TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Szczecińskie tramwaje korzystają z nowej zajezdni
INFOTRAM - Opublikowano: 14.05.2015 13:24:27
Szczecińskie tramwaje korzystają z nowej zajezdni

Tramwaje Szczecińskie mogą już korzystać z pierwszej zmodernizowanej hali w zajezdni tramwajowej w al. Wojska Polskiego. Pierwsze tramwaje wjechały do wyremontowanego obiektu przed południem we wtorek, 12 maja. Po raz pierwszy wyruszyły z niego na trasy w godzinach popołudniowego szczytu.

Firma ZUE SA z Krakowa, będąca generalnym wykonawcą modernizacji zajezdni, przekazała do eksploatacji pierwszą zmodernizowaną halę. Obecnie do dyspozycji spółki Tramwaje Szczecińskiego jest pięć torów w odrestaurowanym zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków obiekcie. W ciągu najbliższych dni do dyspozycji obsługi zajezdni będzie także przebudowany tor objazdowy.

Wraz z udostępnieniem tej części zajezdni prace będą modernizacyjne rozpoczynają się w kolejnej hali. Z eksploatacji wyłączonych zostanie kolejnych pięć torów (o numerach 7 ? 11). Prace potrwają około dwóch miesięcy. W tym etapie odrestaurowana będzie ta część obiektu a także wymieniona sieć trakcyjna oraz torowisko.

W związku z przystąpieniem do kolejnego etapu przebudowy i ponownym brakiem możliwości wyjazdu z zajezdni w stronę Głębokiego zmieniona zostanie organizacja pracy zajezdni. Od 13 maja część porannych kursów wyjazdowych na trasie Spacerowa ? Głębokie realizowana będzie ponownie przez zastępczą komunikację autobusową. Zmiany dotyczą kursów z przystanku Spacerowa o godz. 4:51, 5:06, 5:21, 5:36 (dni powszednie) oraz o godz. 5:09 i 5:29 (pozostałe dni). Kursy tramwajów linii 1 i 9 z pętli Głębokie będą realizowane bez zmian.

Modernizacja zajezdni Pogodno zakończy się jesienią. W ramach inwestycji zajezdnia jest gruntownie przebudowywana i dostosowywana do obsługi pojazdów niskopodłogowych. Dobudowywany jest nowy dwudziesty pierwszy tor, który będzie pełnił funkcję toru objazdowego. Wszystkie tory na terenie zajezdni zostaną zmodernizowane: łącznie zmodernizowanych zostanie 5 750 metrów toru pojedynczego. Część torów zyska nowe funkcje. : np. przeznaczone będą do mycia wózków tramwajowych, demontażu pantografów za pomocą specjalnego żurawia czy obsługi wyłącznie pojazdów niskopodłogowych. Jeden z torów będzie przeznaczony do obsługi taboru za pomocą tokarki podtorowej. Miejsce na to urządzenie już zostało przygotowane.

Wykonawca poza wykonaniem prac budowlanych musi także wyposażyć obiekty zajezdni w specjalistyczny sprzęt do obsługi pojazdów (m.in. zakupione będą tokarka podtorowa, żuraw, suwnice, podnośniki taboru, urządzenia do napełniania piasku, urządzenia do mycia tramwajów, system identyfikacji taboru). Zakres przebudowy obejmuje także prace rekonstrukcyjne wraz z przebudową i rozbudową istniejących budynków będących w większości pod opieką konserwatorską. Nowością będzie wybudowanie wiaty odstawczej o wymiarach ok. 62 x 96 m..

Wartość tego zadania wynosi 135 300 000 zł brutto. Przebudowa zajezdni zakończy się w drugiej połowie 2015 roku. Zadanie to jest elementem realizowanego przez Miasto Szczecin projektu ?Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie?. Wartość projektu wynosi 273 443 215, 80 zł (brutto) z czego dofinansowanie wynosi 131 170 000 zł (netto).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
zajezdnia
Tramwaje Szczecińskie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....