TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Sześć innowacyjnych tramwajowych projektów w Innotaborze
InfoTram - Opublikowano: 22.11.2016 11:54:19 14 komentarzy
Cztery innowacyjne tramwajowe projekty w Innotaborze

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poinformowało, że zakończono ocenę formalną wniosków złożonych w I konkursie INNOTABOR.

W wyniku przeprowadzonej oceny formalnej, po uwzględnieniu korekt i uzupełnień dopuszczonych Regulaminem Przeprowadzania Konkursu, wszystkie 14 wniosków złożonych w ramach I konkursu INNOTABOR otrzymało pozytywną ocenę formalną. Wnioski zostaną skierowane do II etapu oceny wniosków, tj. oceny merytorycznej. Wśród nich jest sześć projektów tramwajowych. O dofinansowanie ubiegają się:

1. Solaris Bus&Coach ? Projekt: Tramwaj nowej generacji z innowacyjnymi systemami pokładowymi, kwota dofinansowania 10 408 739,34 zł;

2. H. Cegielski ? Fabryka Pojazdów Szynowych ? Projekt: Tramwaj nowej generacji ze 100% niską podłogą i z innowacyjnymi systemami pokładowymi oraz z zasobnikami energii do jazdy poza siecią trakcyjną, kwota dofinansowania 10 298 094,35 zł;

3. Govena Concept ? Projekt: Tramwaj miejski nowej generacji wspomagany fotowoltaiką w 100% niskopodłogowy z innowacyjnym systemem pokładowym, oświetleniem OLED oraz zasobnikami energii umożliwiającymi jazdę poza siecią trakcyjną, kwota dofinansowania 3 637 545,00 zł;

4. PESA Bydgoszcz ? Projekt Prace B+R nad opracowaniem wysokowydajnej technologii jazdy beztrakcyjnej tramwaju, bez konieczności ingerencji w infrastrukturę liniową i budowa prototypu pierwszego tego typu pojazdu w Polsce, kwota dofinansowania 10 982 349,34 zł;

5. Kolejny projekt PESY - Opracowanie znacząco ulepszonego, niskopodłogowego tramwaju o istotnie obniżonej masie poprzez szerokie zastosowanie elementów kompozytowych i tworzyw sztucznych, kwota dofinansowania to 13 618 633,95 zł oraz

6. MLABS - Tramwaj pomiarowy do pomiarów parametrów i oceny stanu infrastruktury, kwota dofinasowania 14 500 884,93 zł.

INNOTABOR wesprze firmy oraz konsorcja przedsiębiorstw w realizacji projektów obejmujących badania przemysłowe i prace rozwojowe, bądź tylko prace rozwojowe. W wyniku tych prac powstaną innowacyjne rozwiązania dla taboru szynowego do przewozów pasażerskich, towarowych i specjalizowanych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
FPS
Innotabor
  • bun – 22.11.2016

    Niedługo będziemy mieli dziesięciu krajowych producentów tramwajów, a po kilku latach 3/4 z nich upadnie, bo nie dla każdego starczy tortu. Tyle jest nisz do zagospodarowania w transporcie szynowym, to wszyscy idą w jednym kierunku. Bez sensu.

  • Combino – 22.11.2016

    @bun: Bardziej się obawiam,że nie tylko 3/4 z nich padnie niedługo po zakończeniu obecnej perspektywy,ale dodatkowo tak osłabią pozostałych,że ci zostaną wchłonięci przez zachodnich potentatów. Akurat wchłonięcie solarisowego działu tramwajowego przez Stadlera jest IMHO kwestią czasu (zresztą Solaris cały czas stoi w lekkim rozkroku do tego stopnia,że pożegnanie się z tramwajami może nastąpić w bardzo krótkim czasie od decyzji),ale pytanie co z resztą? Żebyśmy nie zostali jak Włosi...

  • czyngis – 22.11.2016

    Z jednej strony fajnie, że nie brakuje innowacyjnych projektów, z drugiej strony podzielam wątpliwości przedmówców. Najpierw Modertrans przedstawił swojego niskacza, teraz Cegielski chce swojego budować, a przecież nawet Newag wciąż nigdzie swojego tramwaju nie sprzedał - kto to wszystko będzie kupował, żeby te wszystkie projekty okazały się rentowne i na siebie zarabiały. Trzymam kciuki jak zawsze za naszych producentów, ale żeby nas od przybytku nie rozbolała głowa.

  • dd – 22.11.2016

    Teraz fanboje grożą wchłonięciem rynku, dobre

  • www – 22.11.2016

    A co właściwie będzie innowacyjnego w projektach o których mowa w artykule?

  • zzz – 22.11.2016

    Nic. takie młotkiem ciosane pudełka to będą.

  • Loek – 22.11.2016

    Przepalanie gotówki w toku

  • advisor – 22.11.2016

    @CombinoNie baw się w proroka, słabo Ci wychodzi.Solaris i Stadler to konsorcjum, nikt tu nikogo nie przejmie, bo i po co. Stadlerowi nawet z lokalnym wsparciem będzie się ciężko przebić na rynku zdominowanym przez lokalnych producentów. Masz cały czas dawne komunistyczne myślenie, że jeden super zakład byłby lepszy. Nawet kilku graczy zmusza do innowacji i rozwijania się, branże zdominowane przez monopolistów stoją w stagnacji, bo każda duża korporacja nie chce zmian, tylko utrzymania swojego status quo. Skoro te pieniądze dostali to jakieś szanse powodzenia to ma, może dajmy im szansę?

