Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sześć wrocławskich Twistów w przyszłym tygodniu

infotram
17.06.2015 07:26
0 Komentarzy

TramwajePesa Twist dla Wrocławia są już gotowe ? informuje Gazeta Wrocławska. W ciągutygodnia ma zostać dostarczonych 6 wagonów. Zostaną zaprezentowanewrocławianom, przejdą odbiory techniczne i montaż kasowników i biletomatów.Realne jest, że ruszą na trasy w lipcu po przeszkoleniu motorniczych z obsługipojazdu. Według informacji Gazety Wrocławskiej, tramwaje mają trafić dozajezdni nr 1 ?Gaj? przy ul. Kamiennej. W zajezdni tej stacjonują jedyniestarsze modele wrocławskich tramwajów. Przyjazd Twistów oznaczałby wymianęczęści taboru na znacznie nowszy. Dwie kolejne PESY mają przyjechać do Wrocławiado końca roku. Dodatkowo MPK w przyszłym roku ma dostać sześć niskowejściowychskładów, które wyprodukuje Modertrans.

TramwajeTWIST 2010NW będą trójczłonowe i całkowicie niskopodłogowe. Wyposażone zostanąw cztery w pełni obrotowe wózki, co zmniejszy naciski na szyny i umożliwioptymalną współpracę z torowiskiem. W efekcie pozwoli to na dłuższąeksploatację infrastruktury i znaczne oszczędności. Wnętrze pojazdów połączy funkcjonalność,przestrzeń i komfort dla pasażerów.

Twistycharakteryzują się wysoką wytrzymałością konstrukcji na ściskanie orazodpornością zderzeniową. Konstrukcja czoła pojazdu jest wyposażona w absorberypochłaniające energię zderzeń z przeszkodami oraz innymi pojazdami, co zapewniabezpieczeństwo pasażerów oraz motorniczego i jednocześnie znacząco wpływa naobniżenie kosztów i czasu ewentualnych napraw. Nowoczesny układ napędowyumożliwia odzyskiwanie energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci.Wykorzystanie energii zgromadzonej w bateriach pozwala na pokonanie fragmentówtrasy bez zasilania z sieci trakcyjnej. Dzięki skuteczności tych układówtramwaje Twist osiągają optymalne dla komfortu jazdy przyspieszenia, azastosowany system antypoślizgowy pozwala skrócić drogę hamowania. Ergonomicznestanowisko pracy motorniczego jest klimatyzowane i wyposażone w pulpit zcentralnym terminalem wielofunkcyjnym, co pozwala ograniczyć do minimum ilośćprzycisków. Podłoga w strefie wejścia na wysokości 350 mm nad główką szyny orazzamontowana w pojeździe rampa dla wózków dziecięcych i inwalidzkich pozwalakorzystać z tramwaju osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych orazusprawnia wymianę pasażerów. Tramwaje Twist będą wyposażone w systemyinformacyjno-reklamowe, a wykorzystanie innowacyjnych technologii umożliwikontrolowanie pracy pojazdów na trasie za pomocą diagnostyki ON-LINE. Z poziomuobsługi zajezdni dostępny jest podgląd i kontrola podstawowych podzespołówtramwaju oraz systemów bezpieczeństwa. Pozwala to monitorować ON-LINE stantechniczny pojazdów będących na trasie.

Komentarze