TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Toruńskie Swingi Duo w komplecie
InfoTram - Opublikowano: 24.12.2015 11:42:07 14 komentarzy
Toruńskie Swingi Duo w komplecie (foto: MZK Toruń)

Do Torunia dotarły już wszystkie tramwaje dwukierunkowe. Ostatni z nich przyjechał w nocy z 23 na 24 grudnia 2015 r. To wagony o numerach bocznych 314, 315, 316 oraz wspomniany ostatni 317. Tym samym PESA zakończyła kolejny tegoroczny kontrakt. Pozostały jeszcze Kraków, Łódź i Bydgoszcz, a także kwestie dopuszczeniowe w Warszawie.

Jak poinformował Piotr Reich, rzecznik prasowy MZK Toruń w tej chwili trwają procedury związane z homologacją i podstawowe formalności. Po ich uzyskaniu tramwaje będą mogły być eksploatowane liniowo.

MZK Toruń przypomina, że są to tramwaje pięcioczłonowe, niskopodłogowe, klimatyzowane. Posiadają monitoring, automaty do sprzedaży biletów czy system informacji pasażerskiej. Główna różnica w porównaniu do obecnie kursujących tramwajów niskopodłogowych po Toruniu - to dodatkowa kabina motorniczego oraz dodatkowy komplet drzwi (8 - drzwi dwustrumieniowych i 4 - jednostrumieniowe). Maksymalna prędkość jaką może osiągnąć taki pojazd to 70 km/h. Łącznia liczba miejsc jaką posiada to 200. 

Tramwaje tego typu mogą być wykorzystywane do poruszania się na torowiskach gdzie wykonywane są różnego rodzaju remonty, uniemożliwiające jazdę po dwóch torach, a także po torowiskach gdzie niema pętli, również mogą służyć jako uniwersalne pojazdy do codziennej eksploatacji - informuje Piotr Reich.

Łączna cena dostawy w zakresie opcjonalnym zamówienia (5 tramwajów plus pozostałe elementy objęte zamówieniem) wynosi 37 800 225,00 złotych netto co, po uwzględnieniu podatku od towarów i usług w wysokości 8 694051,75 złotych daje kwotę 46 494 276,75 złotych brutto.

Zakup jest realizowany w ramach projektu ?Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu - BiT-City?.

MZK w Toruniu posiada łącznie 5 pojazdów dwukierunkowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MZK Toruń
Swing Duo
  • Bambino – 24.12.2015

    A jak sprawa ze Swingami dla Łodzi i Bydgoszczy ? Ile zostało do dostarczenia ?

  • BDG37 – 25.12.2015

    Bydgoszcz podpisała aneks z Pesą i do 16 stycznia mają dostarczyć wszystkie tramwaje.

  • dizajner esteta – 25.12.2015

    Jezu jakie te Pesy sa brzydkie...

  • pes – 25.12.2015

    @dizajner A Wole takie, od warszawskich bufetów

  • Combino – 25.12.2015

    @"dizajner esteta": to napisz w takim razie,co jest wg Ciebie ładne? ;)

  • foek – 25.12.2015

    Toruńskie swingi wizualnie są super i żaden dizajner nie wmówi mi, że jest inaczej :) Wesołych Świąt wszystkim.

  • CD – 25.12.2015

    A co z Pesami dla Łodzi?

  • allensteiner – 28.12.2015

    Jestem ciekaw może ktoś z Torunia napisze jak wygląda wykończenie wnętrza a dokładnie spasowanie elementów przy montażu. Mam nadzieję że nie odwalono takiej lipy jak dla Krakowa gdzie spasowanie elementów wykonywały chyba jakieś dzieci z adhd przy pomocy młotków w ramach zajęć praktyczno technicznych.

  • Combino – 28.12.2015

    Możliwe,że na razie w pewnych egzemplarzach może nawet wymagać dokręcenia i to nie jest problem. Każdy,kto ma trochę oleju w głowie i widzi jaka jest sytuacja,zauważy prosty fakt: teraz trwa walka z czasem o to by te wagony dostarczyć w jak największej ilości do zamawiających. Powód prosty: ocalenie unijnej dotacji. Późniejsze dokręcenie ;NIE MA WPŁYWU NA OCALENIE POWYŻSZEJ EUROKASY, niedostarczenie innego wagonu przed upłynięciem deadline'a (bo ktoś czas zużyty na jego montaż przeznaczył na dopieszczanie kilku innych) MA WPŁYW. Proste?Poza tym w kolejnych Krakowiakach jakość montażu była wyższa.

  • ŁDZ – 28.12.2015

    12 do 31.12. A pozostałe 10.... do 31.01...Liczę, że już tym razem Hanka straci cierpliwość i polecą kary. Swoją drogą ciekawe jak PESA chce odbierać u siebie wagony, które nie będą nawet w połowie gotowe na początku stycznia, bo dziś dopiero ostatnie 6 weszło na montażownię, a montaż to dobre 10-14 dni...Jak zwykle Łódź najbardziej dostała po dupie. Ciekawe, że ważniejszy przetarg na 2 Twisty i 5 Swing Duo (razem 7) od 22 Swingów... Bardzo ciekawe...

  • K – 28.12.2015

    Zaboklicki ostatnio mówił, że montaż tramwaju to max 7 dni

  • Combino – 28.12.2015

    Jordi,wypij jakieś ziółka,bo słabo już się to czyta :)Powtarzasz się chłopie.

  • Heheh – 29.12.2015

    Aneks aneksem pogania a prawnicy juz piszą aneks do aneksu aby aneksowac poprzedni aneks do porozumienia.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....