TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Swing już jeździ po Grudziądzu
INFOTRAM - Opublikowano: 12.02.2015 13:23:15 14 komentarzy
Swing już jeździ po Grudziądzu

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o testach Swinga w Grudziądzu. Dziś po raz pierwszy wyjechał na miasto. Jak informuje producent ?bydgoska PESA ?wagon będzie testowany przez najbliższy miesiąc. Za nami już jazda testowa, od dziś tramwaj będzie kursował na liniowych trasach. Testy związane są z zakupowymi planami MZK Grudziądz. Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram przewoźnik przymierza się do zakupu niskopodłogowych wagonów. Ma być ich 12. Jeżeli uda się pozyskać środki z Unii Europejskiej tramwaje pojawiłyby się w mieście w 2017 roku. Na razie Swing będzie kursował przez miesiąc na trasie dworzec kolejowy-Rządz. Niewykluczone jednak, że testy zostaną przedłużone. Podczach ich trwania przewoźnik chce sprawdzić jak wagon będzie zachowywał się w grudziądzkich warunkach. Oceniania będzie m.in. współpraca pojazdu z infrastrukturą MZK Grudziądz na wszystkich jej odcinkach (m.in. wpisywanie się pojazdu w łuki czy sprawdzenie działania pantografu na trakcji). Ponadto zostanie zweryfikowane działanie tramwaju w różnych warunkach atmosferycznych, funkcjonalność systemów informatycznych.  Wśród pasażerów ma zostać natomiast przeprowadzona ankieta, która ma zbadać poziom ich zadowolenia. Swing będzie nowością w Grudziądzu. Tamtejsze MZK eksploatuje bowiem tylko wysokopodłogowe wagony. Warto dodać, że pojazd ma 30,12 m długości i jest zbudowany jest z 5 członów. Może przewieźć nawet 200 pasażerów i osiągnąć prędkość 70 km/h. Tramwaj SWING jest niskopodłogowy, zatem przyjazny dla osób starszych, niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wygodny wjazd do pojazdu, także wózkiem dziecięcym umożliwia rampa dla inwalidów. Komfort we wnętrzu zapewniają układy klimatyzacji, zarówno w kabinie motorniczego, jak i w przedziale pasażerskim. Wyposażony jest także w system monitoringu i nowoczesne systemy informacji pasażerskiej, nowoczesną diagnostykę on-line, pozwalającą monitorować zdalnie stan pojazdu oraz przystosowany jest do obsługi systemu, umożliwiającego podróżującym dostępność sieci wi-fi. 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Swing
Grudziadz
MZK Grudziądz
  • to ja – 12.02.2015

    Mi tam się Swing podoba :)

  • kamil – 12.02.2015

    Przydałoby się, żeby pozostał już w mieście, ale dobre i testy

  • dll – 12.02.2015

    hm...A Grudzadz potrzebuje takich dlugich wagonow? Chyba krotsze bedzie kupowal?

  • Krispolo – 12.02.2015

    Nie wiadomo, jak długo pojeździ, bo jest nagonka na tramwaje w calej Polsce. Rozpoczyna się likwidacja trakcji tramwajowej na całym Górnym Śląsku. Duże miasta zrezygnowały z rozbudowy trakcji zgodnie z wytycznymi naszego rządu w tej sprawie. Do roku 2030 ma pozostać tylka kilka procent obecnych tras tramwajowych w Polsce i także kilka procent tras kolejowych. Tory kolejowe są też rozbierane na masową skalę. Trakcję szynową w całej Polsce mają przejąć całkowicie autobusy.

  • Filip – 12.02.2015

    to ja@ jest okropny , jak już to Twist jeszcze ujdzie

  • jasiński – 12.02.2015

    Wszystkie PESY to brzydkie dziadostwo , Bombardier jest super , a z polskich Solaris Tramino

  • – 12.02.2015

    @Krispolo 1 kwietnia jest dopiero za 2,5 miesiąca. @jasiński Nie korzystasz to nie pisz bzdur.

  • Prezio – 12.02.2015

    1.A jakie tramwaje Grudziądz by wycofał gdyby 12 niskopodłogowców zostałoby zakupionych ? 805Na czy GT8 ? 2. Mniej więcej jakiej długości wielkości zostały by zakupione niskacze dla Grudziądza?

  • – 13.02.2015

    PESA to potwornie ciężka czołgoamfibia. Z daleka czuć że jedzie. O 10ton cieższa od Cityrynnera. Za tym idzie droższa podbudowa pod tory jak i znacznie więcej zużytej energii

  • dostoj – 13.02.2015

    "czołgoamfibie" czego to ludzie nie wymyślą. Swing sprzęt jak najbardziej OK.

  • Combino – 13.02.2015

    Anonim,doczytaj najpierw dane,a potem pisz,bo jak na razie to wstawiasz idiotyzmy nie mające wiele wspólnego z prawdą.

  • Bomba – 13.02.2015

    To przecież bazowa sprawdzona konfiguracja Bombardiera, powielona jako Swing i Tramino Poznań - 5 członów, dwa wiszące, 3 wózki sztywne, dwa napędowe z napędem na zewnątrz ramy wózka. I tyle w temacie. Chyba, że się mylę i jest jakaś istotna niespodzianka (nowość).

  • Twister – 19.02.2015

    No, pudlo C-IV. Dla Grudziądza najlepszy bylby Twist, byc moze w konfiguracji moskiewskiej. Nie ma co zzerac łuków w niebogatym przecież mieście, potoki jak.z Alei Jerozolimskich czy Wałów Jagiellonskich też tam raczej nie grożą, by forsować szerokość przejść..

  • badaczxx – 20.02.2015

    A @combino mógłby napisać, ze najwięcej na oś miał 2N - 14T/2 osie = 7T/oś. SWINGI w Szczecinie, po dobrych torach, jeżdżą bez żadnych drgań.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....