TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Swing będzie kursować w Grudziądzu
INFOTRAM - Opublikowano: 05.02.2015 09:23:42 33 komentarze
Swing będzie kursować w Grudziądzu

MZK Grudziądz będzie mieć Swinga, który został wyprodukowany przez PESĘ. Na razie na testy. To wagon doskonale znany z Bydgoszczy. W ubiegłym roku kursował właśnie po torowiskach tego miasta. Teraz pora na kolejne miasto w kujawsko-pomorskim. Jak wspomnieliśmy na razie to tylko testy, ale przewoźnik przymierza się do zakupu niskopodłogowych wagonów. Ma być ich 12. Na razie Swing będzie kursował przez miesiąc na trasie dworzec kolejowy-Rządz. Niewykluczone jednak, że testy zostaną przedłużone. Podczach ich trwania przewoźnik chce sprawdzić jak wagon będzie zachowywał się w grudziądzkich warunkach. Wśród pasażerów ma zostać natomiast przeprowadzona ankieta, która ma zbadać poziom ich zadowolenia. Swing będzie nowością w Grudziądzu. Tamtejsze MZK eksploatuje bowiem tylko wysokopodłogowe wagony. Swing jest klimatyzowany, wyposażony w monitoring i systemy informacji pasażerskiej. To też nowość w mieście. Jeżeli uda się pozyskać środki z Unii Europejskiej może się to zmienić. Wówczas przewoźnik będzie chciał rozpisać przetarg na zakup wspomnianych 12 wagonów niskopodłogowych. Tramwaje pojawiłyby się w mieście w 2017 roku.     


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Swing
PESA
Grudziądz
MZK Grudziądz
  • roman – 05.02.2015

    Należy się zastanowić czy nie jest to nowa forma łapówki która zasugeruje klientowi wpisanie odpowiednich parametrów w przetargu. Mogę się założyć o dowolną kwotę ze wygra Pesa wysoka ceną bo nikt inny nie wystartuje. Żal patrzeć jak się załatwia interesy pod stołem za pieniądze podatnika porywacze nabija sobie kabze a bieda klepie dalej biedę.

  • Piter – 05.02.2015

    @roman właśnie wyszedł na prowadzenie w kategorii najbardziej idiotyczny wpis roku w portalu infotram, moje gratulacje.

  • hsw – 05.02.2015

    Dokładnie idiotyczny wpis jak cholera Polska to nie Rosja

  • sjd – 05.02.2015

    Super

  • – 05.02.2015

    A co po testach w Grudziadzu tramwaj wróci do Bydgoszczy?

  • – 05.02.2015

    Grudziądz obok Gorzowa jedyne miasto bez niskaczy

  • sjd – 05.02.2015

    W 2017 roku nowe tramwaje tak więc juz niedługo powinien być przetarg

  • sjd – 05.02.2015

    Bydgoski Swing wg mnie jest za długi dla Grudziądza w tym 100 tysięcznym mieście wystarczą wagony do 25 metrów

  • – 05.02.2015

    Bardzo dobra inicjatywa

  • shjds – 05.02.2015

    Pesa ma duże szanse na kontrakt na 12 wagonów w końcu to ten sam region co Bydgoszcz -Pomorze

  • – 05.02.2015

    Super nowy tramwaj po latach choć tylko na miesiac

  • jhws – 05.02.2015

    Heh idiotyczny zachwyt to tylko testy

  • – 05.02.2015

    Wspaniale

  • Jazzik – 05.02.2015

    A ten testowy Swing jest dla kogo wyprodukowany docelowo ?

  • tomtom – 05.02.2015

    @Jazzik, dla Sofii

  • – 06.02.2015

    Roman - masz niestety rację. PESA ma dobry "marketing". Umie zjednywać klienta. Że tramwaj nie spełnia na końcu (zazwyczaj słabego) SIWZu, nie ma podstawowych testów prototypowych - da się "załatwić" (w Polsce). Strach się bać (jeździć).

  • jatal. – 06.02.2015

    Fajnie mieć takich pobratymców jak powyższy anomim - dzięki temu jest trochę więcej miejsca w tramwaju. :D

  • jatal. – 06.02.2015

    Zapomniałbym o meritum :D ===== Czy dla Sofii? Trudno powiedzieć gdyż nie jest dokładnie taki sam jak już tam dostarczono, a identyczność jest prawnym warunkiem dalszych dostaw.

  • świątek – 06.02.2015

    Testy fajna sprawa, choć przez chwilę można sobie pojeździć eleganckim pojazdem.

  • Combino – 06.02.2015

    @Jatal: doskonale wiesz,że mamy jeszcze inną możliwość. To jest TESTER,ale jednocześnie najbardziej pasuje do Sofii... więc jak już się testy skończą,to po prostu opchnie się Bułgarom tego testera za korzystną kwotę,w intencji dalszej,dobrej współpracy. A kasa dla przewoźnika na taki okazyjny zakup na pewno się znajdzie,jak swego czasu nawet MPK Częstochowa dostało pod koniec któregoś roku do wydania 10 baniek na tramwaje (a że nie było okazji,to inna sprawa).

