TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tabor tramwajowy w Polsce cz. 2
Jacek Pudło - Opublikowano: 06.12.2013 10:25:50 4 komentarze
Tabor tramwajowy w Polsce cz. 2
Gorzów WielkopolskiTabor tramwajowy w Gorzowie Wielkopolskim składa się w połowie z wagonów używanych, a w połowie z wagonów produkcji krajowej. Pojazdy używane to 2-członowe, 6-osiowe Duewagi 6EGTW/6ZGTW –w liczbie 20 sztuk (lata produkcji 1966-1971, numery w zakresie 221-272), wyprodukowane przez firmy Crede i Wegmann. Tramwaje produkcji krajowej to 105Na i jest ich 17 szt. (lata produkcji 1976-1988, numery w zakresie 75-134). W Gorzowie nie ma żadnych tramwajów niskopodłogowych. Tramwaje w Gorzowie Wielkopolskim:Konstal 105Na –17 szt. Crede/Duewag 6EGTW –4 szt. Wegmann/Duewag 6ZGTW –9 szt. Wegmann/Duewag 6EGTW –7 szt. GrudziądzPodstawowy model tramwaju eksploatowany w Grudziądzu GT8. Wprawdzie liczba Konstali jest większa, jednak są one mniej intensywnie eksploatowane. Tabor krajowej produkcji to 805Na wraz z 805Nb –19 sztuk (lata produkcji 1980-1993, numery w zakresie 38-94). 6 spośród tych tramwajów zostało zmodernizowanych i posiada odnowione pudła oraz zmieniony napęd. 3-członowych tramwajów Duewag GT8 jest 10 sztuk (lata produkcji 1972-1976, numery w zakresie 79-88).Tramwaje w Grudziądzu:Konstal 805Na –13 szt. Konstal 805Nb –6 szt. Duewag GT8 –10 szt. KrakówKrakowski tabor tramwajowy dzieli się na kilka grup. Pierwsza z nich to 133 tramwaje produkcji krajowej serii 105N, które dzielą się na typ standardowy 105Na (najliczniejszy) i wagony doczepne 105NaD. Wyjątek stanowi wagon tyrystorowy 105NT. Tramwaje te pochodzą z lat 1975-1992, a ich numeracja mieści się w zakresie 374-1001. Wyróżniającym się pojazdem bazującym na modelu 105Na jest częściowo niskopodłogowy, 5-członowy Protram 405N-Kr.Kolejną istotną gamą w taborze są używane wagony wiedeńskie Lohner i SGP E1 wraz z doczepami c3 (lata produkcji wagonów 1967-1974, doczepy pochodzą z lat 1959-1962, numery wagonów w zakresie 101-255, a doczep 532-699).Mniej liczną grupę stanowią przegubowe wagony używane: Duewag GT8S (lata produkcji 1974-1975, numery 3038-3065), MAN N8S-NF (produkcji 1976-1977, numery 3071-3081) i jeden Duewag N8S-NF. Do grupy tej doliczyć można częściowo niskopodłogowe wagony EU8N zbudowane w MPK na bazie używanych wagonów wiedeńskich produkcji firmy Rotax (wagony z lat 1979-1990, przebudowa w latach 2010-2012, numeracja 3011-3037). Najnowocześniejszą grupę krakowskiego taboru tramwajowego stanowią niskopodłogowe Bombardiery typów NGT6 i NGT8 (lata produkcji 1999-2013, numery 2001-2074).Tramwaje w Krakowie:Düwag/Protram N8S-NF - 1 szt. MAN N8S-NF - 11 szt. Lohner E1 i SGP E1 - 76 szt. Lohner c3 - 76 szt. Konstal 105Na - 115 szt. Konstal 105Nb - 1 szt. Konstal 105NaD - 12 szt. Protram 405N-Kr - 1 szt. Rotax/MPK Kraków EU8N - 27 szt. Bombardier NGT6 - 14 szt. Bombardier NGT6-2 - 36 szt. Bombardier NGT8 - 24 szt. Düwag GT8S - 28 szt. Poza tym taborem eksploatowany jest jeszcze wagon 105NT oraz tramwaj-holownik GT6.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
statystyka
tabor
Kraków
Grudziądz
Gorzów Wielkopolski
  • nsd – 06.12.2013

    Wyróżniającym przykładem jest Kraków tutaj reszta słabo

  • XWJ – 06.12.2013

    Skoro policzyłeś 105NT, to jeszcze dolicz GT6, który robi za holownik.

  • VolferPR743 – 06.12.2013

    Jęsli już podajecie numery taborowe to róbcie to chociaż poprawnie. Część E1 ma numery 2xx, a C3 6xx.

  • ads – 13.12.2013

    Podstawowy model w Grudziądzu to GT8. Wagony polskiej produkcji są używane w niewielkiej liczbie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....