Stadler: Przede wszystkim bezpieczeństwo

infotram
06.11.2017 13:20
0 Komentarzy

Stadler ma sprawdzone rozwiązania, które wykorzystuje przy budowietramwajów – mówi nam przedstawiciel producenta Grzegorz Modrykamień. Jakie?

Otóż firma opiera się nasprawdzonych, szwajcarskich modelach. I tak przy produkcji pojazdów dla Ostrawywykorzystane zostanie doświadczenie zdobyte przy konstruowaniu i produkcjitramwajów Tango dla Bazylei, Genewy czy Aarhus w Danii. To sprawdzone rozwiązania, które zdały egzamin na rynku. Tramwaje Tangospełniają normy crash testów, co potwierdza ich nowoczesną konstrukcję –stwierdza Grzegorz Modrykamień. Tramwajdla Ostrawy będzie odpowiadał rygorystycznym normom bezpieczeństwa – dodajeprzedstawiciel Stadlera.

Dla producenta priorytetem jestzatem bezpieczeństwo. Prezentując tramwajdla Ostrawy nie mówimy o rzeczach oczywistych, takich jak niskopodłogowość,klimatyzacja czy wózki obrotowe, które dla wielu producentów są wyznacznikiemnowoczesności. U nas jest to podstawa. Zwracamynatomiast olbrzymią uwagę na bezpieczeństwo pasażerów, motorniczego, ale takżepieszych. Znalazło to odzwierciedlenie chociażby w kształcie i budowie nosa pojazdówdla Ostrawy – wyjaśnia GrzegorzModrykamień. Na prezentacji podczas spotkania IGKM w Gdańsku mogliśmy sięprzekonać, że Stadler rzeczywiście duży nacisk kładzie na czoło wagonu. Jestono skonstruowane w taki sposób, że wprzypadku potrącenia pieszego, nie zostaje on wciągnięty pod pojazd, a odbijasię od niego. W konsekwencji ewentualne obrażenia ofiary wypadku są znaczniemniej poważne, niż po dostaniu się pod tramwaj. Taka sytuacji skutkować musinierzadko koniecznością wykorzystania specjalistycznego sprzętu do wyciągnięciaposzkodowanego, a wtedy czas udzieleniapomocy wydłuża się, co może okazać się w skutkach tragiczne.

A zatem bezpieczeństwo przedewszystkim. I to niezależnie od tego, w której fabryce budowany jest danypojazd, musi on spełniać rygorystyczne normy. Pojazdy produkowane w siedleckim zakładzie, który dostarczy tramwajedla Ostrawy, podlegają takim samym normom, standardom i procedurom jakościowym,jak pojazdy powstające w innych zakładach Stadlera, np. w Szwajcarii – stwierdza przedstawiciel firmy.

Dotyczy to rzecz jasna nie tylkotramwajów, ale także pociągów budowanych przez Stadlera. Jak już informowaliśmyna łamach infoRail.pl zaprezentowany na Trako Flirt dla GYSEV spełnia wymaganianajnowszych standardów TSI oraz najnowszych norm bezpieczeństwa zderzeniowego(EN 15227).


Komentarze