TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Starcie Modertrans – Cegielski opóźnia przetarg na modernizację N8C
INFOTRAM - Opublikowano: 27.08.2014 09:47:46 16 komentarzy
Starcie Modertrans – Cegielski opóźnia przetarg na modernizację N8C
Nadal nie wiemy kto zmodernizuje tramwaje N8C, zakupione przez ZKM Gdańsk z Kassel. Nie mamy rozstrzygniętego drugiego już postępowania przetargowego na wykonanie tych prac. Co więcej sprawa trafiła już do KIO, ponieważ Modertrans zarzucał FPS Cegielski brak doświadczenia. „Otwarcie ofert na modernizację tramwajów z Kassel miało się odbyć 8 sierpnia, jednak jeden z oferentów –Modertrans Poznań - złożył odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Dotyczyło ono doświadczenia H. Cegielskiego. Krajowa Izba Odwoławcza nakazała ponowną ocenę wniosków i wezwanie H. Cegielskiego do uzupełnienia dokumentów dot. wiedzy i doświadczenia. Dlatego termin zaproszenia do złożenia ofert zostanie przedłużony. Sprawa jest bardzo świeża, terminy zostaną określone na dniach”- mówi nam Alicja Mongird, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. „Tramwaje są póki co w Kassel. Wszystkie decyzje w tej sprawie to także kwestia najbliższych dni”–dodaje. Oprócz Cegielskiego i Modertransu zainteresowanie przetargiem wykazują także PESA i niemiecka firma Verkehrs Industrie Systeme z Halberstadt. Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram ZKM zakupił w Kassel 14 sztuk wagonów tramwajowych trójczłonowych, dwukierunkowych typu N8C. W zakres prac ogłoszonego dziś przetargu wchodzą prace polegające na:- modyfikacji członu środkowego na niskopodłogowy,- montaż w członie niskopodłogowym dwóch pochylni umożliwiających wjazd/wyjazd wózków inwalidzkich lub dziecięcych,- wprowadzeniu nowego designu przodu i tyłu pojazdu,- wymianie szyb wraz z uszczelkami w członach A i B,- wymianie na nowe wyłożeń ścian bocznych oraz wykładziny podłogowej w członach A i B,- wymianie siedzeń pasażerskich wraz z konstrukcją (nowe stelaże).- renowacji drzwi i stopni pasażerskich wraz z osprzętem w członie A i B,- modernizacja oświetlenia głównego przedziału pasażerskiego, wymagane zastosowanie technologii oświetlenia typu LED,- malowaniu zewnętrznym i wewnętrznym całego pojazdu oraz podwozia łącznie z wózkami jezdnymi,- wyposażeniu w urządzenia elektroniki pokładowej,- montaż na dachu pojazdu urządzeń klimatyzacyjnych (chłodzących) przedziału pasażerskiego oraz kabin prowadzącego pojazd (grzewczo-chłodzących) w członie A i B.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdańsk
Modertrans
Cegielski
FPS
  • bobik – 27.08.2014

    Tak cichaczem powiem, że pare tramwajów już zmieniło swoje miejsce postoju.

  • InfoTram – 27.08.2014

    Też mamy takie przecieki ale przewoźnik nie potwierdza.

  • jedew – 27.08.2014

    Ciągle doświadczenie i doświadczenie może pora na nowe firmy lub te co chcą powrócić na rynek tramwajowy troche więcej szansy co za kraj

  • obserwator tramwajowy – 27.08.2014

    @jedew - obiektywne pytanie: jakie doświadczenie może mieć firma, która w ostatnich latach nie tylko nie wyprodukowała żadnego tramwaju (nawet wysokopodłogowego), żadnego nie zmodernizowała od czasów poznańskiego składu 114+115 (bodaj takie miały numery taborowe) -już zresztą spisanego ze stanu MPK, ale też od lat nie potrafi naprawić i uruchomić jedynego wyprodukowanego przez siebie tramwaju niskopodłogowego?

  • jedew – 27.08.2014

    W latach 2006-2007 wyprodukowane zostało 30 sztuk wagonów 123N ,wspólnie z Bombardierem wagony doczepne dla Rostoku i Lipska w 2001roku i druga transza tatr rt6n w roku 1998 ,to co zostało seryjnie wyprodukowane od czasów przebudowanej 105tki na wagon z członem niskopodłogowym .Może nie jest dużo ale jest i to nie jest nic.Newag też chce wejść na rynek i ciągle nie może bo brak doświadczenia a to już jest dość dobra firma tramwaj Nevelo jest udanym prototypem ,a kolejkotramwaj WKD od Newagu również zapowiada sie ciekawie.Idzie nowa perspektywa budżetowa 2014-20 z dużymi wydatkami na tramwaje ,nowe wagony mają być w każdym mieście i chyba nie musi być jak za Prlu że jest tylko jeden dostawca .Im większa oferta tym lepiej,solaris to tramwaje z wyższej półki ,pesa i newag to oferta ze sredniej półki cenowej a fps właśnie mógłby zaistnieć w niskobudżetowych tramwajach ,przyszłość protramu i modertransu nie jest pewna to spółki władz miast Wrocławia i Poznania ,sprzedadzą i koniec ,a zamiast taniego polskiego ceglorza będa tanie wagony np.z Chin albo bedą sprowadzać stare wagony i przebudowywać ,a po co nie lepiej mieć produktu naszego polskiego i nowego?