  • Anonim – 06.02.2015

    Do jatal: na szczęście mało jeżdżę tramwajami. Jak będziesz miał okazję być w Częstochowie lub na Śląsku wsiądź do PESY a szczególnie do części środkowej. Wydaje się że wsiadasz do tramwajowego Audi a tu trzęsący się Polonez; szyby w oknach jako wyjścia awaryjne drgają jak membrany, kontakt koło-szyna przenoszący na pudło (siedzący tyłek) każdą najmniejszą nierówność toru. To uwagi dla laika. Dla zawodowców - są takie sprawy, że włosy dęba stają.

  • jatal. – 06.02.2015

    @ Combino - wiem że ostatecznie komuś opchną wyjątkowo tanio bo jako testera po przejściach, ale czy to na pewno będzie Sofia? Możliwe, ale pewności brak. ;) ===== @Anonim - Zdecydowana większość laików zauważa tylko nowość i czystość. Zawodowcy wiedzą że wszystko ma jakieś mankamenty, że nie ma gwarancji że w danych warunkach inne produkty spisywałyby się lepiej, a nawet jeśli to czy nie zbyt dużym kosztem. Poza tym niektórym włosy stają dęba już na widok małej myszki. ;)

  • Anonim – 06.02.2015

    Combino: masz rację, ludzie wchodząc do nowego, niskacza, po dziesięcioleciach 105N jest nawet onieśmielona. Że drga, mocno dmucha, coś skrzypi - widocznie tak ma być. Co do gwarancji (technicznych): po to są obliczenia symulacyjne (dynamika - np. multibody, bezpieczeństwo jazdy) a następnie testy walidacyjne (drgania, naprężenia, komfort jazdy ......) żeby zbadać pierwszą sztukę i wprowadzić zmiany. Ale jak się robi nowy tramwaj w 1,5 roku, to nawet porządnych badań stanowiskowych się nie robi. Tramwaj ma być i koniec. I nie jest to mała myszka za prywatne parę złotych.

  • Anonim – 06.02.2015

    Korekta: "są nawet onieśmieleni"

  • jatal. – 06.02.2015

    Dla zawodowców w ogóle nie ma tematu "myszki", bo ci co ją widzą po prostu wcześniej wypadają z zawodu jako nie nadający się do takiej roboty. Powtórzę - zawodowcy doskonale wiedzą z czego wynikają kompromisy po ich stronie, jakie mogą przynieść skutki po stronie producenta i na tyle ile można są na niespodzianki przygotowani.

  • Anonim – 07.02.2015

    Oczywiście tramwaje robią ludzie i wpadki każdemu się zdarzają (np. sprawa tramwajów Stadlera w Nowegii jak się nie mylę). Chodzi o to czy sprawę zamiata się pod dywan i producent męczy się z awaryjnymi pojazdami (wydaje pieniądze podatnika na naprawy czy korekty konstrukcji) czy ostro, publicznie egzekwuje od producenta dostawy dobrych pojazdów. Zazwyczaj ani producent (co jasne) ani kupujący/eksploatator nie są zainteresowani nagłaśnianiem wpadek bo do kupującego mogłyby być zarzuty, że nie dołożył należytych starań (na etapie SIWZu, nadzoru konstruowania, produkcji, testów, walidacji, homologacji, odbiorów) i kupił wadliwy produkt. Bo chciał być (dlaczego? - no właśnie) niekompetentny. Pewnie organizacja procedur kolejowych w tym temacie mogłaby być przykładem, ale komu się chce utrudniać życie producentowi (LCC - na cholerę to komu) tramwajów, homologującemu, odbiorcy - kupującemu. Mamy publiczne pieniądze (krajowe i unijne) trzeba je szybko i bez problemów spożytkować, głównie dla politycznego PRu. Pasażer, jego bezpieczeństwo i komfort, są na dalszym miejscu. Przecież te 20 - 30 minut wytrzyma jazdę w tramwaju a awarie konstrukcji nie są tragiczne w skutkach przecież to nie Pendolino czy nawet zwykły EZT. Koszt życia tramwaju w ciągu 30 lat? Po co? 5 lat gwarancji, 5 lat się jakoś pomęczymy (wydamy publiczną kasę) a potem już zasłużona emerytura w ciężko "zapracowanym" domku w spokojnej okolicy. Że nie mają domku? A to fajtułapy.

