Stadler powalczy o kolejne zamówienie z Ostrawy

infotram
24.10.2017 06:51
0 Komentarzy

Stadler wygrał przetarg na dostawę tramwajów dla Ostrawy. To pierwszezamówienie producenta z Czech. Czy ostatnie? W firmie wierzą, że nie.

Oczywiście chcielibyśmy kontynuować naszą współpracę z firmą DPOOstrawa – mówi Grzegorz Modrykamień ze Stadlera. Zrobiliśmy pierwszy krok na rynku czeskim, będziemy starać siękontynuować ten kierunek – dodaje. Firma, jeśli złoży ofertę, to taką,która będzie najlepsza dla klienta.

Przypomnijmy, że Stadler podpisałjuż umowę na dostawę 40 tramwajów do Ostrawy. Jak już informowaliśmy na łamachInfoTram.pl będą one produkowane w Polsce. Na początku września Czesi ogłosilikolejny przetarg. Obejmuje on 40 wagonów o długości 32,4 m i pojemności 200osób. Oferty można składać do 6 listopada 2017 roku. Możemy zatem spodziewaćsię, że wystartuje Stadler. Kto jeszcze? Pierwsza myśl to Skoda. Producent popierwsze będzie chciał udowodnić, że liczy się na krajowym podwórku, po drugiezaś firma pokazała, że może zaskoczyć. Najlepsza oferta w Warszawie, czy teżwygrana z PESĄ w Sofii to najlepsze tego przykłady. W Ostrawie Stadler łatwomieć zatem nie będzie.

Wejście na rynek czeski było zadaniem trudnym – wyjaśnia GrzegorzModrykamień. Wymagało dobrego przygotowania,dokładnego rozpoznania potrzeb klienta. Posiadamy w Czechach biuroinżynieryjne, w którym pracuje około 100 doświadczonych konstruktorów. Nie byłto więc dla nas rynek, którego zupełnie nie znaliśmy – dodaje.

Dla Ostrawy Stadler dostarczytramwaje przygotowane konkretnie pod to zamówienie. W czym zatem przejawia sięta inność? Klient, przygotowując się doprzetargu, zapytał pasażerów jakiego tramwaju oczekują. Zebrane uwagi zostałyuwzględnione w zapisach przetargowych. To właśnie pasażerowie zdecydowali naprzykład o tym, jakie siedzenia znajdą się w nowych tramwajach. – wyjaśniaprzedstawiciel Stadlera. Dodajmy, że mieszkańcy Ostrawy wybierali spośród kilkuzaproponowanych im modeli siedzisk. Co jeszcze? System informacji pasażerskiej. Stadler jako producent, zawsze wychodzinaprzeciw oczekiwaniom swoich klientów – mówi Grzegorz Modrykamień. Tramwajebędą poruszać się z prędkością 80 km/h. W Ostawie są odcinki przystosowane do takiej prędkości. Na rynku polskim tramwaje mają zwykle niższąprędkość maksymalną – 70 km/h. To też pomogło nam zdobyć to zamówienie, ponieważprędkość pojazdów była punktowana – wyjaśnia przedstawicielproducenta.


Komentarze