TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Szczecin kupuje kolejny wagon do samodzielnego montażu
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 18.06.2014 12:08:45 9 komentarzy
Szczecin kupuje kolejny wagon do samodzielnego montażu
Tramwaje Szczecińskie ogłosiły kolejny przetarg na dostawę tramwaju do samodzielnego montażu. Pierwszy skład –Moderus Beta –został złożony przez przewoźnika samodzielnie z części dostarczonych przez Modertrans. Eksperyment się udał i Tramwaje Szczecińskie chcą zbudować kolejny pojazd. Przetarg obejmuje dostawę nowych elementów, podzespołów, wyposażenia oraz części mechanicznych i elektrycznych, niezbędnych do zmontowania przez Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. jednego przegubowego, wieloczłonowego, częściowo niskopodłogowego tramwaju oraz sprawowanie przez Wykonawcę nadzoru nad montażem tramwaju. Czyli podobnie jak w przypadku pierwszego podejścia. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena. Oferty można składać do 29 lipca 2014 roku. Bez wątpienia Modertrans jest faworytem ogłoszonego właśnie przetargu. Za pierwszy wagon przewoźnik musiał zapłacić 3,6 mln zł. Jeżeli Tramwaje Szczecińskie dostaną dofinansowanie unijne do miasta może trafić nawet 40 nowych tramwajów. Pierwszy zmontowany w Szczecinie Moderus Beta wyjedzie na tory już w wakacje.Samodzielne składanie wagonów to dla pracowników warsztatów przy ul. Klonowica nie pierwszyzna. Spółka Tramwaje Szczecińskie od trzech lat m. in. w taki sposób modernizuje wagony. W poprzednich latach na bazie starych wagonów 105 N z powodzeniem wykonano 14 wagonów z nadwoziem dostarczonym także przez firmę Modertrans. Moderusy Alfa to praktycznie nowe wagony wysokopodłogowe zmontowane przy ul. Klonowica. Komplet tych pojazdów trafił do zajezdni na Golęcinie. Teraz pracownicy spółki musieli pójść krok dalej i samodzielnie złożyć tramwaj niskopodłogowy. Do postępowania przetargowego ogłoszonego zimą przez spółkę zgłosiła się tylko jedna firma Modertrans z Poznania, która takie pojazdy (już złożone) dostarcza do MPK Poznań.Moderus Beta to jednobryłowy pojazd o długości 28,25 m (niecałe dwa metry krótszy od niskopodłogowych Swingów), przy czym środkowa część tramwaju jest dedykowana osobom niepełnosprawnym oraz pasażerom z wózkami. Wejście do tej części tramwaju będzie odbywać się bez konieczności wchodzenia po schodach. Pozostała część pojazdu tramwaju będzie wysokopodłogowa. Moderus Beta jednocześnie będzie mógł zabrać jednocześnie 206 osób –62 na siedząco 144 na stojąco. Miejsca siedzące zostaną zamontowane także w części niskopodłogowej. Pojazd wyposażony zostanie m.in. w system elektronicznej informacji pasażerskiej, automat do sprzedaży biletów oraz specjalny, wydajniejszy system nawiewu. Po złożeniu będzie kursował na liniach obsługiwanych przez zajezdnię Pogodno.Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
przetarg
  • citek_rtk – 18.06.2014

    Szkoda, że Łódź takich nie robi tylko dalej modernizuje wysokopodłogowe 805Na za skandalicznie duże pieniądze czyli 2 miliony za skład (wersja trzydrzwiowa), a czterodrzwiowa 1,2 milona. Taki Moderus kosztuje 3,6 miliona, czyli za obecny budżet modernizacyjny MPK (18 milonów) można zrobić 5 takich wagonów rocznie.

  • miodek – 18.06.2014

    Od kiedy dedykuje się człony tramwaju? Czy konieczne jest bezmyślne kopiowanie słów z angielskiego nie znając znaczenia? Czy wielkim problemem jest napisanie "przeznaczony", by nie kaleczyć języka?

  • kierowca bombowca – 18.06.2014

    @citek_rtk - to rzeczywiście dziwne, skoro miesięczna wizyta poznańskiej Bety (#417) spotkała się z bardzo dobrym odbiorem pasażerów, a i w Poznaniu powiększająca się flota Moderusów Beta (18 szt.) sprawuje się dobrze.

  • bnds – 18.06.2014

    Dziwna postawa Łodzi to fakt ich zakład modernizacyjny powinien na bazie wycofywanych wagonów 805 budować niskowejściowe wagony

  • nx – 18.06.2014

    Różne pomysły na odświeżenie

  • kierowca bombowca – 18.06.2014

    @bnds - zwłaszcza, że częściowo niskopodłogowy tabor rozwiązuje sprawę dostępności dla osób o ograniczonej sprawności na trasach o gorszej jakości torowiska (z tym w Łodzi akurat nie jest podobno najlepiej).

  • Combino – 19.06.2014

    @Kierowca bombowca:ciekawe,czy szczecińską Betą też będą wstrząsać takie niesamowite wibracje jak poznańską ( w żadnym tramwaju nie spotkałem nigdy porównywalnych) i czy też będą mieć te cholerne dechy ze STER-u?

  • kierowca bombowca – 19.06.2014

    @Combino - wyposażenie wagonu zależy do zamawiającego. Może cierpisz na febrę lub malarię, bo mną w Betach nic nie wstrząsa.

  • Combino – 19.06.2014

    @Kierowca bombowca: nie cierpię,a drgania są wręcz niesamowite i to na pewno nie od torowiska,bo czuć je mocno nawet kiedy wagon stoi.Co ciekawe,nie ma ich ani w akwariach ani w Tramino... Zresztą niech redaktor Infotram.pl zajmujący się tym działem podzieli się swoimi wrażeniami z jazdy poznańską Betą ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....