TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Sosnowiec: Remont torowisk planowany z rozmachem
DZIENNIK ZACHODNI 4.04.2008 - Opublikowano: 07.04.2008 13:15:49
Sosnowiec: Remont torowisk planowany z rozmachem
Spółka Tramwaje Śląskie, której akcje w połowie ubiegłego roku zostały przejęte przez Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, przygotowuje się do modernizacji linii tramwajowych. Opracowany jest już plan na lata 2008-2013.
Obecnie jesteśmy na etapie przygotowania specyfikacji, które są niezbędne do wyłonienia firm projektowych –mówi Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny spółki Tramwaje Śląskie. –Po przygotowaniu dokumentacji, a stanie się to najpóźniej do połowy przyszłego roku, będziemy musieli ogłosić przetarg na prace modernizacyjne. Dziś jeszcze nie umiem powiedzieć czy zrobimy to my czy na przykład zainteresowane gminy.
Modernizacja nie będzie tania, ponieważ w zależności od zakresu prac remontowych odnowienie jednego kilometra torowiska kosztuje od 3 do 8 milionów zł.
–Dlatego bezwzględnie będziemy starać się o pieniądze z funduszy Unii Europejskiej. Jednak nie rozstrzygnięto jeszcze, kto pokryje drugą połowę kosztów modernizacji w przypadku, kiedy z Unii Europejskiej otrzymamy pięćdziesiąt procent funduszy –dodaje dyrektor Wodniok.
W Sosnowcu największe prace szykują się w Zagórzu, gdzie obecnie do pętli w pobliżu ul. Braci Mieroszewskich dojeżdża tramwaj linii nr 15. W niedalekiej odległości od pętli powstanie podstacja, a tory tramwajowe pobiegną dalej wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich, aż do ul. Gwiezdnej.
Przedłużenie linii nr 15 znalazło się w strategii miasta oraz w planie inwestycyjnym województwa śląskiego. Gmina już wykupiła za około 800 tys. zł tereny, na których mają zostać położone nowe tory tramwajowe.
Poza tym planowana jest modernizacja torowiska biegnącego wzdłuż ul. 3 Maja (od skrzyżowania z ul. Parkową) w kierunku Zagórza oraz przejazdów przy ulicach Baczyńskiego i Piłsudskiego. Przy tej ulicy ma zostać dobudowana druga nitka torowiska w kierunku Katowic dla linii nr 15.
Wyremontowane zostanie również torowisko przy ul. Wojska Polskiego (skrzyżowanie z ul. Wygody), ale niestety w pasie tym pozostanie tylko jeden tor tramwajowy (tzw. mijanka) oraz część torów od ronda im. Edwarda Gierka do ul. Mościckiego. Na Pogoni planowana jest modernizacja infrastruktury przy ul. Żeromskiego i Mariackiej oraz za dawnym Technikum Energetycznym, aż do tzw. nerki w Będzinie.
Zakładając optymistyczną wersję modernizacja linii tramwajowych zakończyć się może najwacześniej w 2013 roku. Na razie nie tylko w Zagłębiu, ale na terenie całego województwa śląskiego jeździ osiem odnowionych wagonów tramwajowych. Pięć z nich zostało wyremontowanych w Łodzi, dwa w Poznaniu, a jeden w Chorzowie.
Modernizacja jednego wagonu, to koszt około 850 tys. zł, zaś kupno nowego niskopodłogowego wagonu tramwajowego to wydatek ponad 8 milionów zł. Tramwaje Śląskie zwróciły się do pasażerów z prośbą o ocenę wyremontowanych wagonów, które różnią się między sobą wyglądem i niektórymi rozwiązaniami technicznym. Ankietę można znaleźć w internecie na stronie Tramwajów Śląskich (www. tram-silesia. pl), w zakładce „konkurs”. Głosy pasażerów mają być brane pod uwagę przy wyborze wykonawców kolejnych remontów wagonów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
modernizacja
torowisko
Sosnowiec
Tramwaje Śląskie