  • asew – 27.08.2014

    Pewnie że lepiej ,poznańska wojna jak widać taki fakt

  • asew – 27.08.2014

    Czas leci nieubłagalnie

  • – 27.08.2014

    Nevelo jest udanym prototypem? Ciekawe.

  • bobik – 27.08.2014

    Co do Solarisa to z tą wyższą półką był bym ostrożny. Przejedź się teraz Tramino po Poznaniu. W niektórych tak przekładnie od wózków wyją, że nie idzie porozmawiać między sobą. A że około 10 sztuk stoi w zajezdni, nieużytkowane, czeka na wymianę obręczy - to też historia swoją drogą. A Solarisowi się nie chce wymienić, bo gwarancja na 2 lata, a zużyte po 2,5... toteż zlecają wymianę innym.

  • jedew – 27.08.2014

    Ale tramino jena wykończona wspaniale ,z tego co wiem także i wersja dla miasta Brunszwik jest dobrze wykonana i tej jakośći co wagony Siemensa czy Stadlera więc jak widać za Odrą jest to już 1 liga

  • obserwator tramwajowy – 27.08.2014

    @jedew- pięknie, ładnie, tylko te wszystkie 'dokonania' to już właściwie prahistoria. Hipolity to był ostatni wysokopodłogowy zryw tego rodzaju tramwajów. 2001 rok to przyczepy bierne, więc praktycznie podwozie i kabina, Glizdy (zresztą bardzo nieudanej) nie ma już nawet od postacią żyletek, przywołane Tatry (FPS je tylko montował) modernizuje ... Modertrans. Z czym więc do gości? Czemu nie wymieniasz Pumy, z którą FPS nie może sobie poradzić? Jak widać (na podstawie innych przetargów) obecne i w miarę aktualne doświadczenie FPS na rynku tramwajowym to właściwie jedynie doświadczenie jednego z ukraińskich zakładów. FPS zamiast zająć się wagonami (bo i tu wzorcowo przegrywa na rzecz Pesy i Newagu przetargi na modernizacje własnej produkcji wagonów, co przeczy opinii, jakoby FPS była tanim producentem i wykonawcą) rozmienia się na drobne i na coś, czego nie ma nawet w wizualizacjach (vide przetarg na Śląsk). Jak tak dalej pójdzie, fabryka odcinająca się od swoich konstrukcyjno-produkcyjnych korzeni, obecnie robiąca rocznie 20-25 nowych wagonów, prędzej upadnie, niż cokolwiek zwojuje na praktycznie już rozdzielonym między potentata (Pesa) i 'niszowce' (Solaris i Modertrans) rynku tramwajowym. Teraz jeszcze brakuje, by Niemcy zapytali się, co z ich składami, stojącymi na placu FPS, które fabryka miała naprawić i zmodernizować (czym jednak w swoim serwisie nie chwali się).

  • obserwator tramwajowy – 27.08.2014

    @jedew - nie podniecaj się Jeną i Brunszwikiem. To bardzo małe przetargi (5+18), dla których wielkim producentom nie opłacało się tworzyć nowych konstrukcji, zwłaszcza z uwagi na - w gruncie rzeczy - nietypowe szerokości torów (takich jak w Brunszwiku nie ma nigdzie).

  • QAW – 27.08.2014

    18 sztuk to już nie jest takie małe zamówienie zwłaszcza na skale 200 tysięcznego miasta jakim jest Brunszwik ,tu nie chodzi o podniete że tramwaje są w tychże miastach tyle że zostały dobrze wykonane ,wiele nowych przetargów dla polskich miast będzie opiewała na podobną liczbę wagonów 15-25 sztuk ,solaris na pewno w którymś z miast wygra i będzie można poznać blizej te tramwaje.Nevelo nie jest udanym prototypem? zły nie jest może troche brzydki ale skoro fps nie daje sie szans to niech właśnie newag spróbuje swoich szans w tramwajach

  • QAW – 27.08.2014

    18 sztuk to już nie jest takie małe zamówienie zwłaszcza na skale 200 tysięcznego miasta jakim jest Brunszwik ,tu nie chodzi o podniete że tramwaje są w tychże miastach tyle że zostały dobrze wykonane ,wiele nowych przetargów dla polskich miast będzie opiewała na podobną liczbę wagonów 15-25 sztuk ,solaris na pewno w którymś z miast wygra i będzie można poznać blizej te tramwaje.Nevelo nie jest udanym prototypem? zły nie jest może troche brzydki ale skoro fps nie daje sie szans to niech właśnie newag spróbuje swoich szans w tramwajach

  • – 28.08.2014

    Jak może być udane coś co nie jeździ tylko stoi w krzakach. Nevelo to grzmot totalnie nie udany.

  • Combino – 30.08.2014

    @QAW: ciężko na razie pisać,że Tramino dla Brunszwiku zostały dobrze wykonane zważywszy,że dopiero dwa tam dojechały,a żaden jeszcze nie wszedł do liniowej eksploatacji. A Nevelo... nie jest zbyt udany;Twist wypadał lepiej,jeszcze w czasach wyłacznie częstochowskich.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....