TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Technologia wykonania modernizowanego torowiska w Chorzowie
Jacek Pudło - Opublikowano: 14.12.2012 21:35:30
Technologia wykonania modernizowanego torowiska w Chorzowie

W Górnośląskim Okręgu Przemysłowym trwa modernizacja torowisk tramwajowych prowadzona przez Tramwaje Śląskie w ramach dużego projektu unijnego (pełna nazwa projektu: Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą). Ogłoszone zostały liczne przetargi na wykonanie prac budowlanych. Jednym z nich jest podane do publicznej wiadomości 6 listopada zamówienie obejmujące modernizację 2 odcinków torowisk w Chorzowie. Modernizacja torowiska w ciągu ulicy Armii Krajowej jest przykładem zastosowania współczesnych technologii budowlanych.

Na ulicy Armii Krajowej, na odcinku pomiędzy ulicami Gałeczki i Dąbrowskiego, torowisko zostanie zrekonstruowane. Obecnie nawierzchnia jest wykonana z płyt betonowych EPT. Wadą płyt jest klawiszowanie i rozsuwanie się. Płyty pokryto asfaltem, bez dodatkowej izolacji styku szyny, przez co woda penetruje konstrukcję torowiska, a asfalt wykrusza się.

W wyniku modernizacji wykonane zostanie torowisko na podłożu betonowym, bezpodsypkowym, na prefabrykowanej płycie rowkowo-zalewowej. Zmodernizowane zostaną krzywoliniowe odcinki toru –wyeliminowane zostaną łuki o zmiennym promieniu krzywizny. Minimalny promień łuku wyniesie 145 m. Załomy pionowe zaokrąglone zostaną łukami R=1500 m.

Torowisko wykonane będzie z kilku warstw. Najgłębiej położona  będzie warstwa z kruszywa stabilizowanego cementem. Na niej znajdzie się podbudowa betonowa, podbudowa z asfaltobetonu i warstwa wyrównawcza z asfaltu. Na takim podłożu znajdą się płyty betonowe VRZ o wysokości 0,35 m i szerokości 2,2 m, z korytami na szyny. W korytach umieszczone będą szyny rowkowe Ri60 ze stali gatunku 900, spawane termitowo. Pod stopą szyny wylana zostanie warstwa elastycznego materiału (Icosit KC 340/45), a po umieszczeniu szyny elastyczną masą zostanie wypełnione całe koryto aż po główkę szyny.

Warstwa wyrównawcza asfaltu o grubości 3 cm wykonana będzie bardzo dokładnie, gdyż stanowić będzie podstawę dla betonowych płyt.  Znajdująca się niżej czterocentymetrowa podbudowa asfaltowa będzie stanowić odpowiednio ukształtowane podłoże pod płyty, a odbiór obciążeń będzie realizowany przez 20-centymetrową warstwę z betonu B35. Najniższa warstwa z kruszywa o wytrzymałości Rm=2,5 MPa będzie miała grubość 25 cm.

Szerokość całego torowiska wyniesie 5,1 m, przy czym szerokość jednej płyty wyniesie 2,2 m. Pomiędzy płytami dla poszczególnych torów znajdzie się dodatkowa płyta rozdzielająca o szerokości 0,66 m.

Informacyjnie należy nadmienić, iż data otwarcia ofert w przetargu to 20 grudnia 2012 r., a czas realizacji zamówienia to 20 miesięcy od terminu podpisania umowy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
torowisko
ERS
Tramwaje Śląskie
GOP

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....