TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Społecznicy nie chcą przestarzałych tramwajów we Wrocławiu
InfoTram.pl - Opublikowano: 30.05.2017 15:27:20 22 komentarze
Społecznicy nie chcą przestarzałych tramwajów we Wrocławiu

W ostatnich dniach Wrocław rozpisał przetarg na zakup nowych tramwajów. Nowych, ale nie nowoczesnych. Dlaczego prezydent Dutkiewicz po raz kolejny chce zniechęcić wrocławian do korzystania z usług MPK? – pytają społecznicy.

Ruchy miejskie postulują, by przetarg rozpisać na nowo i wzorem Warszawy, Poznania czy Olsztyna zainwestować w wygodne, dostępne tramwaje, które zapewnią nowy standard komunikacji miejskiej. Moderusy Beta są przestarzałą konstrukcją bazującą na tramwajach produkowanych w latach 70. Mają one niską podłogę tylko w środkowym członie. W tej części znajdują się tylko 2 miejsca siedzące, więc często zdarza się, że np. osoba starsza i tak musi wejść po schodach, aby usiąść. Ci pasażerowie muszą szukać odpowiednich drzwi, co jest uciążliwe szczególnie na przystankach podwójnych, bo nie wiadomo, w którym miejscu zatrzyma się tramwaj. Ponadto konieczność wchodzenia po schodach zwiększa czas wymiany pasażerów i spowalnia tramwaje – komentuje Krzysztof Papierniak z Akcji Miasto.

Przedstawiciele AM i TUMW wręczyli prezydentowi wyjątkowy prezent – maszynę do pisania. Pan prezydent twierdzi, że tramwaje z wysoką podłogą są wygodne i nowoczesne. W związku z tym mamy dla niego upominek – wygodną maszynę i nowoczesną do pisania, świetnie sprawdzającą się podczas odpowiadania na wnioski mieszkańców – mówi Aleksander Obłąk z Akcji Miasto.

Inne polskie miasta kupują tramwaje całkowicie lub w większości niskopodłogowe. Poznań ostatnio zakupił 50 w pełni niskopodłogowych Moderusów Gamma. Olsztyn i Warszawa również inwestują w wygodne tramwaje ze 100% niskiej podłogi – dodaje Aleksandra Zienkiewicz z Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia.

Dlaczego Wrocław chce tworzyć muzeum techniki na szynach? Może przyczyną jest to, że prezydent Dutkiewicz i zależni od niego politycy oraz radni korzystają z usług MPK zapewne tylko w czasie kampanii wyborczej? – pytają społecznicy. Zakup wygodnych, niskopodłogowych tramwajów to jeden z kluczowych elementów strategii zachęcania wrocławian do korzystania z MPK, a dzięki temu zmniejszania korków w mieście. Musimy zapewnić mieszkańcom europejski standard przemieszczania się, również na liniach na Nowy Dwór, a także na Maślice, Jagodno czy Psie Pole, które powinny powstać w najbliższych latach. Zakup tramwajów, z których korzystają setki tysięcy wrocławian, jest jedną z rzeczy, na których nie można oszczędzać, zwłaszcza jeśli przestarzałe modele są niewiele tańsze od pojazdów wysokiej klasy – stwierdza Aleksander Obłąk z Akcji Miasto.

Społecznicy złożyli wniosek o ponowne rozpisanie przetargu na zakup nowych tramwajów dla wrocławskiego MPK. Przedstawiciele Akcji Miasto i Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia wciąż mają nadzieję, że deklaracje prezydenta Dutkiewicza w zakresie Polityki Mobilności wreszcie zmienią się w czyny.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
Moderus Beta
MPK Wrocław
przetarg
  • AXC – 30.05.2017

    Brawo! Świetna akcja, ale mam spore wątpliwości czy władze miasta zmienią zdanie i postawią na nowoczesne konstrukcje.

  • XXCEX – 30.05.2017

    dutkiewicz zajęty tańcowaniem w gminie żydowskiej.. co go obchodzą nowoczesne tramwaje...

  • ptb – 30.05.2017

    Zaraz, zaraz. Poznań też nie gardzi nowiutkimi betami. A ostatnio to nawet dwukierunkowe się pojawiły.