  • czyngis – 23.11.2016

    @advisor zwrócenie przez @Combino uwagi na specyfikę rynku to dla ciebie komunistyczne myślenie? Rynek tramwajowy to nie rynek cukierków, "wielkość tortu" da się w przybliżeniu obliczyć i zwyczajnie nie da się z niego wyżywić w dłuższej perspektywie dużej ilości lokalnych graczy. O eksportowej walce z zagraniczną konkurencją to nawet nie wspominając.

  • Combino – 23.11.2016

    @advisor:"Masz cały czas dawne komunistyczne myślenie, że jeden super zakład byłby lepszy"No cóż,jak Ci nie pasuje rynek włoski,to weźmy francuski: Alstom i co? I już praktycznie nic. Ale Francja to potęga,spróbujmy coś wielkością bliżej Polski; może rynek hiszpański: co my tam mamy oprócz CAF-a? Ano Talgo,ograniczające się do jakiegoś kawałka tortu na szybkie wagony,ewentualnie z głowicą napędową oraz VossloH Espana,właśnie przejęte przez Stadlera ;) Dobra,spróbujmy coś z demoludów: może Czechy? Poważne nówki to Skoda,oprócz tego tylko Pragoimex pełniący funkcję Modertransu bez przesadnych ambicji (co ciekawe,Czesi też jak widać tak porównują konkretnych graczy z naszych rynków,czyli Skodę z Pesą,a P. z M.),a reszta to plankton na poziomie Newagu z jego obecnością na rynku tramwajowym... czyli praktycznie nic.Dalej szukamy?Wszystko zależy od celów: jeśli chcemy kilku manufakturek,których moce przerobowe zostaną wyczerpane przez dwa poważne przetargi i które po pewnym czasie zostaną wchłonięte (jak VE) przez silniejszych,to faktycznie,można się pobawić według Twojego scenariusza; jeśli natomiast chcemy czegoś o znaczeniu CAF-a czy przynajmniej Skody,to niestety,ale miejsce jest tylko dla jednego silnego gracza i może jakiegoś planktonu...

  • advisor – 23.11.2016

    @CombinoNo to po kolei:1) No właśnie, masz Alstoma i... Alstoma, no może jeszcze Alstoma. Nie kupisz fajnych tramów, bo kupisz to, co Ci da Alstom w swojej łaskawości. O ile nie zmusi po raz kolejny rządu, by ratował jego upadające fabryki (czytaj: kondycja finansowa Alstomu jest zwyczajnie zła, firma sobie nie radzi i wymusza interwencję władz). 2) CAF... jeszcze za młody na "poziom" Alstomu, ale w dalszej perspektywie czeka go to samo. Ponadto Hiszpania już bardziej dopuszcza konkurencję, więc muszą się mocniej starać. 3) Czechy i Skoda - no tu istotnie nie ma za bardzo z kim konkurować, ale jak sam pisałeś Czesi robią wszystko, by utrzymać prymat Skody, nieraz sztucznie blokując innych dostawców. No ale jak lubią przepłacać, podatnicy na pewno dołożą do nowych tramów ku chwale jedynej słusznej fabryki...Kolosy typu Vossloh czy Alstom nie zrobią Ci nic innowacyjnego. Dostaniesz to, co oni będą łaskawi Ci dostarczyć, bo skoro nie ma konkurencji to raz: po co się starać, dwa: można dać niemal dowolną cenę. I tak to kupisz, bo niczego innego nie będzie. Sprawa jest prosta: albo chcesz mieć jakikolwiek wybór albo chcesz dyktanda jednego producenta i zgadzania się na wszystko, co on zrobi. Decyzja należy do Ciebie. A wielkością firmy się nie sugeruj, teraz właśnie małe i średnie firmy coraz częściej wygryzają wielkie "poważne" korporacje. Mamy wielką szansę na to, że będziemy mieć paru graczy na wysokim poziomie, choć raz tego nie zepsujmy.

  • nma – 24.11.2016

    Przecież bez zamówień ci wszyscy innowacyjni producenci po kolei upadns i na tym skończy się ten eksperyment.

  • PL – 24.11.2016

    A co w tramwajach można wymyślić jeszcze innowacyjnego ?Może coś takiego, aby w razie awarii czy wypadku, pojazd szynowy blokujący torowisko inne tramwaje mogły ominąć, np. omijając torowisko i wracając na nie samodzielnie z powrotem.A tak swoją drogą, czy ktoś w ogóle zauważa że zacierają się powoli granice pomiędzy taborem tramwajowym/metra/kolejowym a nawet autobusowym. Może kiedyś zupełnie wyjedzie taki pojazd który to będzie łączył te wszystkie środki transportu publicznego - w jednym ?

  • advisor – 24.11.2016

    @PLJak pokazało choćby ostatnie 20 lat - można, i to całkiem sporo.Wróżbiarstwa i zgadywania, co będzie za x lat się nie podejmuję.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....