TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Stadler Tango dla Stuttgartu
Jacek Pudło - Opublikowano: 19.08.2013 09:13:28 1 komentarz
Stadler Tango dla Stuttgartu

W Stuttgarcie funkcjonuje system tramwajowy obsługiwany przez Stuttgarter Straßenbahnen AG, w którym zrównanie poziomu podłogi z przystankiem uzyskano nie przez obniżenie podłogi tramwajów, lecz przez podwyższenie peronów przystankowych. Obecnie trwa modernizacja taboru - wkrótce do eksploatacji zostaną włączone nowe Stadlery Tango.

Nowy tramwaj DT8.12 zaprezentowano na Innotrans 2012 w Berlinie, a obecnie przechodzi on jazdy testowe w Stuttgarcie. Włączenie do eksploatacji jest przewidywane na wrzesień 2013 r.

Rodzina Tango to wysokopodłogowe tramwaje o prędkości maksymalnej 80 km/h i znacznej szerokości nadwozia 2,65 m. Dwuczłonowy tramwaj jest osadzony na 4 skrętnych wózkach, co zapewnia korzystne zachowanie w łukach. Pojemność wnętrza to aż 106 miejsc siedzących i 146 stojących. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana.

Wagon Tango jest dłuższy w stosunku do S-DT8.10 –ma 39,1 m. W podwoziu znajduje się 8 silników trakcyjnych o mocy 130 kW każdy wobec mocy 4 x 222 kW lub 8 x 120 kW dla poprzednich modeli. Cechą szczególną pojazdów jest przystosowanie do stromych nachyleń –do 9%, a także do ciasnych łuków. Konstrukcja wózków wyprodukowanych przez firmę Windhoff wyróżnia się spośród innych rozwiązań pneumatycznym zawieszeniem.

Z zewnątrz wagony odróżniają się bardziej nowoczesnym designem. Przód ma zaokrąglone boki, jednak ogółem stylistyka jest bardzo prosta i konserwatywna. We wnętrzu wydzielono specjalne miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich. Przestrzeń wokół wagonu śledzi system kamer wspomagających. Zmieniono sposób mocowania sprzęgu. Fotel motorniczego posiada większy niż dotychczas zakres regulacji, a stanowisko motorniczego podniesiono, aby poprawić jego widoczność na ewentualne niskie przeszkody przed pojazdem.

Wagony wyprodukowano w fabryce Stadler Pankow w Berlinie. Dla Niemców jest szczególnie ważne, że tramwaje powstały w ich kraju, co oznacza utrzymanie wielu miejsc pracy. Jeden wagon kosztował 3,7 mln euro (ok. 15,5 mln zł, dla porównania Pesa zażyczyła sobie za niskopodłogowe Swingi w Szczecinie aż 2 razy mniej).

Tramwaje będą eksploatowane na liniach U6, U7 oraz U12. Planowana jest obsada linii przez 80-metrowe dwuskłady.

Źródło 3 powyższych zdjęć: folder SSB

Do jesieni 2012 r. Stadler sprzedał 102 tramwaje Tango i 290 niskopodłogowych Variobahn.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Stadler
Tango
Stuttgart
Niemcy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....