TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Stadler na targach Gdańsku
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.09.2019 15:17:54
Stadler na targach Gdańsku (foto: Stadler)

W tym roku na targach w Gdańsku Stadler zaprezentuje dwa różne typy pojazdów.

Pierwszy to najnowszy elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT wyprodukowany w ramach rekordowego zamówienia ramowego na 71 ezt dla Kolei Mazowieckich.  Drugi to tramwaj TANGO NF2 «nOVA» zbudowany dla czeskiego miasta Ostrawa. Pojazd pochodzi z pierwszego zamówienia na tramwaje otrzymanego przez Stadler Polska, realizowanego w siedleckim zakładzie spółki.

Elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich

W styczniu 2018 roku spółka Stadler Polska i Koleje Mazowieckie zawarły umowę ramową na dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT do obsługi tras regionalnych na Mazowszu. Umowa obejmuje także 18-letnie utrzymanie floty. Zamówienie opiewające na kwotę ponad 2,2 mld złotych brutto jest największym w historii polskiej kolei kontraktem na zakup pojazdów szynowych. Dostawy pociągów produkowanych w zakładzie w Siedlcach zostały zaplanowane w sześciu transzach na podstawie oddzielnych umów wykonawczych. Pojazdy zastąpią stopniowo starszy tabor Kolei Mazowieckich poprawiając znacząco komfort i bezpieczeństwo podróżowania w regionie, a także zapewniając nowe możliwości przewozowe. Prezentowany podczas tegorocznych targów TRAKO pojazd został wyprodukowany w ramach pierwszej umowy wykonawczej na dostawę sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT zawartej w maju 2018 roku. Pojazdy z tego zamówienia przewidziano do obsługi relacji Warszawa – Działdowo.

Elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich to pojazd o lekkiej, aluminiowej konstrukcji. Jest wyposażony w urządzenia ETCS poziomu 2 i spełnia wymagania najnowszych standardów TSI oraz aktualnych norm bezpieczeństwa zderzeniowego (EN 15227). Podczas projektowania pojazdu inżynierowie Stadlera położyli szczególny nacisk na niskie zużycie energii oraz możliwie łatwą obsługę pojazdu. Jednoprzestrzenny skład posiada przestronne strefy wejścia umożliwiające szybką wymianę pasażerów. Dzięki temu, a także wysokiemu udziałowi niskiej podłogi, jest łatwo dostępny dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, z rowerami i wózkami dziecięcymi. Jest wyposażony w klimatyzację, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, system informacji wizualno-dźwiękowej oraz bezprzewodowy dostęp do internetu. Posiada platformę ułatwiającą wejście na pokład osobom niepełnosprawnym oraz miejsca przystosowane do przewozu wózków dziecięcych i rowerów, a także nowoczesne toalety. Bezpieczeństwo na pokładzie zapewniają podróżnym między innymi defibrylatory oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej. Pięcioczłonowy pojazd mieści 590 osób, w tym 269 na miejscach siedzących. Porusza się z prędkością maksymalną 160 km/h.

Tramwaj TANGO NF2 «nOVA» dla miasta Ostrawa

W 2017 roku firma Stadler podpisała umowę z czeskim przewoźnikiem Dopravni podnik Ostrava a.s. (DPO) na dostawę 30 + 10 nowoczesnych tramwajów. Pojazdy zaprojektowano na bazie sprawdzonego i przetestowanego modelu TANGO, który dostosowano do potrzeb spółki DPO w Ostrawie i odpowiednio zmodyfikowano o niską podłogę. O otrzymaniu pierwszego zamówienia na czeskim rynku zadecydowała przewaga techniczna.

Tramwaj TANGO NF2 «nOVA» to nowoczesny pojazd zapewniający wysoki komfort jazdy i niskie koszty eksploatacji. Posiada modułową budowę, ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany. Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą zapewniają spokojny bieg pojazdu. Tramwaj charakteryzuje się także niskim poziomem hałasu nawet przy dużych prędkościach. Jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Jego konstrukcja spełnia wszystkie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa standardy UE. Dodatkowo czoło tramwaju jest ukształtowane optymalnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszych. Dwuczłonowe tramwaje «nOVA» mają długość 24,9 m, szerokość 2,5 m i wysokość 3,6 m. Mieszczą do 188 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Pojazdy posiadają czworo szerokich, dwuskrzydłowych drzwi, umożliwiających szybkie wsiadanie i wysiadanie, a także rampę dla wózków inwalidzkich. Rozwijają maksymalną prędkość 80 km/h.

TANGO NF2 «nOVA» to pierwsze tramwaje, które zostały wyprodukowane w siedleckim zakładzie Stadler Polska. Pojazdy są z sukcesem eksploatowane w Ostrawie. Cieszą się sympatią pasażerów i wyróżniają najwyższą niezawodnością.

Stadler na TRAKO 2019

- stoisko firmy: Hala B nr 01

- pojazd FLIRT dla KM – tor nr 4 / Oficjalna prezentacja: 24 września, godz. 15:00, wstęp wolny

- pojazd TANGO NF2 «nOVA» – tory A


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....