TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tabor tramwajowy w Rydze
Mateusz Buczek - Opublikowano: 05.06.2014 22:41:55 3 komentarze
Tabor tramwajowy w Rydze
Tabor ryskiego przewoźnika obejmuje 220 wagonów, z czego większość stanowią Tatry z charakterystycznym, pojedynczym odbierakiem zamiast typowego, kolejowego pantografu. Niskopodłogowe tramwaje reprezentuje Skoda - 26 wagonów z rodziny 15T. W Rydze funkcjonują dwie zajezdnie tramwajowe.Tatra T3Standardowe wagony Tatra T3SU dostarczano do Rygi w latach 1974 –1987 –łącznie 243 sztuki. Do dnia dzisiejszego jest to dominujący typ, stanowiący ponad połowę taboru. Wagony pozostające w eksploatacji zostały zmodernizowane po 1999 roku. Przebudowa obejmowała przede wszystkim wymianę aparatury na tyrystorową. Nie poczyniono natomiast kroków w celu unowocześnienia wyglądu zewnętrznego, toteż wagony do dnia dzisiejszego zachowały klasyczny wygląd. Zmodernizowane egzemplarze występują obecnie pod nazwą T3A. Część wycofanych z eksploatacji wagonów sprzedano do Doniecka i Charkowa na Ukrainie.Tatra T6B5W latach 1988 -1990 stolica Łotwy otrzymała 62 wagony T6B5SU. Dostawy pozwoliły na wycofanie ostatnich wagonów RM-67. Pojedynczy wagon ma 15,3 metra długości, 2,5 metra szerokości i waży ponad 18 ton. Tramwaj mieści 120 pasażerów, z czego 40 na miejscach siedzących. Do wnętrza prowadzą trzy pary szerokich, harmonijkowych drzwi. Napęd zapewniają 4 silniki o mocy 45kW każdy. Do dnia dzisiejszego pozostało 18 oryginalnych wagonów T6B5SU. 30 sztuk przebudowano w latach 2005-2007, unowocześniając aparaturę. Przebudowane tramwaje występują pod nazwą Tatra T3MR. Pojazd stacjonują wyłącznie w zajezdni nr. 3.Skoda 15TW grudniu 2007 roku rozpisano przetarg na dostawę 20 niskopodłogowych tramwajów z opcją rozszerzenia zamówienia o 32 kolejne. Spośród dziewięciu startujących firm najlepsza okazała się oferta Skody, o wartości blisko 1,3 mld koron czeskich. Zaproponowano trójczłonowy, klimatyzowany model 15T o rozstawie kół dopasowanym do szerokich ryskich torowisk (1520 mm). Tramwaj o łącznej długość 31,6 metra może zabrać na pokład 300 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Nadwozie pomalowano w granatowo-biały schemat. Tramwaje od praskich odpowiedników odróżnia wygląd ściany przedniej. Pierwszy wagon dostarczono 29 marca 2010 roku. Po wykonaniu niezbędnych testów, 1 czerwca 2010 r. pojazd o numerze #57016 wykonał pierwszy liniowy kurs z pasażerami. Dziewiętnaście pozostałych wagonów dostarczono ostatecznie do końca 2011 roku. Duże opóźnienia wynikały z wprowadzania zmian technicznych pomiędzy poszczególnymi partiami na podstawie raportów z eksploatacji. Wprowadzenie nowoczesnych tramwajów wiązało się z koniecznością modernizacji przestarzałej infrastruktury. W początkowym okresie Skody kursowały jedynie na linii 6, a od stycznia 2013 roku także na 11. Skoda 15T1W 2010 roku ryskie przedsiębiorstwo transportowe skorzystało z opcji rozszerzenia kontraktu ze Skodą. Tym razem zdecydowano się na model 15T1 –czyli dłuższą, czteroczłonową odmianę modelu 15T. Tramwaj liczy 41 metrów długości i ma pojemność 430 pasażerów. Niskopodłogowe nadwozie oparto na pięciu wózkach. Tramwaj napędza dwadzieścia silników o mocy 46 kW każdy - na każde koło przypada osoby silnik. Schemat malowania oraz wyposażenie nie odbiega od krótszej odmiany. Ostatecznie zamówienie o wartości blisko 0,5 mld koron czeskich obejmowało dostawę sześciu pojazdów. Wszystkie wagony dostarczono pomiędzy czerwcem a listopadem 2012 roku. Podobnie jak krótka odmiana kursują jedynie na dwóch zmodernizowanych trasach.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ryga
Łotwa
Tatra
Skoda
  • K – 07.06.2014

    15T1 ma 5 wozków, a nie 4

  • qwerty – 11.06.2014

    13 miliardów koron za 20 wagonów? Wychodzi 100 mln zł za jeden. No i skąd ta szerokość 1540 mm?

  • ... – 23.08.2015

    1,3 miliardów! Do tego koron czeskich matołku.Stąd taka szerokość że większość wschodnich miast z siecią tramwajową ma taki rozstaw szyn. U nich to normalne, tak jak u nas 1435mm

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....