TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Szczecina drugie podejście do niskopodłogowców
Karol Wach - Opublikowano: 21.05.2009 10:07:19 3 komentarze
Szczecina drugie podejście do niskopodłogowców

Tramwaje Szczecińskie po raz drugi ogłosiły przetarg na dostawę 6 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych tramwajów. Przypomnijmy, iż poprzednim razem wybrana została oferta firmy Solaris. Jednak ze względów proceduralnych, po decyzji sądu, przetarg trzeba było powtórzyć. Oprócz pojazdów szczeciński przewoźnik zainteresowany jest również zestawem specjalistycznego wyposażenia do obsługi tramwajów w tym specjalistycznego dźwigu (żurawia) na podwoziu samochodowym do podnoszenia tramwaju, zestawem pakietu naprawczego oraz szkoleniem pracowników zamawiającego (inżynieryjno-technicznych i prowadzących tramwaje a także pracowników zaplecza technicznego do obsługi dźwigu).

W specyfikacji istotnych warunków zamówienia na dostawę przedmiotowych tramwajów nie ma wielu zmian –mówi nam Elżbieta Bulanowska z Tramwajów Szczecińskich. Zasadnicza różnica zawiera się w procentowym udziale niskiej podłogi. W poprzednim postępowaniu Zamawiający wymagał, aby udział części niskopodłogowej w stosunku do powierzchni przedziału pasażerskiego wynosił nie mniej niż 60% i nie był rozdzielany częścią wysokopodłogową, co zawarte było następującej definicji:

Niska podłoga to taka, która na całej powierzchni jest płaska lub zmienia bezstopniowo swoją wysokość i spełnia warunek nie przekraczania wysokości mierzonej od poziomu główki szyny (pgs.) tj.

a) w strefach drzwiowych - max 350mm,

b) dla stref nad wózkami –max 480 mm,

c) dla stref pozostałych –max 370 mm,

W nadwoziu wykonanym jako częściowo niskopodłogowe, podłoga dostępna do stania dla pasażerów, pomiędzy częściami nisko i wysokopodłogowymi może mieć tylko jeden stopień o wysokości nie przekraczającej 220 mm.

W konsekwencji udział niskiej podłogi stanowił kryterium oceny ofert w skali:

Cena 85 %

Udział niskiej podłogi 15 % .

W przedmiotowym postępowaniu tramwaj musi być w części pasażerskiej całkowicie niskopodłogowy. Zamawiający definiuje niską podłogę następująco:

Niska podłoga to taka, która w części pasażerskiej (po wyłączeniu kabiny motorniczego i pulpitu manewrowego z tyłu tramwaju) jest płaska lub zmienia łagodnie (zmiany wysokości podłogi części pasażerskiej mogą być zrealizowane poprzez zastosowanie pochylni z zachowaniem maksymalnego nachylenia 15%) i bezstopniowo swoją wysokość, a ponadto spełnia warunek nie przekraczania wysokości mierzonej od poziomu główki szyny (pgs.) tj.

a) w strefach drzwiowych - max 350mm,

b) dla stref nad wózkami –max 480 mm,

c) dla stref pozostałych –max 370 mm,

Kryterium oceny ofert stanowią obecnie:

Cena –70%, oraz

Termin dostawy tramwajów –30%, przy czym nie może być dłuższy niż 540 dni od dnia zawarcia umowy (siwz - rozdz. XII). Siwz dostępna jest na stronie www.ts.szczecin.pl/przetargi.php .

Oferty można składać do dnia 22 czerwca 2009 roku. W przetargu mogą liczyć się przede wszystkim producenci krajowi –PESA i Solaris, którzy są w stanie zaproponować pojazdy za w miarę rozsądną cenę. Jak wynika bowiem z wymagań przetargowych cena będzie najważniejszym kryterium wyboru. Niewykluczone, że swoje oferty przedstawią również koncerny zagraniczne, jednak ich zwycięstwo jest mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Tramwaje Szczecińskie
przetarg
Szczecin
  • umbra – 27.05.2009

    Prawda, że piękny jest dworzec Nyugati? :) Czy Solaris wykona te tramwaje na Węgrzech?

  • moskit – 27.05.2009

    solaris chyba robi ten tramwaj w CAFie w Hiszpanii

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....