TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tor-Krak zmodernizuje linię w Dąbrowie Górniczej
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 24.12.2018 10:37:42
Tor-Krak zmodernizuje linię w Dąbrowie Górniczej

Ofertę firmy Tor-Krak za 62,9 mln zł wybrała samorządowa spółka Tramwaje Śląskie w przetargu na modernizację ok. 3 km głównej linii tramwajowej w Dąbrowie Górniczej. Żadna oferta nie mieściła się w budżecie zamawiającego, który wynosił 48,3 mln zł brutto.

To jeden z większych remontów istniejących torowisk w obecnym miliardowym projekcie unijnym tego operatora.

Chodzi o modernizację wydzielonego torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej (ok. 6 km toru pojedynczego). To znaczna część tamtejszej linii wiodącej wzdłuż głównych arterii miasta, która nie została objęta trwającymi pracami projektowymi dąbrowskiego samorządu - zmierzającymi do ich gruntownej modernizacji.

Jak poinformował PAP w piątek rzecznik TŚ Andrzej Zowada, po wyborze najkorzystniejszej oferty (w tym wypadku kryterium ceny przeważyła ocena doświadczenia osób kierowanych do realizacji zamówienia) spółka czeka na ewentualne odwołania – do 31 grudnia. Jeżeli nie napłyną, po Nowym Roku możliwe będzie podpisanie umowy.

Swoje formalne zainteresowanie inwestycją zgłosiło do połowy listopada pięciu wykonawców. Konsorcjum spółek z grupy NDI proponowało cenę 60 mln zł brutto, a spółka Tor-Krak – 62,9 mln zł. Budżet zamówienia określono na 48,3 mln zł brutto.

W równoległym przetargu Tramwaje poszukiwały wykonawcy remontu jedynego połączenia sieci spółki od strony miast Górnego Śląska i Sosnowca z torowiskami na terenie pozostałych miast Zagłębia Dąbrowskiego – na terenie Sosnowca i Będzina.

W tym przetargu TŚ już wcześniej otrzymały trzy oferty - dwie z nich zmieściły się w budżecie wynoszącym 64,3 mln zł brutto. Konsorcjum PRKiI Trakcja i Silesia Invest zaproponowało cenę 46,3 mln, a spółki z grupy NDI 47,4 mln zł. Zamawiający na początku grudnia wybrał ofertę NDI – zapewniającą dłuższą gwarancję.

Kryteriami oceny ofert w obu tych postępowaniach były: cena w 80 proc. oraz gwarancja i doświadczenie osób kierowanych do realizacji zamówienia (po 10 proc.). Na wykonanie prac w obu zadaniach przewidziano 18 miesięcy – od podpisania umowy

Będą to kolejne już roboty w ramach realizowanej pierwszej części projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Cały projekt zakłada m.in. remonty 100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii oraz zakup 45 nowych tramwajów.

Składające się z trzech etapów przedsięwzięcie TŚ szacowane jest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych netto (ok. 1,088 mld zł brutto; przy ok. 562 mln zł unijnego dofinansowania).

W pierwszym etapie projektu ujęto dwa zadania związane z budową nowych linii (ul. Grundmanna w Katowicach i przedłużenie linii na Zagórzu w Sosnowcu), a także 24 zadania związane z modernizacją istniejącej infrastruktury, zakupy nowych tramwajów oraz trzech pojazdów specjalistycznych (pogotowia sieciowe i torowe).

Maksymalny koszt całkowity tego etapu wyliczono na 766,8 mln zł brutto, w tym koszt kwalifikowany, czyli prac mogących zawierać się w unijnym projekcie, na 623,6 mln zł netto. Zapewnione już unijne dofinansowanie (umowę podpisano 11 grudnia ub. roku) to 393,3 mln zł, czyli ok. 63 proc. kosztu kwalifikowanego.

W ramach pierwszego etapu m.in. nadal, od początku marca br., trwa wspólny przetarg TŚ i samorządu Chorzowa na kompleksowy remont tamtejszej ulicy 3 Maja – łączącej Chorzów ze Świętochłowicami. W związku z wyrokami Krajowej Izby Odwoławczej, wydanymi w wyniku odwołań wnoszonych przez konsorcjum spółek z grupy Balzola, już trzykrotnie unieważniano tam wybór najkorzystniejszej oferty (spółki Tor-Krak, za 76,6 mln zł brutto).

Obecnie zamawiający czeka – do 28 grudnia br. – czy Balzola dostarczy dokumentację potwierdzającą prawidłowość oferty tego konsorcjum, opiewającej na 94 mln zł brutto. Jeżeli to nastąpi, analizowany będzie jej wybór. Budżet tego zamówienia opiewał na 54,3 mln zł brutto.

Etap drugi projektu Tramwajów Śląskich, również już dofinansowany, to jedno zadanie budowy nowej linii (połączenie do Placu Wolskiego w Bytomiu) i 12 zadań związanych z modernizacją istniejącej infrastruktury. Ostatnim etapem ma być budowa nowej linii tramwajowej do południowych dzielnic Katowic (umowa na dofinansowanie spodziewana była w IV kw. br.).

Tramwaje Śląskie są jednym z największych operatorów sieci tramwajowych w Polsce. Spółka obsługuje 28 linii w 12 miastach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Dąbrowa Górnicza
Tramwaje Śląskie
remont
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....