaś pantograf zostanie umieszczony w członie środkowym –to przede wszystkim cechy wyróżniające nowe nabytki Wrocławia od starszych poprzedników. Dodatkowo zmieniona ma zostać nieco kolorystyka pojazdu. Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram nowe Skody dotrą do MPK jeszcze przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej, co umożliwi uruchomienie linii Tramwaju Plus.

Dane techniczne tramwaju Skoda 19T

Długość

30.250 mm

Szerokość

2.460 mm

Wysokość

3.400 mm

Liczba członów

5

Wózki napędowe/toczne

2/1

Rozstaw osi

1.435 mm

Udział niskiej podłogi

~65%

Liczba miejsc stojących/siedzących

201/51

V eksploatacyjna

70 km/h

V konstrukcyjna

80 km/h

Moc

4x95 kW

Ciekawą propozycją Skody jest również tramwaj 15T, który jest pierwszym w Europie niskopodłogowcem, opartym równocześnie na skrętnych wózkach dwuosiowych. Producent otrzymał już zamówienia na takie pojazdy z Pragi –250 sztuk oraz z Rygi –20 sztuk. Jako ciekawostkę przedstawiciele Skody podają fakt, iż 15T dla stolicy Łotwy zostaną jako pierwsze tamtejsze tramwaje wyposażone w pantograf. Powszechnie wiadomo bowiem, iż ryskie tramwaje mają pałąki, podobne do tych stosowanych w trolejbusach.

Dane techniczne tramwaju Skoda 15T

 

15T Praga

15T Ryga

Długość

31.400 mm

31.400 mm

Szerokość

2.460 mm

2.500 mm

Wysokość

3.600 mm

3.600 mm

Rozstaw osi

1.435 mm

1.524 mm

Wysokość podłogi

350/450 mm

350 mm

Udział niskiej podłogi

100%

100%

Liczba miejsc ogółem

300

320

Liczba miejsc siedzących 

61

60

Liczba miejsc stojących

239

260

V max

60 km/h

70 km/h

Napięcie

600 V DC

600 V DC

Przypomnijmy, iż kontrakt na dostawę 20 tramwajów z opcją na 32 kolejne został podpisany  pomiędzy Škoda Transportation a Przedsiębiorstwem Komunikacji Miejskiej w Rydze –Rigas Satiksme 23 maja 2008. Jego wartość jest szacowana na 1,3 miliarda koron czeskich. Przetarg na dostawę tramwajów został rozpisany w grudniu 2007 roku, a do udziału w nim zgłosiło się dziewięciu producentów. Przewoźnik zamówił tramwaje w wersji szerokotorowej 1524 mm i wyposażone w klimatyzację. We wrześniu 2008 roku tramwaj 15T został oficjalnie przedstawiony. Miało to miejsce w Pradze, w obecności tamtejszych władz. Warto zauważyć, że jest to pierwszy całkowicie niskopodłogowy tramwaj produkowany przez Skodę. 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Skoda
Trako
Ryga
Praga
Wrocław
  • NIShio – 28.10.2009

    Wrocławska wersja wybitnie najbrzydsza :)

  • Bartek – 02.11.2009

    Ryga ma bardzo sprawny system tramwajowy obsługiwany przez dwie wersje tramwajów Tatra, które połączone są w dwie jednostki. Ze względu na szeroki tor i większą skrajnię, szerokość wagonów umożliwia zastosowanie siedzeń w układzie 2+1 i nadal jest sporo miejsca na przejście (nie to co w Pesie). Ponadto ciekawość - w ryskiej komunikacji miejskiej są konduktorzy-kontrolerzy. Osoba ta bezustannie krąży po pojeździe sprzedaje bilety i kontroluje posiadanie ich przez podróżnych.

  • rty – 02.11.2009

    W większości sieci an terenie dawnego ZSRR są "konduktorzy-kontrolerzy"...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....