  • Blu – 30.05.2017

    @ptb ale prawie równocześnie Poznań kupił tez Gammy, więc nie jest to tak bolesne :P

  • Tramicus365 – 30.05.2017

    Miasto kupuje takie tramwaje, bo są tańsze i można je wysłać na wszystkie linie. Porozmawiajmy o remoncie torowisk, np. odcinek Uniwersytet Ekonomiczny - Park Południowy, nawet Skody nie są tam wysyłane, a co dopiero Pesy. Przystanki Górnickiego i Sienkiewicza - codziennie obserwuje się wspinaczkę starszych ludzi do 105Na czy 105NWr, dlaczego nie tworzy się tam przystanków wiedeńskich? Kiedyś jechałem Pesą, która z zajezdni Gaj jechała jako linia 9 na Stadion Olimpijski, ludzie wsiadali, komentowali, że w końcu nowoczesny tramwaj na linii 9 - taki, do którego się nie trzeba wspinać. Szkoda, że to tylko przy okazji wyjazdu/zjazdu do zajezdni.Za to linia 11 jest kultowa - Protramy 205WrAs, często Twist. Podobnie 33 - za mało Skód 19T, to jeszcze w dzień roboczy w szczycie trzeba na tę linię włączyć 2 Twisty, no i 16T?Dlaczego pomiędzy szczytem porannym a popołudniowym część Twistów i Skód 16T stoi w zajezdni zamiast wysłać tam starocie 105Na i 105NWr, a Twisty i Skody dać na inne linie? Nie można zmodyfikować brygad tak, by choć 1-2 brygady linii 17 były stałe, bez zmian na 9? To blokuje możliwość przydziału Skód na linię 17 w dni robocze!

  • Marcin Wrocław – 30.05.2017

    Wrocławian wkurza fakt, ze rozwalono PROTRAM który właściwie produkował takie właśnie tramwaje a mogło być tak dalej i pieniądze ZOSTAWAŁY BY WE WROCŁAWIU A WROCŁAWIANIE MIELI BY PRACĘ. I dlatego jak już sprowadzamy cos produkowanego z innego miasta to niech to się rózni i będzie naprawdę nowoczesne. Są argumenty że skoro miasto stać tylko na takie tanie tramwaje to można przecież zamówić mniej tych droższych ale bardziej nowoczesnych. Kiedyś zapytano wrocławian jakie tramwaje obecnie by chcieli by miato zakupilo, zdecydowanie wygrała PESAA TWIST a MODERUS BETA była na szarym końcu listy. Problem w tym ze włodarze miasta maja to gdziest i fundują nam na siłę takie skansenowate wozy. Autobusy maja być wszystkie w 100% niskopodłogowe-az 110 następnych bo rozpisano nowy przetarg a tramwajowych pasażerów się traktuje jakby byli sami sprawni, sprawniejsi niż ci korzystający z autobusów. A niestety tak nie jest niestety!

  • Tramicus365 – 31.05.2017

    Protram to temat rzeka, różne opinie słyszałem, jeśli chodzi o przyczyny upadku. Mieli dobry okres, kiedy dostarczali MPK 204 WrAs i 205 WrAs, trzeba było wtedy iść za ciosem, póki była kasa i zbudować prototyp modelu 206 WrAs. To mógł być hit w tamtym okresie, 70% niskiej podłogi. Nie wiem też, jak z marketingiem, skoro model 205 WrAs był testowany jedynie na Górnym Śląsku, a były inne miasta, w które można było "celować" - np. Bydgoszcz, Toruń (inny rozstaw toru, ale co to za problem wymienić wózki przed wysłaniem modelu na testy). Dodajmy jeszcze Gorzów Wlkp., Grudziądz... Protram 405N to - jak dla mnie - od początku było "dziwadło", nie wróżyłem sukcesu temu projektowi.Jak mówię - firma przegrała najwięcej przez brak prototypu 206 WrAs i słabą reklamę 205 WrAs.Pesa Twist to najlepszy model tramwaju we Wrocławiu - 100% niskiej podłogi, dość dużo miejsc siedzących (kwestia względna), wydajna klimatyzacja. Ktoś tu pisał, że niby Beta nie spełnia wymogów SIWZ, bo ma za wysoką podłogę w drzwiach w członach wysokopodłogowych. Nie wiem, ile w tym prawdy.

