TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Stacja Marymont otwarta
Karol Wach - Opublikowano: 03.01.2007 13:12:17
Stacja Marymont otwarta

W dniu 29 listopada 2006 roku oddana została do dyspozycji pasażerów kolejna, siedemnasta, stacja warszawskiego metra –Marymont. Jak na razie do nowego przystanku dociera tylko pociąg wahadłowy kursujący tu z Placu Wilsona.

Historia budowy

Prace przy budowie stacji Marymont rozpoczęły się w dniu 9 kwietnia 2005 roku i trwały do 21 listopada ubiegłego roku, a więc zakończyły się kilka tygodni przed planowanym terminem. Do 13 grudnia 2006 roku odbywały się odbiory techniczne stacji przez służby Metra Warszawskiego, następnie obiekt został zgłoszony do odbiorów służbom państwowym. Po wydaniu pozytywnych opinii przez Inspekcję Ochrony Środowiska, Państwową Inspekcję Sanitarną, Państwową Inspekcję Pracy i Państwową Straż Pożarną, Metro Warszawskie wystąpiło w dniu 18 grudnia 2006 roku do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z wnioskiem o wydanie pozwolenia na użytkowanie. Pozwolenie to zostało wydane 29 grudnia.   

Lokalizacja

Stacja Warszawskiego Metra “Marymont”jest usytuowana w węźle komunikacyjnym o nieregularnym układzie, utworzonym przez biegnący z południa na północ ciąg ulic J. Słowackiego i ul. Marymonckiej (stanowiący główny wlot do Warszawy lewobrzeżnej od północy), do którego zaliczają się:

z południowego zachodu  –ul. Ks. J.Popiełuszki

z zachodu –ul. Włościańska

ze wschodu –ul. Gdańska i ul. Potocka

z północy –skrzyżowanie ul. Marymonckiej z Trasą Armii Krajowej.

Wzdłuż wschodniej krawędzi ul. Słowackiego biegną tory i zlokalizowana jest pętla tramwajowa. Przystanki tramwajowe i autobusowe po wschodniej stronie ul. Słowackiego połączone są z zachodnią krawędzią ulicy istniejącym przejściem dla pieszych. Przejście to połączone zostało z halą odpraw w głowicy południowej. Stacja metra A-19 jest usytuowana pod chodnikiem po zachodniej stronie ul. Słowackiego.

Dostęp dla osób niepełnosprawnych

Zgodnie z obowiązującymi przepisami stacja Metra jest dostępna dla osób niepełnosprawnych. Zapewnia to winda zlokalizowana przy wyjściu północnym. Na peronie i głównych ciągach komunikacyjnych wyróżniono kolorem charakterystyczne elementów mogące stanowić zagrożenie dla osób z dysfunkcją ruchu. Chodzi tu o:

- krawędź peronu ,

- początek i koniec schodów,

- wejścia do windy.

Zasady korzystania z ruchu wahadłowego na stacji Marymont

Dla wygody pasażerów korzystających z pociągu wahadłowego, kursującego na trasie pomiędzy stacjami Pl. Wilsona - Marymont, uruchomiony został nowy system informacyjny. Na monitorach LCD, zamontowanych m.in. na peronach, wskazywany jest kierunek jazdy kolejnego pociągu i czas pozostający do jego odjazdu. Dodatkowo pociąg wahadłowy, kursujący średnio co 15 minut, zabierając pasażerów ze stacji Pl. Wilsona (z peronu w kierunku Kabat) posiada na szybach wagonów specjalne tablice z informacją o trasie przejazdu. Powodem wprowadzenia takiej organizacji ruchu jest brak torów do zawracania pociągów za stacją Marymont. Pociągi podziemnej kolejki będą mogły zawrócić dopiero po oddaniu do użytku kolejnej stacji –Słodowiec. 'Słodowiec zostanie oddany w terminie, wówczas ten problem techniczny będzie rozwiązany. W pierwszym kwartale 2008 roku oddamy wszystkie stacje i zakończymy budowę pierwszej linii metra' - powiedział wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz podczas uroczystości otwarcia nowej stacji. 

Stacja Marymont w liczbach

Długość 156 metrów

Szerokość 21 metrów

Konstrukcja trójnawowa o osiach poprzecznych co 12 metrów i osiach podłużnych w odstępach 7.5 –5.0 - 7.5 m

Szerokość peronu 10 m

Odległość od poprzedniej stacji (Pl. Wilsona) 860 metrów.

Więcej informacji na temat nowej stacji można znaleźć na stronie www.metro.waw.pl .

Zdjęcia Metro Warszawskie
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
metro
stacja
Marymont
Warszawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....