TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tabor tramwajowy w Rydze
Mateusz Buczek - Opublikowano: 05.06.2014 22:41:55 3 komentarze
Tabor tramwajowy w Rydze
Tabor ryskiego przewoźnika obejmuje 220 wagonów, z czego większość stanowią Tatry z charakterystycznym, pojedynczym odbierakiem zamiast typowego, kolejowego pantografu. Niskopodłogowe tramwaje reprezentuje Skoda - 26 wagonów z rodziny 15T. W Rydze funkcjonują dwie zajezdnie tramwajowe.Tatra T3Standardowe wagony Tatra T3SU dostarczano do Rygi w latach 1974 –1987 –łącznie 243 sztuki. Do dnia dzisiejszego jest to dominujący typ, stanowiący ponad połowę taboru. Wagony pozostające w eksploatacji zostały zmodernizowane po 1999 roku. Przebudowa obejmowała przede wszystkim wymianę aparatury na tyrystorową. Nie poczyniono natomiast kroków w celu unowocześnienia wyglądu zewnętrznego, toteż wagony do dnia dzisiejszego zachowały klasyczny wygląd. Zmodernizowane egzemplarze występują obecnie pod nazwą T3A. Część wycofanych z eksploatacji wagonów sprzedano do Doniecka i Charkowa na Ukrainie.Tatra T6B5W latach 1988 -1990 stolica Łotwy otrzymała 62 wagony T6B5SU. Dostawy pozwoliły na wycofanie ostatnich wagonów RM-67. Pojedynczy wagon ma 15,3 metra długości, 2,5 metra szerokości i waży ponad 18 ton. Tramwaj mieści 120 pasażerów, z czego 40 na miejscach siedzących. Do wnętrza prowadzą trzy pary szerokich, harmonijkowych drzwi. Napęd zapewniają 4 silniki o mocy 45kW każdy. Do dnia dzisiejszego pozostało 18 oryginalnych wagonów T6B5SU. 30 sztuk przebudowano w latach 2005-2007, unowocześniając aparaturę. Przebudowane tramwaje występują pod nazwą Tatra T3MR. Pojazd stacjonują wyłącznie w zajezdni nr. 3.Skoda 15TW grudniu 2007 roku rozpisano przetarg na dostawę 20 niskopodłogowych tramwajów z opcją rozszerzenia zamówienia o 32 kolejne. Spośród dziewięciu startujących firm najlepsza okazała się oferta Skody, o wartości blisko 1,3 mld koron czeskich. Zaproponowano trójczłonowy, klimatyzowany model 15T o rozstawie kół dopasowanym do szerokich ryskich torowisk (1520 mm). Tramwaj o łącznej długość 31,6 metra może zabrać na pokład 300 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Nadwozie pomalowano w granatowo-biały schemat. Tramwaje od praskich odpowiedników odróżnia wygląd ściany przedniej. Pierwszy wagon dostarczono 29 marca 2010 roku. Po wykonaniu niezbędnych testów, 1 czerwca 2010 r. pojazd o numerze #57016 wykonał pierwszy liniowy kurs z pasażerami. Dziewiętnaście pozostałych wagonów dostarczono ostatecznie do końca 2011 roku. Duże opóźnienia wynikały z wprowadzania zmian technicznych pomiędzy poszczególnymi partiami na podstawie raportów z eksploatacji. Wprowadzenie nowoczesnych tramwajów wiązało się z koniecznością modernizacji przestarzałej infrastruktury. W początkowym okresie Skody kursowały jedynie na linii 6, a od stycznia 2013 roku także na 11. Skoda 15T1W 2010 roku ryskie przedsiębiorstwo transportowe skorzystało z opcji rozszerzenia kontraktu ze Skodą. Tym razem zdecydowano się na model 15T1 –czyli dłuższą, czteroczłonową odmianę modelu 15T. Tramwaj liczy 41 metrów długości i ma pojemność 430 pasażerów. Niskopodłogowe nadwozie oparto na pięciu wózkach. Tramwaj napędza dwadzieścia silników o mocy 46 kW każdy - na każde koło przypada osoby silnik. Schemat malowania oraz wyposażenie nie odbiega od krótszej odmiany. Ostatecznie zamówienie o wartości blisko 0,5 mld koron czeskich obejmowało dostawę sześciu pojazdów. Wszystkie wagony dostarczono pomiędzy czerwcem a listopadem 2012 roku. Podobnie jak krótka odmiana kursują jedynie na dwóch zmodernizowanych trasach.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ryga
Łotwa
Tatra
Skoda
  • K – 07.06.2014

    15T1 ma 5 wozków, a nie 4

  • qwerty – 11.06.2014

    13 miliardów koron za 20 wagonów? Wychodzi 100 mln zł za jeden. No i skąd ta szerokość 1540 mm?

  • ... – 23.08.2015

    1,3 miliardów! Do tego koron czeskich matołku.Stąd taka szerokość że większość wschodnich miast z siecią tramwajową ma taki rozstaw szyn. U nich to normalne, tak jak u nas 1435mm

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....