  • Zgred – 31.05.2017

    Dobrze. Wobec tego tzw. "społecznicy" powinni teraz wymyślić zwiększone finansowanie na tabor w pełni niskopodłogowy, który w tej samej ilości zastąpi starzejące się stopiątki.Choć z drugiej strony - gdyby zaczekać te pół roku - może Modertrans przygotowałby nowy wagon z prezentowanymi niedawno wózkami średniopodłogowymi. Ale przecież to przetarg, nie wiadomo, kto złoży ofertę, nie wiadomo, kto wygra ;)

  • Społecznik – 31.05.2017

    Stowarzyszenie Wrocławski Ruch Obywatelski już rok temu sygnalizowało ten problem: http://blogi.wroclaw.pl/rozwoj/tramwaje-we-wroclawiu-i-tramwaje-nowoczesne/http://blogi.wroclaw.pl/polityka/tramwaje-we-wroclawiu-i-tramwaje-nowoczesne-polemika-czesc-1/

  • bun – 31.05.2017

    @ Zgred. W Warszawie, Krakowie, Poznaniu czy Lodzi tez społecznicy kupują tramwaje?

  • Mośkovium – 31.05.2017

    Immus biedarus vita lex.

  • Mośkovium – 31.05.2017

    Z takim zarządzaniem powinno się zaorać tramwaje we Wrocławiu! To nie ma sensu.

  • Tramicus365 – 31.05.2017

    Modertrans ostatnio kilka razy zaskakiwał. Pokazują długo wyczekiwany prototyp Gammy, który jednak nie spełnia wymogów SIWZ poznańskiego przetargu. Nagle okazuje się, że firma ma w zanadrzu drugi projekt Gammy i z nim startuje - wygrywa. Teraz Elbląg - tramwaj jednoczłonowy, częściowo niskopodłogowy - kolejna nowość w ofercie Modertransu. Pozostaje mieć nadzieję, że Modertrans - jeśli w ogóle wystartuje we Wrocławiu, bo już mają dużo roboty - nie zaproponuje nam Bety, tylko coś z większym % niskiej podłogi.A może jednak PESA zaproponuje jakiegoś tańszego Twista, np. w stylu 2012N?

  • komes – 31.05.2017

    @Tramicus365 Dokładnie wszyscy już komentują nowe Bety, a tak naprawdę nawet nie wiadomo czy oni wystartują i z czym. Kto wie czy nie będzie jakiejś niespodzianki.

  • pyrlander – 31.05.2017

    @komes - wypadało się przygotować:http://infotram.pl/elblag-wybiera-modertrans_more_94986.html

  • zibi – 31.05.2017

    Jestem pewien Wrocław dostanie tramwaje prawie niskopodłogowe na wózkach nowej generacji -myślę iż jest to wykonalne za tak niską cenę.Będzie to tram biedny ale nowoczesny,producenci już z pewnością kalkulują.Bety 25% już nie wchodzą w rachubę może w małych miastach.Poznań już przełamał barierę w nowym rozdaniu,Wrocław pójdzie tym śladem i dostanie prawie niską podłogę.

  • Obserwator 2 – 31.05.2017

    Czy weWroclawiu 100 % uzytkownikow komunikacji miejskiej to niepełnosprawni ? W których autobusach jest 100 % niskiej podłogi ?

  • K – 31.05.2017

    A w których autobusach jest 20% niskiej podłogi?

  • Jjdhdh – 31.05.2017

    Zycze powodzenia to co chca kupic to jakas masakra

  • Tramicus365 – 31.05.2017

    Został zmieniony SIWZ - całkowita szacunkowa wartość zamówienia została obniżona na 192 miliony zł (bez VAT), wcześniej było ponad 196 mln zł...

  • Adam – 31.05.2017

    No ale jak zwykle trzeba dofinansować tą studnię bez dna czyli kopaczy z WKS Śląsk.Jak w takim razie ma wystarczyć środków na Pesę Twist lub Moderus Gamma ???

  • NM – 01.06.2017

    Sytuacja , jaka obecnie wytworzyła się na rynku tramwajowym w Polsce pozwala domniemywać, że Wrocławiowi uda się pozyskać w miarę tanio wagony o dużo większym udziale niskiej podłogi niż 20%.Jest wielce prawdopodobne , że mogą to być wagony Modertransu z nowo opracowanymi obrotowymi wózkami średniopodłogowymi.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....