TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Stadler Tango dla Stuttgartu
Jacek Pudło - Opublikowano: 19.08.2013 09:13:28 1 komentarz
Stadler Tango dla Stuttgartu

W Stuttgarcie funkcjonuje system tramwajowy obsługiwany przez Stuttgarter Straßenbahnen AG, w którym zrównanie poziomu podłogi z przystankiem uzyskano nie przez obniżenie podłogi tramwajów, lecz przez podwyższenie peronów przystankowych. Obecnie trwa modernizacja taboru - wkrótce do eksploatacji zostaną włączone nowe Stadlery Tango.

Nowy tramwaj DT8.12 zaprezentowano na Innotrans 2012 w Berlinie, a obecnie przechodzi on jazdy testowe w Stuttgarcie. Włączenie do eksploatacji jest przewidywane na wrzesień 2013 r.

Rodzina Tango to wysokopodłogowe tramwaje o prędkości maksymalnej 80 km/h i znacznej szerokości nadwozia 2,65 m. Dwuczłonowy tramwaj jest osadzony na 4 skrętnych wózkach, co zapewnia korzystne zachowanie w łukach. Pojemność wnętrza to aż 106 miejsc siedzących i 146 stojących. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana.

Wagon Tango jest dłuższy w stosunku do S-DT8.10 –ma 39,1 m. W podwoziu znajduje się 8 silników trakcyjnych o mocy 130 kW każdy wobec mocy 4 x 222 kW lub 8 x 120 kW dla poprzednich modeli. Cechą szczególną pojazdów jest przystosowanie do stromych nachyleń –do 9%, a także do ciasnych łuków. Konstrukcja wózków wyprodukowanych przez firmę Windhoff wyróżnia się spośród innych rozwiązań pneumatycznym zawieszeniem.

Z zewnątrz wagony odróżniają się bardziej nowoczesnym designem. Przód ma zaokrąglone boki, jednak ogółem stylistyka jest bardzo prosta i konserwatywna. We wnętrzu wydzielono specjalne miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich. Przestrzeń wokół wagonu śledzi system kamer wspomagających. Zmieniono sposób mocowania sprzęgu. Fotel motorniczego posiada większy niż dotychczas zakres regulacji, a stanowisko motorniczego podniesiono, aby poprawić jego widoczność na ewentualne niskie przeszkody przed pojazdem.

Wagony wyprodukowano w fabryce Stadler Pankow w Berlinie. Dla Niemców jest szczególnie ważne, że tramwaje powstały w ich kraju, co oznacza utrzymanie wielu miejsc pracy. Jeden wagon kosztował 3,7 mln euro (ok. 15,5 mln zł, dla porównania Pesa zażyczyła sobie za niskopodłogowe Swingi w Szczecinie aż 2 razy mniej).

Tramwaje będą eksploatowane na liniach U6, U7 oraz U12. Planowana jest obsada linii przez 80-metrowe dwuskłady.

Źródło 3 powyższych zdjęć: folder SSB

Do jesieni 2012 r. Stadler sprzedał 102 tramwaje Tango i 290 niskopodłogowych Variobahn.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Stadler
Tango
Stuttgart
Niemcy
  • fax – 19.08.2013

    Stylistycznie odróżniają sie sporo od konkurencji

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....