TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tabor tramwajowy MVG w Monachium
Jacek Pudło - Opublikowano: 25.04.2014 08:51:17 5 komentarzy
Tabor tramwajowy MVG w Monachium
Tramwaje kursują w Monachium już od 1876 r., zaś w 1895 r. wyruszył na linię pierwszy tramwaj elektryczny. Obecnie sieć tramwajowa liczy 75 km i kursują po niej 4 typy tramwajów.Sieć tramwajowa w Monachium jest normalnotorowa i zasilana napięciem 750 V. Obecnie większość taboru stanowią niskopodłogowce.Stadler VariobahnVariobahn to najnowszy i najnowocześniejszy typ taboru w Monachium. Pojazdy te są 5-członowe i w pełni niskopodłogowe. Wprowadzono je do ruchu w latach 2009-2012 i jest ich obecnie 14. Każdy tramwaj ma aż 75 miejsc siedzących (w Pesa Swing zaledwie 40 + 4 rozkładane) oraz 146 stojących, co daje razem 221 miejsc. Napęd tramwaju zapewnia 8 silników napędzających bezpośrednio koła. W rezultacie wózki nie posiadają osi, co pozwala na uzyskanie płaskiego przebiegu podłogi w obrębie wózków. 8 silników po 45 kW daje łączną moc aż 360 kW. Prędkość maksymalna tramwaju jest jednak ograniczona elektronicznie do jedynie 60 km/h. Pojazd posiada możliwość hamowania odzyskowego, oporowego i mechanicznego. Długość tramwaju wynosi 33,94 m, wysokość –3,58 m, a szerokość –2,3 m. Rozstaw osi w wózku to 1,8 m. Masa własna tramwaju wynosi 40 t, a całkowita ok. 53 t, co oznacza nacisk na oś rzędu 9 ton. Wysokość podłogi to 360 mm. Informację pasażerską zapewniają zewnętrzne wyświetlacze LED i wewnętrzne TFT. 6 dwuskrzydłowych drzwi posiada napęd elektryczny. Dodatkowe wyposażenie wnętrza obejmuje klimatyzację i monitoring.Typ R3Tramwaje R3 (Adtranz GT8N2) to przegubowe niskopodłogowce wyprodukowane na przełomie wieków (1999-2001). MVG posiada 20 takich pojazdów. W ich wnętrzu znajduje się 67 miejsc siedzących, a więc nieco mniej niż w Variotramach. Całkowita liczba miejsc to 218. Napęd zapewniają 4 silniki asynchroniczne o mocy 120 kW każdy, dając łącznie 480 kW (33% więcej niż w Variobahnie). Prędkość ograniczono do 60 km/h. Długość 4-członowego tramwaju to aż 36,58 m. Szerokość nadwozia to 2,3 m, a wysokość –3,39 m. Rozstaw osi w wózkach jest nieco większy niż w Variobahnach –2 m. Wysokość podłogi to 360 mm, a masa własna –40,8 t. Tramwaj posiada wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne. Wstęp do środka umożliwia 6 par dwuskrzydłowych, elektrycznie otwieranych drzwi. Wnętrze tramwaju jest monitorowane, ale brak jest klimatyzacji obecnej w Variobahnah.Typ R2fot. MVGTramwaje R2 (GT6N) wyprodukowane przez Adtranz to poprzednik tramwajów R3. Tramwaje te są krótsze i posiadają bardziej klasyczny design. 68 sztuk GT6N zostało dostarczonych w latach 1994-1997. Mniejsza długość –28 m wobec prawie 37-metrowych R3 - skutkuje mniejszą liczbą miejsc –58 siedzących i 157 ogółem. Niejeden Czytelnik zwróci uwagę, iż 160 miejsc posiadają eksploatowane w Polsce autobusy przegubowe, jednak należy zwrócić uwagę, iż ich pojemność jest liczona na podstawie nierealnej normy 8 osób na metr kwadratowy. Tymczasem w praktyce nawet przy 5 osobach stojących na jednym metrze kwadratowym panuje już znaczny tłok. Napęd tramwaju R2 zapewniają 3 silniki asynchroniczne o mocy 120 kW każdy. Prędkość jest taka sama jak dla R3 –60 km/h, podobnie jak systemy hamowania. Masa pustego tramwaju wynosi 31 t. Odmienny niż w R3 jest rozstaw osi w wózkach –1,8 m wobec 2,0 m. Dostęp do wnętrza umożliwiają 4 pary drzwi. Pojazd jest w pełni niskopodłogowy.Typ Pfot. MVGTramwaje typu P to najstarszy model w Monachium. Wyprodukowano je w latach 1967-1969 w zakładach Waggonfabrik Josef Rathgeber. W eksploatacji pozostaje już tylko 5 takich pojazdów. Tramwaje te kursują w parach z doczepami. Każdy zestaw ma 84 miejsca siedzące i 315 ogółem. Napęd zapewniają 4 elektryczne silniki o mocy 81 kW każdy –łącznie 324 kW. Prędkość maksymalna zestawu to 70 km/h. Tramwaj posiada hamulec elektrodynamiczny oraz –ciekawostka –pneumatyczny i szynowy. Długość zestawu to prawie 34 m, a szerokość –2,35 m, przy wysokości 3,18 m. Rozstaw osi w wózku to 1,8 m. Podłoga jest położona wysoko –831 mm nad główną szyny. Masa zestawu wynosi 39,5 t. Wagon motorowy oraz doczepa posiadają łącznie 8 drzwi.Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Monachium
MVG Monachium
  • jsdf – 25.04.2014

    Lada moment staruszki zastąpi avenio

  • Trajluś – 25.04.2014

    Rathgeberów jeździ pełno w rumuńskiej Timisoarze. Specyficzne i piękne tramwaje, doskonale harmonizują tam z trolejbusami Ikarus 280.92 Ganz :))

  • tyu – 26.04.2014

    Polska ni wygląda źle przy tym muzeum

  • nie – 28.04.2014

    Nie wiem, czy w przypadku variobahna można powiedzieć o mocy "aż" 360kW skoro - przywołany wcześniej w artykule Swing - ma jej 420 kW przy niewiele większej masie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....