TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Sweco za 1,84 mln zł zaprojektuje linię tramwajową na południe Katowic
PAP - Opublikowano: 01.12.2016 15:31:47
Sweco za 1,84 mln zł zaprojektuje linię tramwajową na południe Katowic

Firma Sweco ma najpóźniej za 22 miesiące przedstawić projekt linii tramwajowej na południe Katowic ? jej oferta okazała się najlepsza z ośmiu złożonych w przetargu - podał w czwartek katowicki magistrat. Wartość zlecenia to 1,84 mln zł.

Pięciokilometrowa trasa, która ma powstać do 2020 roku, poprowadzi od Brynowa do Kostuchny. Szacunkowy koszt inwestycji to 110 mln zł.

Jak podało biuro prasowe Urzędu Miasta Katowice, wybrana w przetargu firma Sweco występuje w formule konsorcjum polskiego i belgijskiego oddziału i zdobyła w przetargu 100 pkt. Drugie miejsce z 88 punktami zajęły Mosty Katowice Sp. z o.o, a trzecie z 77 punktami ? Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o.

Przy wyborze wykonawcy w 60-proc. decydowała cena, a w 40-proc. - doświadczenie. Co istotne, nie było to doświadczenie firmy, ale tylko i wyłącznie zespołu projektantów zaangażowanych w przedsięwzięcie ? podkreślają katowiccy urzędnicy.

Nowa linia tramwajowa ma być szybką drogą transportu między centrum a południowymi dzielnicami, najszybciej rozrastającymi się w Katowicach. Tramwaje mają jeździć co 10 minut, a układ przystanków autobusowych i tramwajowych ma być taki, by można było przesiadać się "z drzwi do drzwi". Przy okazji rozbudowy linii tramwajowej ma też powstać ścieżka rowerowa, a w dalszej perspektywie - droga.

Prace projektowe powinny potrwać 22 miesiące. Zadaniem wybranego w przetargu wykonawcy, będzie przygotowanie projektów budowlanych, wykonawczych oraz szacunku prac i kosztów niezbędnych do realizacji inwestycji.

W ramach I etapu powstaną szczegółowe plany dotyczące: liczącego 5,2 km torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ścieżki rowerowej i Węzła Przesiadkowego "Kostuchna". II etap będzie dotyczył nowej drogi, której budowa możliwa będzie najwcześniej w 2030 r.

Wykonawca będzie musiał koordynować swoje prace z blisko dwudziestoma podmiotami oraz w możliwie największym zakresie pytać o opinię mieszkańców. W ramach działań nakreślonych w dokumentacji przetargowej będzie zobowiązany m.in. do organizacji co najmniej 10 spotkań z mieszkańcami i działań informacyjnych.

Katowiccy samorządowcy już w kwietniu br. ogłosili zbiór zasad, którymi powinni kierować się projektanci. Prócz kwestii konsultacji społecznych wyszczególniono tam m.in., że nowa sieć tramwajowa powinna przebiegać wzdłuż istniejącej już infrastruktury ciepłowniczej i kolejowej, nie tworząc nowej bariery między mieszkańcami a lasem, w pobliżu którego będzie przebiegała linia. Jeśli realizacja prac będzie wymagała wycinki drzew, w miejscu jednego dotychczasowego mają być sadzone co najmniej dwa nowe.

Realizowana wspólnie z Tramwajami Śląskimi budowa nowej linii tramwajowej i ścieżki rowerowej potrwa do 2020 roku, a jej koszt szacowany jest obecnie na 110 mln zł. Po jej zakończeniu czas podróży tramwajem z Kostuchny na Rynek wyniesie w godzinach szczytu 22-24 minuty.

Zgodnie z założeniami, prędkość komunikacyjna tramwaju ma wynosić 24-30 km/h. Na nowej trasie będzie osiem przystanków, oddalonych od siebie o 600-800 m. Budowa linii nie będzie skutkowała wyburzeniem żadnych budynków.

Linia tramwajowa rozpocznie się na obecnej pętli Brynów, a kończyć na nowej pętli Kostuchna. Tramwaj będzie jeździł wzdłuż ulic Rzepakowej i Kolejowej, a potem terenami poza drogami publicznymi - wzdłuż linii kolejowej i ciepłociągu - mijać tereny leśne i docierać na Osiedle Odrodzenia, wzdłuż ul. Radockiego i Bażantów do pętli w rejonie ul. Armii Krajowej.

Katowicki magistrat podkreśla, że linia do południowych dzielnic jest ważna dla miasta z perspektywy zachęcania mieszkańców do korzystania z transportu publicznego. Przypomina, że ostatnia rozbudowa sieci tramwajowej w tym mieście - nie biorąc pod uwagę modernizacji lub przebudowy istniejących połączeń - miała miejsce w 1947 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....