TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Szczeciński Swing wyruszył na miasto
Karol Wach InfoTram/UM Szczecin - Opublikowano: 06.02.2011 16:17:28 4 komentarze
Szczeciński Swing wyruszył na miasto

Pierwszy szczeciński tramwaj niskopodłogowy Swing wozi już pasażerów na linii numer 7. W inauguracyjny przejazd z pasażerami wyruszył we wtorek 1 lutego o godz. 10.46 z Basenu Górniczego w kierunku Krzekowa. Pierwszy przejazd Swinga wzbudził ogromne zainteresowanie szczecinian. W tramwaju panował tłok.

–To historyczna chwila. Ten tramwaj nie ma porównania z wagonami eksploatowanymi do tej pory –mówił podczas przejazdu prezydent Szczecina Piotr Krzystek –Wkrótce ogłosimy przetarg na kolejne 22. tego typu pojazdy.

Nowy niskopodłogowy tramwaj Swing, wyprodukowany przez bydgoską Pesę, to skok w inną epokę w komunikacji tramwajowej w Szczecinie. To jeden z najnowocześniejszych polskich tramwajów. Ma 31,82 m długości i na całej długości niską podłogę, co bez wątpienia jest ułatwieniem dla pasażerów. Swing wyposażony jest w automat do sprzedaży biletów, które można kupić nie tylko bilonem, ale za pomocą karty strefowej. Swing jest cichy i przestronny. Jednorazowo może zabrać na pokład 211 osób, z czego 61 na siedząco.

Do końca marca na szczecińskie torowiska wyjedzie łącznie 6. Swingów. Tyle pojazdów zostało zakontraktowanych w umowie z Bydgoską Pesą.

Pierwszy szczeciński Swing dotarł do miasta już w listopadzie ubiegłego roku. Jego prezentacja miała miejsce w zajezdni Pogodno 13 listopada. Wówczas to szef Tramwajów Szczecińskich Krystian Wawrzyniak mówił, iż nowe, niskopodłogowce wyróżnia jeden szczegół –będą to najdłuższe Swingi w Polsce. Ich długość to 32 metry. Wewnątrz pojazd jest całkowicie klimatyzowany i monitorowany. Dzięki temu będzie komfortowy dla pasażerów, którzy będą mogli czuć się w nim bezpiecznie. Kamery nagrywają także obraz przed tramwajem.  Jest to jeden z najnowocześniejszych wagonów tramwajowych w Europie. Na tle Swingów, jeżdżących w innych miastach, te szczecińskie wyróżniają się dość oryginalną kolorystyką, zwaną Floating Garden. Co warte podkreślenia cykl montażu pierwszego szczecińskiego pojazdu był stosunkowo krótki, wynosił bowiem zaledwie 21 dni. Dlaczego zatem musiały minąć prawie 4 miesiące do momentu wyruszenia na linię? Otóż m.in. dlatego, że Tramwaje Szczecińskie kupiły razem z wagonami szkolenia dla mechaników, którzy uczyli się obsługi komputerów pokładowych, znacznie ułatwiających diagnostykę. PESA przeprowadziła również szkolenia dla motorniczych. Zanim tramwaj wyruszył w trasę przeszkolonych zostało piętnastu pracowników Tramwajów Szczecińskich.

Przypominamy dane techniczne wagonów 120NaS:

•wysokość podłogi w strefie drzwi –35 cm,

•długość –31,82 m,

•szerokość –2,4 m,

•prędkość maksymalna –70 km/h,

•liczba wózków jezdnych –3 (2 napędowe i 1 toczny),

Dane eksploatacyjne 120NaS:

•dopuszczalna liczba miejsc –211

•miejsca stojące –150,

•miejsca siedzące –61.

•liczba drzwi –6 (4 drzwi dwustrumieniowe i 2 jednostrumieniowe)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PESA
Swing
Szczecin
Tramwaje Szczecińskie
  • Robert – 08.02.2011

    Na zdjęciu wnętrza widać abnegację Pesy polegająca na nie ograniczenie przesuwania się uchwytów - po prawej stronie widać, że dwa uchwyty znalazły sie obok siebie.

  • inż – 09.02.2011

    Ciasny ten tramwaj.

  • badacz xx – 10.02.2011

    Przy tłoku byłby skrajnie niewygodny - siedzenia sa na ukos. Stojący mają kłopot z czubkami stóp. Na zakręcie osłony wózków - zdecydowanie wibrują.

  • badacz xx – 11.02.2011

    To wyżej dotyczy części silnikowej, człony podwieszane mają wnętrze bardziej klasyczne, ale dla stojących (siedzenia 2+1) miejsca tez jest jest mało ( cos za coś) Uchwyty poręczowe moim zdaniem się nie suwają po poręczy - duże tarcie. Pasażerów najbardziej złoszczą małe i wolno otwierane drzwi tylne. Plastik pokryć wewnątrz nie jest wandaloodporny - już ktoś tam wyrył napis.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....