TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tabor tramwajowy w Polsce cz. 3
Jacek Pudło - Opublikowano: 07.01.2014 12:14:39 6 komentarzy
Tabor tramwajowy w Polsce cz. 3
ŁódźPodstawę łódzkiego taboru tramwajowego stanowią wagony produkcji krajowej, serii 805N, z lat 1977-1990, o numeracji w zakresie 1001-2939. Część z nich została zmodernizowana w latach 90. i 2000., przy czym zakres prac był bardzo różny. W większości odnawianych wagonów zastosowano nowe ściany czołowe z tworzyw sztucznych, a w wybranych wymieniono pudła wagonów na nowe. Tylko w niektórych pojazdach dokonywano począwszy od 1997 r. wymiany rozruchu na impulsowy lub na asynchroniczny (różnych producentów: Elin, Woltan, AEG, Enika –razem ok. 15 składów).Dużo mniej liczne grupy w łódzkim taborze stanowią wagony używane oraz nowe tramwaje niskopodłogowe. Do tramwajów używanych należą przegubowe GT6 (lata produkcji 1957-1967, numeracja w zakresie 1038-1147), GT8ZR (rok produkcji 1961, numeracja 1084-1085), GT8N z członem niskopodłogowym (rok produkcji 1962, przebudowa w 1992, numeracja 506-515), M8C (lata produkcji 1982-1983, numeracja 523-537), oraz 6 dwukierunkowych M6S (lata produkcji 1976-1977, numeracja 301-328). W planach jest modernizacja tramwajów M8C na wzór gdański.Najnowocześniejsze tramwaje w Łodzi to 15 Bombardierów Cityrunnerów  (lata produkcji 2002-2003, numeracja 1201-1215) oraz 10 tramwajów Pesa 122N (rok produkcji 2007, numeracja 1851-1860).Tramwaje w Łodzi:Konstal 805Na bez modernizacji –254 szt. (dane wg artykułu J. Wojcieszaka) Konstal 805Na po modernizacji –172 szt. (dane wg artykułu J. Wojcieszaka) GT6 –9 szt. GT8ZR –2 szt. GT8N –6 szt. M6S –6 szt. M8C –18 szt. (nie wszystkie wprowadzono do ruchu)Bombardier Cityrunner –15 szt. Pesa 122N –10 szt.PoznańKlasyczne tramwaje 105Na to wciąż istotna część taboru poznańskiego przewoźnika. Wagony pochodzą z lat 1975-1990, a ich numery mieszczą się w zakresie 83-341. W ostatnich latach 40 z nich zostało zmodernizowanych w Modertransie, przy czym pudła wagonów wymieniono na nowe. Kolejna liczna grupa taboru to tramwaje używane –krótsze, 2-członowe GT6 i M (lata produkcji 1957-1963, numeracja 615, 2603-2617) oraz dłuższe, 3-członowe GT8, N i O (lata produkcji 1961-1969, numeracja 656-907).Wagony niskopodłogowe stanowią blisko jedną trzecią taboru poznańskiego przewoźnika. Flagowe pojazdy to nowoczesne Solarisy Tramino (lata produkcji 2009-2012, numeracja 451-559). Coraz liczniejsze są wyprodukowane w Modertransie Moderusy Beta ze środkowym członem niskopodłogowym (lata produkcji 2011-2013, numeracja 415-432). Na tabor z obniżoną podłogą składają się też Siemensy Combino (lata produkcji 2003-2004, numeracja 501-514) oraz starsze Tatry RT6N1 (lata produkcji 1997-1998, numeracja 401-410).Tramwaje w Poznaniu:Solaris Tramino –46 szt. Modertrans Moderus Beta –18 szt. Siemens Combino –14 szt. Tatra RT6N1 –10 szt. Konstal 105Na –142 szt. Moderus Alfa –40 szt. GT6 i M –5 szt. GT8, N i O –47 szt.SzczecinNajliczniejszym typem w szczecińskim taborze tramwajowym są klasyczne wagony 105Na (lata produkcji 1976-1992, numeracja 655-1049) oraz pojazdy im pochodne –w tym 105N2k/2000, Moderusy i Protramy (lata produkcji 2001-2012, numeracja 501-1058). Drugą istotną grupę taboru stanowią wagony używane Tatra KT6Dt (lata produkcji 1983-1987, numeracja 101-173) oraz T6A2 (lata produkcji 1988-1991, numeracja 201-1216), zakupione z Berlina. Szczecin bardzo długo nie mógł się pochwalić posiadaniem niskopodłogowego taboru szynowego –pierwsze takie tramwaje zakupiono dopiero w 2010 r. Na chwilę obecną Swingi z Pesy to jedynie niskopodłogowe tramwaje w mieście (lata produkcji 2010-2013, numeracja 801-818).Tramwaje w Szczecinie:Konstal 105Na –48 szt. Konstal 105N2k/2000 –14 szt. Moderus Alfa (HF09/HF10/HF10AC) –14 szt. Protram 105N2K/2000 –6 szt. Tatra KT4Dt –73 szt. Tatra T6A2 – 52 szt. Pesa Swing –18 szt.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Łódź
Szczecin
Poznań
statystyka
  • Kobold – 07.01.2014

    Mimo że stopiątka to najliczniejszy typ w Szczecinie, to klasyczny konstal na mieście to rzadkość. Wszystko zdominowały żółtki.

  • nbse – 07.01.2014

    Ho ho różny tabor ale w dominacji wciąż 105tka niestety

  • bvg – 08.01.2014

    Tatra KT4Dt a nie KT6Dt

  • Radomir – 09.01.2014

    Łódzkie GT6 mają szerszy zakres numerów - dochodzą jeszcze 1071-1078.

  • zachar – 09.01.2014

    Ponadto w Łodzi są jeszcze dwa GT6ZR

  • xyz – 13.01.2014

    Te 15 Cityrunnerów to bardzo optymistyczna liczba, w rzeczywistości co najmniej trzy są od dłuższego czasu (jeden od siedmiu lat - więcej stał niż jeździł!) trwale uszkodzone

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....