TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Statystyka torowisk tramwajowych w polskich miastach
Jacek Pudło - Opublikowano: 24.01.2014 11:18:10 13 komentarzy
Statystyka torowisk tramwajowych w polskich miastach
Prezentujemy zmiany w długości torowisk w polskich miastach w ciągu minionych 13 lat.W tabeli 1 zestawiono wszystkie inwestycje tramwajowe zrealizowane w ostatnim okresie, w tabeli 2 –likwidacje torowisk, a w tabeli 3 –zmianę długości torowisk w latach 2000-2012.Tab. 1. Rozbudowy tras tramwajowych w polskich miastach w ostatnich latach.MiastoTrasa / kierunekDługość [km]Koszt [mln zł] (w tym sama trasa)Inwestycje towarzysząceLata realizacji, statusBydgoszczDworzec kolejowy1,7100Most przez Brdę2012Zakończone Fordon9,5 290Przebudowa 9 km ulic2013-2015W budowieCzęstochowaBłeszno4,181Przebudowa infrastruktury drogowej i podziemnej, zakup 7 tramwajów2010-2012ZakończoneElblągul. Ogólna2,558,2Modernizacja ulic2006Zakończone ul. Płk. Dąbka1,74,5-2001-2002ZakończoneGdańskChełm2,3236 (60,8)Zakup 3 tramwajów i 28 autobusów, modernizacja 19,9 km torowisk2006-2007Zakończone Łostowice Świętokrzyska3111Budowa dwujezdniowej ulicy Havla, węzeł przesiadkowy2010-2012Zakończone Piecki-Migowo (Morena)3,6116Przebudowa infrastruktury drogowej2013-2015W budowie KrakówTunel między rondem Mogilskim a Politechniką1,5Tunel - ponad 165,Projekt unijny –255 mln złModernizacja trasy do Krowodrzy Górki (4 km) i Ronda MogilskiegoTunel:1974-2008,Projekt unijny: 2006-2008Zakończone Czerwone Maki3,3182Dwujezdniowa ulica, parking2011-2012Zakończone Pawia0,8 --2006Zakończone Mały Płaszów4,2155Zakup 24 tramwajów, przebudowa torowisk na ul. Długiej i al. Słowackiego2009-2010Zakończone Krakowski Szybki Tramwaj Lipska - Wielicka2,1150-2013-2015W budowieŁódźRozbudowa trasy W-Z - Olechów4,5743Budowa tunelu dla samochodów, dworzec przesiadkowy, systemy ITS, modernizacja torowisk2013-2015W budowie ul. Składowa, ul. Węglowa, ul. Tramwajowa,ul. POW1,8Bd.Budowa nowego dworca Łódź Fabryczna i przebudowa sąsiadującego węzła torowego2013-2015W budowiePoznańMost św. Rocha1,8150Infrastruktura podziemna, nawierzchnie ulic2003-2007Zrealizowane Franowo2,5270Tunel tramwajowy2011-2012Zrealizowane Przedłużenie PST w centrum2131Przystanek Dworzec Zachodni2011-2013ZrealizowaneSzczecinSzczeciński Szybki Tramwaj3,9240Budowa pasa autobusowo-tramwajowego2013-2015W budowieToruńUniwersytet Mikołaja Kopernika1,947,3Węzeł przesiadkowy, pas autobusowo-tramwajowy, przebudowa pętli, modernizacja 18 tramwajów2013-2014W budowieWarszawaTarchomin288Poszerzenie ulicy Światowida2006-…Inwestycja opóźniona Ul. Powstańców Śląskich240Poszerzenie odcinka ul. Powstańców Śląskich2009-…Inwestycja opóźnionaWrocławTramwaj Plus –Kozanów, Gaj5,3753Modernizacja ok. 38 km torowisk, przebudowa ulic, zakup 31 tramwajów, system sterowania ruchem2006-2012Zrealizowane Tab. 2. Najważniejsze likwidacje torowisk w minionych latach.MiastoTrasaDługość [km]PrzyczynaRok BędzinBędzin - Żychciceok. 9Niedochodowość linii i polityka oszczędnościowa KZK GOP i TŚ2006BytomBytom –Dąbrówka Wielkaok. 6Niedochodowość linii i polityka oszczędnościowa KZK GOP i TŚ2006ChorzówChorzów –Siemanowice Śląskieok. 5Polityka oszczędnościowa KZK GOP i Chorzowa2008GliwiceChorzowska –centrum –Wojtowa Wieśok. 8Polityka oszczędnościowa i pro-autobusowa prezydenta Gliwic2009Toruńul. Wschodnia0,6Przebudowa węzła drogowego2011 Tab. 3. Długość torowisk w polskich miastach w 2000 i 2012 r. MiastoDługość eksploatowanych torowisk w2000 r. [km toru pojedynczego]Długość eksploatowanych torowisk w2012 r. [km toru pojedynczego]Zmiana 2000-2012 [km]Zmiana 2000-2012 [%]Bydgoszcz63,466,8*+3,45,4%Częstochowa21,430,6+9,243,0%Elbląg21,729,3*+7,635,0%Gdańsk97,0114,8*+17,818,4%GOP347,7312,0-35,7-10,3%Gorzów Wlkp.24,924,4-0,5-2,0%Grudziądz17,117,0-0,1-0,6%Kraków167,5193,9*+26,415,8%Łódź 255,5263,0+7,52,9%Poznań131,6146,8+15,211,6%Szczecin101,0101,000,0%Toruń43,341,0-2,3-5,3%Warszawa240,0239,0-1-0,4%Wrocław193,7199,0*+5,32,7%Razem1725,81778,6*+52,83,1%*szacunek W ciągu minionych 12 lat najwięcej torowisk tramwajowych przybyło w Krakowie, Gdańsku i Poznaniu. W miastach tych długość dwutorowych tras wzrosła o 7-13 km. Rekordzistą był Kraków, który zbudował aż 13,2 km tras tramwajowych.Odmiennie prezentuje się przyrost rozpatrywany pod kątem zmiany procentowej. Wówczas na prym wysuwają się Częstochowa, Elbląg i Gdańsk, a Kraków jest dopiero na czwartej lokacie. W miastach tych długość torowisk zwiększyła się o 16-43%. W rekordowej Częstochowie budowa tramwaju na Błeszno poskutkowała 43-procentowym wzrostem długości torowisk. Do niechlubnego grona miast likwidujących torowiska należały: Gliwice, Bytom, Chorzów, Siemanowice Śląskie, Będzin, Wojkowice, Piekary Śląskie i Toruń.W sumie w polskich miastach powstało w ciągu ostatnich 12 lat aż 46 km dwutorowych tras tramwajowych. Dzięki temu ogólna długość torowisk wzrosła nieco ponad 3%, i to pomimo likwidacji tras w GOP.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
statystyka
linia
budowa
  • esbek – 24.01.2014

