TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Solaris zwycięża w Brunszwiku!
INFOTRAM - Opublikowano: 31.05.2012 09:19:36 14 komentarzy
Solaris zwycięża w Brunszwiku!

Solaris Bus&Coach dostarczy piętnaście nowych, niskopodłogowych tramwajów dla niemieckiego przewoźnika Braunschweiger Verkehrs AG. Taki jest werdykt komisji przetargowej, która wybrała polskiego producenta po przeanalizowaniu wszystkich złożonych ofert. Za 15 wagonów Brunszwik będzie musiał zapłacić 33,1 milionów euro netto. Najlepszą ofertę w naszym przetargu złożyła firma Solaris Bus&Coach, która zaproponowała nam wagony Tramino –wyjaśnia Georg Hohmann, dyrektor generalny Brunswick Transportation AG. Jestem przekonany, że nasz dostawca, z pomocą właściwych partnerów zrobi wszystko, żeby zakończyć ten projekt sukcesem.   

Zakup 15 niskopodłogowych tramwajów ma być kolejnym etapem modernizacji floty w Brunszwiku. Chcemy ciągle poprawiać jakość naszych usług, podnosząc tym samym poziom satysfakcji pasażerów –mówi Dirk Fischer z Brunswick Transportation AG. Wymieniamy stare, trzydziestoletnie wagony, które nie mogą już sprostać wymaganiom stawianym dziś nowoczesnym systemom transportowym.   

Przy wyborze oferty brano pod uwagę trzy kryteria oceny: 55% - cena, 40% - technika i innowacyjne rozwiązania,  5% -  projekt. Spośród sześciu firm europejskich, które startowały w przetargu do drugiego etapu zakwalifikowały się cztery. Trzy zostały zakwalifikowane do ostatniego, który okazał się zwycięski dla Solarisa.

Zamawiając Solarisa Tramino nasz klient, Braunschweiger Verkehrs-AG, otrzymuje nie tylko technicznie zaawansowany tramwaj, ale również pojazd o atrakcyjnym designie, urozmaicającym krajobraz miasta. Jestem pewna, że pasażerowie w Brunszwiku szybko przekonają się do komfortu podróżowania, który oferują tramwaje marki Solaris - mówi Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solaris Bus &Coach S.A.

Dostawa pierwszego wagonu planowana jest na maj 2014 roku. Kolejne mają pojawiać się w Brunszwiku sukcesywnie do grudnia 2014 roku.

To kolejny tramwajowy kontrakt Solarisa w Niemczech. Wcześniej udało się wygrać w Jenie. Tu pierwsze wagony trafią w połowie 2013 roku 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Tramino
Brunszwik
  • Doctor – 31.05.2012

    Solaris rusza na zachód...na razie!!! Liczymy na ekspansję wschodnią...

  • zUk – 31.05.2012

    Czy wiadomo jakich konkuretow pokonal Solaris? Gratulacje dla wszystkich pracownikow oraz zarzadu za zwycieski kontrakt.

  • moto – 31.05.2012

    Oby ten tramwaj nie był tak tandetny i awaryjny jak poznański. Awarie układu hamulcowego, napędowego, odpadające poręcze, klapy, osłony wózków, ciasna kabina motorniczego, buja, szarpie, łatwo wpada w poślizgi. Ponadto zdarzyło się że tramino po zatrzymaniu pojechał do tyłu przy załączonej jeździe do przodu. Zdarzyło się że po zatrzymaniu nadal pracował jeden wózek. Po prostu w Solarisie jest coraz większy bałagan. Jak Niemcy zobaczą jakie wielkie G**NO kupili to już nikt tego cuda nie kupi.

  • częstochowianin – 01.06.2012

    Jakoś Twoich wypowiedzi nie potwierdzają badania i MPK i Solarisa co do awaryjności, a raczej jej brak na poziomie 99%. Więc na jakiej podstawie piszesz takiego komentarza? Pamiętaj, że za takie wypowiedzi mogą Cię podać do sądu. Pamiętaj, że nie jesteś anonimowy. Co do przetargu, to cieszę się że wygrała polska firma, która planuje dalszą ekspansję... Pozdrawiam

  • corect – 01.06.2012

    do Kolegi z Jasnej Gory - nie denerwuj się. Panowie z konkurencji muszą jakoś swoją frustrację wyładować... Smutne, że nie potrafią inaczej, tylko obrażając... Pozdrawiam wszystkich uczciwych

