TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Szczecin postawi na tramwaje
Karol Wach - Opublikowano: 12.01.2009 23:39:02 6 komentarzy
Szczecin postawi na tramwaje

Już za dwa lata Szczecinianie pojadą niskopodłogowym tramwajem –takie są optymistyczne prognozy władz MZK. W 2013 roku takich tramwajów ma być już 36. Szczecin pozazdrościł innym polskim miastom, w których niskopodłogowe wagony to już niemalże codzienność. Przetarg na 6 wagonów „to powinno być otwarcie worka z tramwajami niskopodłogowymi”–powiedział na łamach Głosu Szczecińskiego Michał Przepiera, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej w UM. „Jeżeli przetarg się powiedzie, dołączymy do grona miast z tramwajami z niską podłogą”- dodał. Jak już wspomnieliśmy w pierwszej kolejności Szczecin chce zakupić 6 niskopodłogowców. Zgodnie z założeniami mają się one pojawić w mieście już w 2010 roku. Wtedy także ma zakończyć się remont torowiska w ciągu linii 8, do obsługi której nowe wagony zostałyby skierowane. Wyremontowanych będzie około 40 km sieci trakcyjnej, 8 podstacji oraz jedna zajezdnia tramwajowa. Ze względu na kiepski stan infrastruktury torowej dziś w Szczecinie nie ma możliwości eksploatowania nowoczesnych tramwajów. - Gdyby ktoś nam podarował takie tramwaje, to nie mielibyśmy nawet jednej linii, na które można by je puścić nie martwiąc się, że się zniszczą –mówił Głosowi Szczecińskiemu Michał Przepiera. Zakup kolejnych niskopodłogowych wozów uzależniony jest od tego, czy wsparcia udzieli Unia Europejska. Taki wniosek już został złożony. Wartość projektu, obejmującego zakup tramwajów i modernizację torowisk wynosi ponad 700 milionów złotych. To największy, po programie poprawy jakości wody, program inwestycyjny Szczecina. Dofinansowanie projektu w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko ma wynieść 50%. Resztę miasto zapisało w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym. Linia 8 stać ma się szczecińskim szybkim tramwajem. Projekt taki przygotowywany był od lat.

Dlaczego miasto stawia na tramwaje? Szybki tramwaj usprawni ruch pomiędzy prawo i lewobrzeżną częścią miasta. Dzięki wydzielonym torowiskom trasa przejazdu będzie wolna od korków ulicznych, dzięki czemu będzie można ją pokonać zdecydowanie szybciej niż samochodem. Mieszkańcy oddalonych od centrum osiedli wygodniej i bezpieczniej dotrą do miejsca przeznaczenia. Nowoczesny tabor i wyremontowane torowiska pozwolą obniżyć koszty komunikacji, co jednocześnie ma zachęcić mieszkańców do przesiadania się z samochodów na szybsze, bardziej ekologiczne i wygodne w ruchu miejskim środki transportu.

Na tę chwilę Szczecin ratuje się zakupując używane wagony z Berlina. Z BKV zostało już sprowadzonych kilkadziesiąt tramwajów Tatra T6. Dzięki temu udało się wycofać z eksploatacji najstarsze pojazdy –konstalowskie stodwójki. A to prawdopodobnie nie koniec zakupów. W przyszłym roku miasto chce zakupić kolejne takie wozy.  Oprócz wspomnianych Tatr w taborze MZK Szczecin znajdują się tramwaje 105Na, Duewag GT6 oraz Tatra KT4. Ostatnio do ruchu został wprowadzony zmodernizowany skład „stopiątek”, który pomalowano w nowe, biało-zielone, barwy zakładowe. Łącznie szczecińskich wagonów jest ponad 200, obsługują 12 linii (1 turystyczna).

Obecnie ilostan tramwajowy MZK Szczecin przedstawia się następująco (Źródło: Wikipedia):

Typ Tramwaju

Eksploatacja od

Ilość

Düwag GT6

1996

8

Konstal 105N

1975

78

Konstal 105Na

1981

63

Konstal 105Ng/S

2000

12

Konstal 105N2K/S

2001

20

Tatra KT4DtM

2006

21

Tatra T6A2D

2008

32

Łącznie

 

227

Na W roku 2008 zakupiono kilka nowych wozów. W 2009 roku do Szczecina trafi kolejnych 18 nowoczesnych autobusów spełniających najwyższe normy spalin. Do 2010 roku miasto wymieni 25 % taboru autobusowego.  Obecnie po stolicy Zachodniego Pomorza kursuje około 200 autobusów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Tatra
Szczecin
linia
budowa
szybki tramwaj
Berlin
  • z Berlina – 15.01.2009

    czy Szczein nie mysli o przemalowaniu tych tramwajow na swoje kolory, bo zolty to kolor komunikacji miejskiej z Berlina, i jak wagony te zostaly zakupione tak jezdza po Szczecinie w barwach BVG Berlin

  • gryf8801 – 16.01.2009

    Z czasem przemaluje, lakier jest dobry więc po co wydawać niepotrzebnie pieniądze.

  • Tomasz Flaga – 16.01.2009

    Przemalowywanie tramwajów to nie jest niepotrzebny wydatek. Tu chodzi o wizerunek miasta, a jeżdżenie w barwach BVG Berlin naraża Szczecin na śmieszność. Rozumiem coś takiego w Kazachstanie czy Rumunii, ale żeby w Polsce?

  • – 18.01.2009

    Szczecina na śmieszność nie narażają żółte Tatry. Szczecin się sam ośmiesza co chwila zmieniając barwy miejskie na tramwajach. Obecnie po mieście jeździ około 6 wersji malowania na tramwajach i tyle samo na autobusach.

  • ik 280 – 19.01.2009

    Ośmiesza to się KZK GOP na Śląsku, chcąc zlikwidować komunikację tramwajową.

  • rafal – 20.01.2009

    Wniosek: wszyscy się ośmieszają!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....