TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Szczecin nie rozbuduje linii tramwajowych w centrum, będą elektrobusy
PAP InfoTram - Opublikowano: 07.10.2016 08:28:01 7 komentarzy
Szczecin nie rozbuduje linii tramwajowych w centrum, będą elektrobusy

Szczecin nie będzie rozbudowywało komunikacji tramwajowej w ścisłym centrum. Planuje natomiast kupić za nieco ponad 39,2 mln zł 16 autobusów hybrydowych.

Miasto liczy, że uzyska dofinansowanie z UE. Autobusy hybrydowe i elektryczne mają w przyszłości zdominować komunikację w ścisłym centrum miasta. Wniosek o dofinansowanie zakupu autobusów ponad 27,1 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 został złożony pod koniec września - poinformowały w czwartek służby prasowe szczecińskiego magistratu.

Zaletą układów hybrydowych jest niższe zużycie paliwa, mniejsza emisja spalin oraz mniejszy hałas - przekonuje magistrat. Jak wylicza, po zastosowaniu napędu hybrydowego część energii można gromadzić w akumulatorach i wykorzystać przy ponownym ruszaniu. Ponadto, kierowcy mogą wyłączać silnik spalinowy, np. podczas przejazdu przez zabytkowe części miasta, aby chronić architekturę przed wpływem zanieczyszczeń.

Autobusy mają być wyposażone w instalacje poprawiające bezpieczeństwo i komfort pasażerów, w tym klimatyzację i systemy informacji. Dostosowane będą także do obsługi osób niepełnosprawnych.

Zakup pojazdów hybrydowych wpisuje się w plany miasta, by po ścisłym centrum jeździły autobusy hybrydowe, a docelowo elektryczne, bezemisyjne - powiedział dziennikarzom architekt miasta Jarosław Bondar.

Obok pojazdów hybrydowych planuje się także zakup 20 autobusów z silnikami diesla. Wniosek o dofinansowanie zakupu z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 także został złożony pod koniec września.

Koszt zakupu 20 autobusów z tradycyjnymi silnikami to niewiele ponad 35 mln zł, z czego dofinansowanie środkami unijnymi ma wynieść blisko 13,4 mln zł.

Niestety plany te, jak wspominamy na wstępie, wiążą się z brakiem inwestycji w komunikację tramwajową. W centrum miasta rzecz jasna.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
  • WK – 07.10.2016

    16 hybryd na 20 diesseli - gdzie tu oszczędność i ochrona środowiska?

  • www – 07.10.2016

    Magistrat przetestował większą ilość hybryd? Skąd tak optymistyczne podejście do spalania, mniejszej ilości spalin czy hałasu? Z reklam czy rzeczywistych testów? Autobusy elektryczne dzięki postępowi technologicznemu chyba mają sens, ale hybrydy?

  • MichalK – 09.10.2016

    www - dokładnie, w Warszawie 4 hybrydy pokazały że oszczędności na tym rozwiązaniu nie ma praktycznie żadnej. Autobus przez dodatkowe komponenty jest cięższy - a i tak silnik zastosowany w nim jest taki sam jak w zwykłym dieslu. Co innego jakby był o kilka litrów mniejszy - wtedy może miałoby to sens.

  • maciej12991 – 09.10.2016

    Poznań doszedł do podobnych wniosków. Dlatego poprzestali na jednej hybrydzie. Nie bez znaczenia jest też wyższy ich koszt zakupu, a także większa awaryjność w stosunku do klasycznego diesla.

  • JA – 11.10.2016

    W Białymstoku są 2 hybrydy MAN-a. Wyniki ich eksploatacji przeczą tezom wygłaszanym powyżej. Autobusy palą mniej i są bezawaryjne. Może inne miasta wybrały niewłaściwego producenta?

  • Medalik – 13.10.2016

    Całkiem prawdopodobne. Częstochowskie hybrydy więcej stały niż jexdziły a komfort podróży (szczególnie pod względem hałasu) odstawał od normy.... Czasami podróż 35-cio letnim Ikarusem 280 była przyjemniejsza niż przejażdżka solbusem z bieżącego rocznika.... Shame...

  • MN – 14.10.2016

    Na obecnym etapie rozwoju konstrukcji zarówno hybrydy, autobusy na CNG i LPG jak i autobusy elektryczne oraz wodorowe to marnowanie pieniędzy i szkodliwe eksperymenty na koszt operatorów, oferowane z jazgotem przez producentów nieudanego, awaryjnego i niesłychanie drogiego i super zawodnego taboru.W tej chwili najkorzystniejszym rozwiązaniem pod każdym względem w tym ekologicznym jest autobus z klasycznym układem napędowym z silnikiem ZS lub w pewnych sytuacjach trolejbus..Pozostałe nowinki to to tylko strata czasu i pieniędzy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....