  • jatal. – 07.02.2015

    Przede wszystkim zajmujący sie zamówieniem urzednik najbardziej troszczy sie o siebie, a najbardziej boi sie tłumaczenia dlaczego kupił drogo czyli między innymi wydał na "nadmierne testy i gwarancje" (które przeciez wliczane sa w cenę). Poza tym przetarg jest po to żeby kupować a nie walczyć z oferentem, stąd naturalne jest że w przypadkach spornych obie strony najpierw próbują się dogadać - sądów najlepiej unikać.

  • Anonim – 08.02.2015

    @jatal: bardzo dobra koncepcja. Techniczne części SIWZów niech piszą urzędnicy zatroskani o swój etat a nie specjaliści od pojazdów szynowych. Wymagać tylko to co jest w Rozporządzeniu .....Po co jakieś wymagania wytrzymałościowe, zderzeniowe, komfortu wewnątrz dla pasażerów (temperatury, hałas, drgania), jakieś niskie podłogi, testy, walidacje, współczynniki dyspozycyjności, nieuszkadzalności, koszty eksploatacji (w razie braku kasy podniesie się ceny biletów). No dobra jakieś 20% niskiej podłogi wystarczy dla starych bab co to na targ lub do wnuków muszą jechać. Niepełnosprawni na wózkach i tak nie dojadą do przystanku. Tramwaj jest dla ludzi ubogich, których nie stać na samochód (ludzie starzy, studenci, bezrobotni - i tak nie kupujący biletu) Więc ma być jak najtańszy. Nowoczesne, wygodne, bezpieczne, niskopodłogowe tramwaje to wymysły bogatych Niemców czy Francuzów. Czy człowiek, który nie jeździ w miarę nowym autem, nie wytrzyma tych paru minut w 105N? Z czego wynika, że szkielet musi być metalowy? Robię w garażu tramwaj klejony klejem biurowym białym z tektury. Rozporządzenie .... nie zabrania. Musi dostać homologację. Kupujący niech mi się nie wtrąca, nie walczy ze mną. Jak będzie miał obiekcje, napiszę mu oświadczenie, że wszystko jest dobrze. Przecież i tak nie posiada norm które wpisuje do SIWZu. Normy kosztują a polską treść ma tylko strona tytułowa. Miało być tanie państwo (znaczy Polska) więc tramwaje muszą być tanie. Popierać produkty Protramu i Modertransu.

  • jatal. – 08.02.2015

    Można widzieć "szklankę już w połowie pustą" i "jeszcze nadal w połowie pełną". Nie jest tak źle jak to widzisz.

  • Ł. M. P. P. – 08.02.2015

    Na pewno Pesie jest dużo łatwiej z tego powodu, że na rynku zadebiutowała przed Solarisem. Trochę dziwiło mnie to, że prototyp S100 nie wykonał żadnej objazdówki po Polsce. Jak każdy inny produkt, tramwaj Swing ma zarówno wady jak i zalety, natomiast na jego korzyść przemawia fakt, że jest sprawdzony w wielu miastach. Mnie jednak się wydaje, że w Grudziądzu lepiej by się sprawdziły tramwaje ze skrętnymi wózkami, a poza tym krótsze, ok. 20-metrowe. Na pewno zaś warto wykorzystać pieniądze unijne na zakup nowych tramwajów, bo taka okazja może się już nie powtórzyć. To z kolei zapewni funkcjonowanie sieci w Grudziądzu przez kilkadziesiąt kolejnych lat.

  • jatal. – 10.02.2015

    @Ł.M.P.P.- Łatwiej? - to też zależy jak patrzeć. Atakować z drugiej pozycji oraz iść przetartą przez pierwszego ścieżką też jest łatwiej. ===== Przykładem los Duwaga który jako "pierwszy i bezkonkurencyjny" najpierw trochę przysnął, a potem zbłądził w wytyczaniu dalszej drogi. Konkurencja to wykorzystała i... Duwagu nie ma. ;)

  • Combino – 11.02.2015

    Jatal,trochę za głęboki skrót myślowy (bo zakładam,że miałeś na myśli alugripy w Combino?),ale fakt faktem: to zamknęło drogę (po początkowym dobrym starcie) dobrym tramwajom do opanowania znacznej części rynku po Duewagu,którego Siemens w końcu jest (przez przejęcie) sukcesorem...

  • Anonim – 11.02.2015

    @jatal: Duwag nie przysnął tylko pion tramwajowy zbankrutował (nie badałem dlaczego). Przysnął raczej to ALSTOM po przejęciu Konstalu. Przyśnięcie to było? Czy raczej buta ALSTOMu - produkujemy tylko Citadisy wg ALSTOMu w konfiguracji jaka jest (nie odpowiadająca polskiej skrajni) po cenie jak na rynku zachodnim. Jak na razie, tramwaju ALSTOMu Konstalu w Polsce brak. W lukę w produkcji tramwajów przez ALSTOM Konstal weszła PESA, posiłkując się początkowo ECE. No i dobrze. Ale bycie monopolistą (nie licząc Olsztyna) nie wróży dobrze.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....