TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tabor tramwajowy w Budapeszcie
Jacek Pudło - Opublikowano: 05.06.2014 09:40:29 1 komentarz
Tabor tramwajowy w Budapeszcie
Na tabor tramwajowy w Budapeszcie składają się obecnie 4 podstawowe modele: Duewag TW 6000, Ganz CSMG.2, Siemens Combino i Tatra T5C5.Duewag TW 6000Niemieckie tramwaje Duewag TW 6000 trafiły do Budapesztu jako używane pojazdy z niemieckiego Hanoweru. Wyprodukowano je w latach 1975-1977, a do Budapesztu sprowadzano od 2001 r. Pojazdy te przystosowane są do wysokich peronów, a na standardowych, niskich przystankach rozkładają się w nich automatycznie stopnie wejściowe.Przegubowe, 3-członowe, 8-osiowe tramwaje TW 6000 posiadają prostą stylizację nadwozia pozbawioną ozdób czy też listew. Ich długość wynosi 28,28 m, szerokość –2,4 m, a masa –38,8 t. Wysokość podłogi to 943 mm. Napęd zapewniają 2 silniki AEG ABS 3320 o mocy 217 kW, sterowane tyrystorowo. Tramwaj mieści 46 osób na siedząco i 104 na stojąco przy standardzie 4 pasażerów na metr kwadratowy. Numeracja tramwajów TW 6000 mieści się w zakresie od 1500 wzwyż. Ganz CSMG.2Tramwaje Ganz CSMG.2 to przegubowce produkcji węgierskiej o pudełkowatych nadwoziach z listwami na ścianach bocznych. Wyprodukowano je w 2 seriach latach 1967-1971 i 1972-1978.Tramwaje CSMG.2 są 3-członowe i 8-osiowe. Ich długość wynosi 26,9 m, szerokość –2,3 m, a masa –33,6 t. Wysokość podłogi to 850 mm, a więc kilka centymetrów mniej niż w Tatrach i Duewagach. Napęd zapewniają 4 silniki o mocy 66 kW sterowane oporowo. Tramwaj mieści 32 lub 40 osób na siedząco i 203 lub 198 na stojąco przy standardzie 4 pasażerów na metr kwadratowy. Wejście umożliwia 5 par harmonijkowych drzwi. Numeracja tramwajów CSMG.2 mieści się w zakresie 1301–1370 i 1400–1481. Od 1994 r. 31 tramwajów tej serii zmodernizowano na tyrystorowe (za villamosok.hu).Siemens CombinoSiemens Combino Plus NF12B to obecnie nie tylko najnowocześniejsze, ale i najdłuższe tramwaje w Budapeszcie –mają aż 54 metry długości. Co więcej, to jedyny niskopodłogowy model tramwaju w taborze BKV. Zakupiono je w latach 2006-2007.6-członowe, przegubowe tramwaje Siemens Combino Plus posiadają nowoczesne, pudełkowate nadwozia o dużym stopniu przeszklenia. Ich długość wynosi 53,99 m, szerokość –2,4 m, a masa –69,7 t. Wysokość podłogi to 350 mm. Napęd zapewnia 8 silników o mocy 100 kW. Tramwaj mieści 64 osoby na siedząco i 350 na stojąco przy standardzie 4 pasażerów na metr kwadratowy. Prędkość maksymalna to 60 km/h. Numeracja tramwajów Combino mieści się w zakresie 2000-2040. Tatra T5C5Czeskosłowackie Tatry pojawiły się w Budapeszcie w wyniku podjętej pod koniec lat 70. decyzji o odnowieniu parku taborowego. Miało to pomóc w poprawie stanu transportu tramwajowego. O wyborze zagranicznego producenta i rezygnacji z tramwajów węgierskiego Ganza zadecydowały względy polityki gospodarczej ówczesnej RWPG i podział produkcji pomiędzy państwa. W latach 1978-1984 zamówiono 320 tramwajów Tatra T5C5.Pojedyncze, 4-osiowe tramwaje CKD Tatra T5C5 posiadają kanciasty design i rozruch oporowy. Ich długość wynosi 15,64 m, szerokość –2,5 m, a masa –18,5 t. Wysokość podłogi to 900 mm. Napęd zapewniają 4 silniki prądu stałego TE 023 o mocy 45 kW. Tramwaj mieści 28 osoby na siedząco i 72 na stojąco przy standardzie 4 pasażerów na metr kwadratowy. Prędkość maksymalna to 65 km/h. Numeracja tramwajów T5C5 mieści się w zakresie 4000-4349 i 7680-7681. Część z Tatr przebudowano na tyrystorowe, zmieniając oznaczenie na T5C5K.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Budapeszt
Tatra
Ganz
Siemens
Duewag
Węgry
  • krakus – 08.06.2014

    Warto wspomnieć, że niebawem rozpoczną się dostawy nowych CAF-ów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....