TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Stadler nOVA – jaki jest?
InfoTram.pl - Opublikowano: 26.06.2018 12:33:39 2 komentarze
Stadler nOVA – jaki jest?

20 czerwca na targach Czech RailDays mieliśmy okazję zobaczyć po raz pierwszy na żywo tramwaj Stadler nOVA.

Jak wiadomo, pisaliśmy o tym na łamach InfoTram.pl, to pierwsze wagony tramwajowe produkowane przez siedlecką fabrykę Stadlera. Przekwalifikowanie się z budowy ezt-ów na tramwaje mogło zatem, może nie sprawiać trudności, ale na pewno wzbudzać pewien niepokój. W końcu to jednak nieco inny pojazd. W naszym, subiektywnym rzecz jasna, odczuciu, wszystko poszło perfekcyjnie.

Stadler nOVA wyróżnia się na tle innych pojazdów przede wszystkim nietypową sylwetką. Oczywiście to czy się podoba czy nie, to kwestia indywidualna. Nam spodobał się. Razem z prezentowanymi innymi pojazdami DPO Ostrawa, Solarisem Trollino, midibusem Iveco i elektrobusem Ekonova wyglądali niezwykle nowocześnie. Oczywiście flota przewoźnika z Ostrawy, przede wszystkim ta tramwajowa, to w znacznej mierze pojazdy starsze. Proces wymiany tramwajów na nowe dopiero się rozpoczął. nOVA nie zaczęła jeszcze wozić pasażerów, stąd też na targach wzbudzała duże zainteresowanie. Każdy chciał zobaczyć, czym już wkrótce będzie jeździć.

Tramwaj wyposażony został w częściowo drewniane siedzenia. Jeszcze kilka lat temu twórca Solarisa Krzysztof Olszewski mówił, że są to najlepsze z dostępnych na rynku. Nie pomylił się. Mieliśmy bowiem w Ostrawie okazje i posiedzieć na takich siedziskach podczas targów, ale również podróżować po mieście pojazdami w nie wyposażonymi. Są wygodne. Trochę szkoda, że polscy przewoźnicy nie decydują się na takie rozwiązania. Jak pokazał Stadler zamontowanie takich siedzisk, na życzenie rzecz jasna klienta, to żaden kłopot.

Tramwaj nOVA na wizualizacjach budził pewne kontrowersje swoim może nieco kanciastym wyglądem. W rzeczywistości wygląda to dobrze, można nawet zaryzykować stwierdzenie, że bardzo dobrze. Nam się spodobał. Widać też szwajcarską precyzję, z jaką został wybudowany w polskiej fabryce. nOVA to wagon dopracowany i trudno do czegokolwiek się w nim przyczepić. Choć w Ostrawie byli i tacy, którzy próbowali. Jak się okazało jednak rysa na skrzydle drzwi okazała się jedynie zaciekiem. Tyle udało nam się zaobserwować, być może bardziej uważni znaleźli coś więcej, wiemy, że szukali…

Siedzenia na podestach. Od początku wzbudzały kontrowersje. Prawdę mówiąc przypomnieliśmy sobie o tym dopiero po targach. Jest to zatem nieodczuwalne dla pasażera, tym bardziej, że część siedzisk dostępna jest z poziomu podłogi. Dla osób starszych czy niepełnosprawnych podróż tramwajem nOVA nie będzie zatem żadnym problemem.

Dla wymagających są też ładowarki USB. Pewnie przydadzą się.

Bez wątpienia tegoroczne targi Czech Rail Days, mimo, że mają charakter stricte lokalny zostały zdominowane przez dwa polskie pojazdy. Obok tramwaju nOVA, który jak wiadomo powstał w Siedlcach, pokazany został trolejbus Solarisa, pisaliśmy o tym w InfoTram.pl. Warto zaznaczyć, że Solaris króluje w tym mieście, jeśli chodzi o autobusy i trolejbusy. Znaczna część taboru to właśnie polskie pojazdy. Spotkanie innej marki jest oczywiście możliwe, ale wymaga trochę wysiłku. A jak wiadomo, trochę wysiłku jeszcze nikomu nie zaszkodziło…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
nOVA
Ostrawa
  • Michał Prosper Kowalski – 26.06.2018

    Produkcja w Siedlcach czy Środzie?

  • Dariusz Turecki – 26.06.2018

    Zastanawiam się, dlaczego Ostrava upiera się przy drewnianych siedzeniach. Jak zobaczyłem takie same twarde dechy w nowiutkich Trollino, to mnie zamurowało...

  • Paweł Pasternak – 26.06.2018

    Ostatnio Bombardier dla Zurychu też zrobił drewniane..

  • Paul Konklewski – 26.06.2018

    W temacie siedzen, moze by redakcja moglaby zapytac sie dlaczego w Ostrawie sa drewniane siedzenia? 😀

  • Combino – 26.06.2018

    @Dariusz Turecki: DPO pcha te siedzenia teraz wszędzie; wszystkie Solary na "zemni płyn" też je mają,ale jeszcze nie te są najgorsze (choć bardzo niewygodne na wysokości nerek). Otóż dechy z miękką wkładką pod dupę (obita wężem strażackim) są tylko w nowkach; w modernach (np. Vario LF2) są full dechy,a jazda na tym to już męczarnia (dały mi w kość maksymalnie).

  • mechanik – 26.06.2018

    combino, to dlatego takie peany pisałeś na temat fantastycznej wygody siedzeń krakowiaka, czyli desce z pianką?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....