TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Toruński tramwaj bezpieczny i punktualny
UM TORUŃ - Opublikowano: 09.05.2012 22:38:02 1 komentarz
Toruński tramwaj bezpieczny i punktualny

Długość sieci tramwajowej w Toruniu wynosi obecnie 22 kilometry, w większości są to linie dwutorowe. Cała sieć zasilana jest z trzech podstacji trakcyjnych (tj. zespołów urządzeń służących do zasilania sieci trakcyjnej wykorzystywanej w ruchu tramwajowym): Zachodniej, Centralnej i Wschodniej. Obecnie stosowany system sterowania podstacjami jest przestarzały, mało efektywny i kosztowny w utrzymaniu. Dzięki inwestycji dyspozytorzy w centrum sterowania będą na bieżąco informowani o zakłóceniach w pracy urządzeń. Każda awaria systemu będzie wykrywana szybciej, a tym samym szybsza będzie reakcja odpowiednich służb. W konsekwencji spowoduje to usprawnienie ruchu w transporcie publicznym.

Inwestycja dotycząca modernizacji i przebudowy istniejących przystanków tramwajowych zakłada budowę ramp dojazdowych i pochylni dla niepełnosprawnych. Ma to na celu przystosowanie komunikacji tramwajowej w Toruniu do potrzeb osób starszych i niepełnosprawnych. Na toruńskich przystankach tramwajowych pojawią się wiaty, system informacji pasażerskiej, ławki oraz stojaki na rowery. Łącznie w ramach zadania zostanie przebudowanych i zmodernizowanych 27 platform przystankowych.

Budowa kompleksowego systemu monitorowania bezpieczeństwa pasażerów w transporcie zbiorowym zapewni możliwości nieprzerwanej obserwacji przystanków tramwajowych i ich sąsiedztwa za pomocą kamer. W konsekwencji zwiększy się bezpieczeństwo osób podróżujących tramwajem.

Dzięki zakupowi 18 szt. niskopodłogowego taboru tramwajowego, transport publiczny w Toruniu będzie bardziej przyjazny środowisku, szybszy, cichszy oraz bardziej komfortowy. Nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje zwiększą dostęp do transportu publicznego osobom starszym i niepełnosprawnym, a kamery, w które wyposażone będą nowe pojazdy zwiększą bezpieczeństwo wśród pasażerów.

Budowa nowej linii tramwajowej ma na celu stworzenie dogodnego połączenia centrum miasta z Portem Drzewnym (dojazd do Motoareny oraz planowanych inwestycji: centrum handlowo-usługowego Karawela oraz parku wypoczynkowego z kompleksem basenów oraz hotelem), a zarazem zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego na rzecz transportu tramwajowego.

Inwestycja ma także przywrócić dawną świetność budynkowi dworca Toruń Główny, poprawić estetykę obiektu, zmienić jego układ przestrzenno-funkcjonalny, jak również udostępnić dworzec dla osób starszych i niepełnosprawnych.

Ponad 500 mieszkańców Torunia wypełniło ankietę na temat projektu BiT-City. Badanie - w lutym oraz w marcu 2012 roku - przeprowadził Urząd Miasta Torunia. 75 procent uczestników nie wyraziło żadnych obaw w stosunku do przedsięwzięcia mającego na celu poprawę jakości komunikacji miejskiej w grodzie Kopernika.

Celem Projektu BiT-City oraz komplementarnego względem niego przedsięwzięcia \'Rozwój sieci tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013\', ma być zapewnienie mieszkańcom naszego miasta przede wszystkim:
- szybkiego i wygodnego przejazdu przez miasto
- łatwego dotarcia do szkół, placówek kulturalnych i rozrywkowych, ośrodków zdrowia, urzędów i instytucji użyteczności publicznej
- zmniejszenie ruchu samochodowego w centrum miasta, a w konsekwencji, zmniejszenie ilości spalin
- rozszerzenie sieci transportu szynowego miasta, dzięki budowie linii tramwajowej do UMK oraz do Portu Drzewnego
- zwiększenie udziału transportu publicznego w obsłudze mieszkańców i odciążenie komunikacyjne obszaru
- poprawa dostępności i bezpieczeństwa komunikacji szynowej dla mieszkańców, w tym osób starszych, niepełnosprawnych i osób z małymi dziećmi.

 - Celem ankiety było zbadanie stopnia akceptacji dla inwestycji BiT-City oraz zidentyfikowanie ewentualnych obaw lub uwag, jakie torunianie mają w stosunku do tego projektu. Łącznie w badaniu wzięło udział 509 osób. 113 badanych wypełniło ankietę w wersji elektronicznej, pozostali w wersji papierowej –mówi Agata Koman z Wydziału Gospodarki Komunalnej UMT. - Ankieta potwierdza, że z komunikacji tramwajowej w naszym mieście codziennie korzysta wiele osób. Zdaniem uczestników badania, ten środek transportu powinien być przede wszystkim bezpieczny, punktualny oraz pozwalający szybko dotrzeć do celu.

75% badanych nie wyraziło żadnych obaw w stosunku do projektu i jego założeń. Jest to dobry znak dla władz miasta Torunia. Pozostali badani obawiają się przede wszystkim:
- zbytniego obciążenia wysokimi kosztami inwestycji budżetu miasta
- nieterminowej realizacji projektu
- braku zasadności budowy linii tramwajowej do Portu Drzewnego.

Uczestnicy badania zdają sobie sprawę z niedoskonałości infrastruktury tramwajowej w Toruniu. Aż 96% uważa, że zakup nowego taboru jest potrzebny. Warto przypomnieć, że w ramach BiT-City zostanie zakupionych 18 nowych tramwajów, a drugie tyle zostanie zmodernizowanych dzięki projektowi tramwajowemu. 71% opowiedziało się za inwestycją dot. przebudowy linii tramwajowej nr 1 od dworca Toruń Miasto do al. Solidarności, a 66% jest zdania, iż przystanki nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych.

Uwagi do projektu, jak również odpowiedzi na poszczególne pytania, znajdują się w szczegółowym raporcie z badania ankietowego dostępnego TUTAJ.

Wyniki ankiet będą uwzględnione przy aktualizacji Studium Wykonalności dla projektu BiT-City, które jest swoistego rodzaju biznesplanem inwestycji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Toruń
BiT
  • Krispolo – 12.05.2012

    Ambitne plany, które z pewnością zostaną zrealizowane.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....