    Ostatnia tabelka jest bardzo ciekawa. W Warszawie przy braku likwidacji torowisk (po za Ząbkowską) i oddanych nowych liniach na Bemowie oraz przez Most MCS, dobudowie drugiego toru linii na Boernerowo, ubyło 1 km tory pojedynczego. Chyba mamy ostrą zimę, że tak się szyny kurczą.

  • ech – 24.01.2014

    Trochę niechlujnie napisany ten artykuł- do grona miast likwidujących torowiska należały przecież także Będzin, Wojkowice i Piekary Śląskie.

  • Łodzianin – 24.01.2014

    Co z tego, że Łódź ma tyle kilometrów, jak obcinają co pół roku częstotliwość na każdej linii :( (a ubytku pasażerów specjalnie nie widać...)

  • Jacek Pudło – 24.01.2014

    Statystyka obejmuje tory eksploatowane liniowo. Poza tym trasę na Tarchomin oddano dopiero w 2013 r.

  • ns – 24.01.2014

    No a trase Chomiczówka -Bemowo w 2005 roku a tu cisza

  • Jacek Pudło – 27.01.2014

    Takie a nie inne dane podaje biuletyn IGKM z 2012 r.

  • Fanklub – 28.01.2014

    Bo jeszcze oprócz ślepego przepisywania statystyk, warto użyć własnej głowy i (o zgrozo!) wyjaśnić wątpliwości i nieścisłości...

  • sek – 28.01.2014

    Potwierdzam, niechlujstwo artykułu. W Krakowie powstała ul. Nowa Pawia a z nią tramwaj i nie ma nic o tym

  • Jacek Pudło – 28.01.2014

    Artykuł ma przekrojowo przedstawić sytuację w kilkunastu polskich miastach na bazie dostępnych źródeł. Z miarką przecież nie sposób pójść i mierzyć te tory. TW nawet na swojej stronie podają długość torów eksploatowanych w ruchu osobowym - 239 km toru pojedynczego - http://www.tw.waw.pl/node/10. Więc bieżąca liczba 239 km jest prawdziwa. Gdzie jest ta różnica? Co z linią na Bemowo i jednotorem na trasie 20? Trudno mi to szybko ocenić i nie mam pomysłu na to. Nie mniej jednak takie a nie inne dane podała firma do biuletynu, a innych źródeł nie ma. Może w 2002 r. niedokładnie policzyli długość torów? Analizowałem dane za okres 2002-2012 i zmieniają się one bez powiązania z otwarciami odcinków. Może nie są one na koniec roku a na połowę kiedy były prowadzone remonty? Ale czy to miejsce i sens się doktoryzować z tego?

  • Jacek Pudło – 28.01.2014

    Poza tym pomimo poruszanych przez komentujących uzupełnień 95% tekstu jest prawidłowa. Czy skoro wymagał 5% uzupełnień to można powiedzieć, że cały był niechlujny? Nie sądzę.

  • DNRM – 14.06.2014

    Nie przesadzajcie że Toruń likwiduje torowiska, likwidacja Wschodniej wynikała z budowy ostu przez Wisłę i braku miejsca na tory w nowym układzie komunikacyjnym. Za tydzień oddana zostanie nowa linia na Gagarina, prawie 2-kilometrowa.

  • DW – 13.10.2015

    Nie widzę tabeli, tylko sam ciąg tekstu.

  • Bartłomiej Bukartyk – 30.01.2017

    Tramwaje Śląskie odbudowały linię Śródmieścia Bytomia do Łagiewnik.Prócz tego będzie przedłużona linia 15 w głąb sosnowieckiego Zagórza,linie 6,14 i 16 do katowickiego Osiedla Odrodzenia oraz powstanie obwodnica tramwajowa na ul.Grundmana w Katowicach.Zmodernizowano 63km torowisk i zakupiono 30 tramwajów Pesa Twist oraz 12 tramwajów Moderus Beta.Zmodernizowano też 75 tramwajów 105Na.Planuje się też zakup 44 nowych tramwajów,a także modernizację 100km torowisk.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...