Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin podsumował etap konsultacji ws. tramwajów na Prawobrzeżu

infotram
29.11.2017 08:26
0 Komentarzy

Do końca grudniatrwają konsultacje społeczne dotyczące planów stworzenia Sieci TramwajowejPrawobrzeże. Dotychczas odbyły się już cztery spotkania konsultacyjne. Ponadtoankieterzy przepytali ponad 1500 osób.

Plan stworzenia Sieci Tramwajowej Prawobrzeże jestkontynuacją prac nad koncepcją drugiego etapu Szybkiego SzczecińskiegoTramwaju. Przypomnijmy, że w przyszłości SST ma pełnić swoją rolę na odcinku odul. Handlowej do ul. Derdowskiego. Zaś Sieć Tramwajowa Prawobrzeże tokoncepcja, która przewiduje trzy przebiegi nowych tras tramwajowych od ul.Handlowej.

Trzy przedstawione mieszkańcom i omawiane podczas spotkańwarianty to:

W1: Turkusowa-Handlowa-Dąbska z pętlą w Kijewie.

W2: Turkusowa-Handlowa-Łubinowa-St ruga-osiedle Kijewo(pomiędzy ul. Niedźwiedzią i Pawią)

W3: Turkusowa-Handlowa-Swojska-Nad Rudzianką-Gwarna-Kijewo(pętla tożsama z W1).

Trzy spotkania odbyły się w październiku. Łącznie wzięło wnich udział około 70 mieszkańców, w tym przedstawiciele rad osiedli, radnimiejscy, oraz reprezentanci ZDiTM, Biura Planowania Przestrzennego, Biura ds.Organizacji Pozarządowych, firmy WYG International. Celem spotkań jest zebranieuwag mieszkańców, na podstawie których w przyszłym roku eksperci będą mogliocenić, który z zaprezentowanych wariantów powinien zostać zrealizowany jakopierwszy, oraz rozważyć alternatywne propozycje mieszkańców, które padająpodczas spotkań, jak i przysyłane są pocztą mailową. O kolejnych etapach prac nadSiecią Tramwajową Prawobrzeże mieszkańcy będą sukcesywnie informowani orazzapraszani do dalszej dyskusji.

Podczas ostatniego spotkania, które odbyło się 27 listopada,podsumowano dotychczasowy przebieg konsultacji. Przez dwa tygodnie wSzczecińskim Szybkim Tramwaju, przed szkołami oraz podczas spotkań ankieterzyprowadzili badania. Przepytano łącznie 1510 osób. Ankietowani odpowiadali nanastępujące pytania:

1. Na trasie których z przewidywanych wariantów (W1, W2, W3)podróżuje dziś Pan/Pani najczęściej?

2. Który z powyższych wariantów byłby dla Pana/Paninajwygodniejszą formą poruszania się:

a) po prawobrzeżu

b) pomiędzy prawobrzeżem, a lewobrzeżem.

Oto jak odpowiadali mieszkańcy:

W pytaniu nr 1:

Wariant W1 wskazało 497 osób

Wariant W2 – 611

Wariant W3 – 346

Na pytanie 2a:

Wariant W1 – 263

Wariant W2 – 645

Wariant W3 – 442

Na pytanie 2b:

Wariant W1 – 436

Wariant W2- 660

Wariant W3 – 378

Cały proces konsultacji trwa do końca roku i swoje opiniewciąż można wysyłać na adres mailowy [email protected].Informacje o dotychczasowym przebiegu konsultacji oraz projekt rozważanychwariantów tras dostępne są stronie www.konsultuj.szczecin.plw zakładce SST etap II.


Komentarze