  • sphinx – 01.06.2012

    @częstochowianin, MPK nie prowadziło żadnych badań, tylko kreatywną matematykę. 99% to nie współczynnik niezawodności każdego tramwaju tylko wsp. gotowości całej serii. Problem w tym, że 45 sztuk obsługuje zaledwie kilka linii. Opowiem na przykładzie - mamy 30 tramwajów, obsługujemy nimi 10 brygad. 15 jest zepsutych, ale i 15 sprawnych, a więc gotowość do obsadzenia brygad wynosi 100%. Niezawodność 50%, gotowość 100%. Widać różnicę?

  • volley – 01.06.2012

    @Sphinx! Chyba masz podobny trub myślenia, jak "moto"... nie tak sie to liczy, a gotowość i niezawodność jest wymiernym wynikiem wszystkich pojazdów, które są w posiadaniu danego operatora. Tramino, z tego co pamiętam, jeździ na tych liniach, na jakich było to zapisane w umowie. Nie ma więc co gdybać, co byłoby gdyby jeździły na innych... Jest nadzieja, że powtórzy sie sytuacja sprzed ponad 15lat z autobusów... Najpierw zamówienie z Poznania, a potem.....cały świat!!! Powodzenia

  • – 01.06.2012

    Mieszkam w Poznaniu i naprawdę Tramino jest dobre. A większość Tramin wyjeżdża na linie, często pozostaje max 5 Tramino w zajezdni.

  • pyrlander – 01.06.2012

    Jesli ta wizualizacja odpowiada prawszie, chodzi o wagon 4-członowy, osadzony na czterech wózkach. Co do awaryjności - parę dni temu ktoś w lokalnej prasie wieszczył, że Tramino miały ok. 340 wstrzymań. Gdy się to jednak przeliczy na liczbę wagonów (45) i czas eksploatacji, wychodzi 0,5-0,75 wstrzymania każdego wagonu na miesiąc.

  • moto – 02.06.2012

    @częstochowianin Niech mnie podadzą do sądu. Chętnie opowiem udokumentuje machlojki Mpk-SBC. Wszystko jest w dokumentach zjazdów napraw. Chyba nikt by nie chciał rozgłosu jak się oszukuje w takich firmach?

  • Combino – 03.06.2012

    @Volley: tu akurat Sphinx ma sporo racji; ta 99% "sprawność" to efekt kilku nadmiarowych wozów w stosunku do obsługiwanych zadań i sprawnej radioli; w razie awarii wypadało wtedy tylko to,co pomiędzy miejscem awarii a zajezdnią ;) @Pyrlander: no teraz to już Ty pokazujesz kreatywną matematykę...

  • pyrlander – 03.06.2012

    No to sobie podziel 340 wstrzymań przez liczbę wozów i okres eksploatacji. Widuję zjazdy Combino, 105N, Helmutów, Taterek (nawet #405), ale póki co nie zdarzyło mi się być wypędzanym z Tramino lub z powodu Tramino. Wole swoje doświadczenia od opinii 'znafcuf teoretykuf'. A może po prostu jestem dzieckiem szczęścia?

  • Combino – 03.06.2012

    @Pyrlander: no właśnie liczę i widzę,że policzyłeś jakby WSZYSTKIE wagony były w ruchu co najmniej 10 miesięcy lub więcej.Tymczasem PIERWSZY Tramino zadebiutował na linii 10 miesięcy temu,potem była przerwa,potem drugi i dopiero potem tempo dostaw się zwiększyło.Czyli Twoje wyliczenia nie są prawdziwe. Bardziej prawdziwe jest choćby takie wyliczenie,że średnio KAŻDY z Tramino (wliczając te,które weszły do ruchu dopiero w maju) zaliczył ponad 7,5 zdechnięcia na trasie.A 515 wszedł do ruchu dopiero 1 sierpnia 2011,ledwie 10 miesięcy temu...

  • solaris150 – 19.01.2014

    Na stronie przewoźnika zdjęcia z budowy pierwszego tramino dla Braunschweigu http://www.braunschweiger-verkehrs-ag.de/unternehmen/fuhrpark/solaris-tramino-braunschweig/bautagebuch.html

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....