TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Stadler na Trako 2007
Karol Wach - Opublikowano: 02.01.2008 15:19:30 1 komentarz
Stadler na Trako 2007

W ofercie firmy Stadler znajdują się dwa modele tramwajów –Tango i Variobahn. Na gdańskich targach TRAKO szwajcarski producent prezentował foldery, z których można było dowiedzieć się nieco więcej na temat takich pojazdów, zamówionych przez Bazyleę i Bochum.

Tango

Dzięki podpisaniu umowy na dostawę 60 tramwajów dla Bazylei (przedsiębiorstwa BLT i BVB) Stadler zaistniał po raz pierwszy na szwajcarskim rynku tramwajowym. Pierwsze cztery pojazdy dla Basselland Transport AG pojawią się w 2008 roku, kolejne piętnaście pojawi się razem z tramwajami dla Przedsiębiorstwa Transportowego w latach 2009-2010. Kolejne pojazdy dotrą do miasta w 2014 roku.

„Szwajcarskie”Tango jest 45 –metrowym tramwajem, niskopodłogowym w 75%. Pasażerom oferuje 276 miejsc, z czego 94 siedzących. Aby podróż była bardziej komfortowa tramwaje wyposażono w klimatyzację oraz pneumatyczne resorowanie wózków. Sprawną wymianę pasażerów zapewnia 8 kompletów drzwi.  

Kolejnym miastem, które zamówiło te tramwaje jest Bochum. 6 pojazdów w wersji 100% wysokopodłogowej zostanie dostarczonych Spółce BOGESTRA. Kursować one będą na linii U35. Jak powiedział nam Stan Starski Dyrektor ds. Sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej, Członek Zarządu Stadler Polska są to pojazdy przyjazne pasażerom z jasnym wnętrzem. Elementem charakterystycznym jest także transparentna tylna ściana stanowiska sterowania. Wejście i wyjście ułatwiają 4 pary drzwi zamontowanych po obu stronach wagonu. Pudła tramwajów Tango zbudowano ze stali wysokostopowej. Zamontowane zostały wózki, zarówno napędowe jak i toczne, z usprężynowieniem pneumatycznym oraz redundantny napęd asynchroniczny w systemie IGBT z chłodzeniem wodą.

Dane techniczne tramwajów Tango –Porównanie

Miejsce eksploatacji

Bochum

Bazylea

Szerokość toru

1435 mm

1000 mm

Miejsc siedzących

66 (w tym 10 składanych)

94

Miejsc stojących

109

182

Wysokość podłogi

1000 mm

320/370 mm

Długość pojazdu

28200 mm

45000 mm

Szerokość pojazdu

2650 mm

2300 mm

Wysokość nad kons. dach.

3650 mm

3510 mm

Masa własna

35740 kg

57000 kg

Drzwi

4 pary na stronę

8

Średnica koła napędowego

740 mm

680 mm

Średnica koła tocznego

740 mm

560 mm

Napięcie

750 V

600V/750V

Napęd

4 x 125 kW

6 x 125 kW

V max

80 km/h

80 km/h

Min. promień skrętu

25 m

12 m

Variobahn

Także tramwaje Variobahn pojawią się w Bochum. 30 takich pojazdów zamówiła spółka Bogestra. Są to całkowicie niskopodłogowe, dwukierunkowe wagony. Jak mówił nam Stan Starski Variobahn to tramwaj nowoczesny, w pełni klimatyzowany. Jego parametry można dopasowywać do potrzeb klienta. Dowolny jest chociażby sposób rozmieszczenia drzwi w modułach pasażerskich –czołowym i końcowym oraz układ siedzeń, które są podwieszane.       

Tramwaje Variobahn jeżdżą już m.in. po ulicach takich miast jak: Chemnitz, Duisburg, Helsinki czy Sydney.         

Dane techniczne tramwajów Variobahn

Miejsce eksploatacji

Bochum

Szerokość toru

1435 mm

Miejsc siedzących

58 (w tym 6 składanych)

Miejsc stojących

129

Wysokość podłogi

350 mm

Długość pojazdu

29620 mm

Szerokość pojazdu

2300 mm

Wysokość nad kons. dach.

33350 mm

Wysokość wejścia nad główką szyny

300 mm

Masa własna

36820 kg

Drzwi

5 par na stronę

Średnica koła

650 mm

Napięcie

600V

Napęd

8 x 45 kW

V max

70 km/h

Min. promień skrętu

18 m

Tramwaje Stadler w Polsce

Myślimy o wejściu na polski rynek tramwajowy –mówi Stan Starski. Wierzę, że także na produkty Tango i Variobahn znajdziemy kupców w Polsce. Zaczęliśmy od pociągów –to było dla nas priorytetem, staramy się bowiem o zamówienia w Polsce od 1999 roku. Ale na pewno nie zaniedbamy też rynku tramwajowego –dodaje Starski. Być może zatem już niedługo produkt szwajcarskiego producenta pojawi się w którejś z polskich sieci tramwajowych. 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Stadler
Bochum
Bazylea
Trako
Gdańsk
  • Z – 04.01.2008

    Co do Variobahn to kupuje je także Norymberga, dla zainteresowanych komunikat prasowy VAG: http://vag.de/?pid=1604

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....