TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Solaris zainteresowany przetargiem we Frankfurcie
INFOTRAM - Opublikowano: 17.07.2015 09:24:45 15 komentarzy
GT6M we Frankfurcie (O) (źródło: Wikipedia/Ken Wegener)

Tak, jak sugerowaliśmy, Solaris jest zainteresowany przetargiem na dostawę tramwajów dla Stadtverkehrsgesellschaft mbH Frankfurt (Oder). Polska firma przeszła prekwalifikacje. 

Zamówienie obejmuje produkcję do 15 wagonów (13 plus opcja na 2 kolejne), a także usługi dodatkowe związane z ich obsługą. Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram zwycięzca przetargu będzie musiał dostarczyć wagony przystosowane do kursowania po sieci we Frankfurcie na Odrą, w co najmniej 60% niskopodłogowe, wykonane ze stali nierdzewnej. I dalej muszą spełniać następujące kryteria:

- Szerokość pojazdu: 2 300 mm;

- Długość pojazdu: max 28 000 mm;

- Prześwit: ? 70 mm;

- Napięcie sieci trakcyjnej: 600 V DC, do 750 V DC;

- Najmniejszy promień łuku: 21,2 m;

- Nachylenie toru: 5,5%;

- Rozstaw: 1 000 mm;

- Maksymalna prędkość: 70 km/h;

- Obciążenie (nacisk na oś): ? 10,5 t.

Wagony mają być jednoprzestrzenne, wyposażone w przesuwne drzwi pasażerskie. Planowana ich żywotność to co najmniej 32 lata, zaś roczny przebieg to 50 000 km. Wagony muszą także dać się połączyć z dziś eksploatowanymi przez przewoźnika z Frankfurtu wagonami KT4D i GT6M. I co najważniejsze wagony muszą spełniać niemieckie normy i zostać dopuszczone do kursowania po niemieckich torowiskach. Szczegółowy zakres zadań, w tym kryteria oceny, otrzymają uczestnicy zaproszeni do składania ofert.

Uruchomienie pierwszego pojazdu ma zostać zakończone w grudniu 2017 roku. Całość zamówienia ma być zrealizowana do końca 2021 roku.

Przypomnijmy, że polska firma przeszła także prekwalifikacje w przetargu na dostawę tramwajów do Monachium. W najbliższym czasie Solaris rozpocznie także realizację zamówienia dla Lipska.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Frankfurt
  • halo – 17.07.2015

    I tak wygra Bombardier, po co to całe halooo?!

  • Wa-wa – 17.07.2015

    Solaris robi piękne tramwaje dla Niemców a my w kraju musimy jeździć "bublami" z Pesy

  • d – 17.07.2015

    Tylko, że tramwaje nie ma być piękny tylko sprawny technicznie i wozić pasażerów. Co z tego, że buda ładna, jake aparatura do d....

  • z – 17.07.2015

    Frankfurt nad Odrą jest bardziej realny jak Monachium.Solaris jako jedyna z polskich firm o ugruntowanej pozycji na rynku niemieckim ma niepodważalną okazje zdobyć ten kontrakt.

  • grubas z Bydgoszczy – 17.07.2015

    Tylko tramwaje pesy zapewniają komfort i najwyższa jakość pod każdym względem.

  • grubas z Bydgoszczy – 17.07.2015

    ale bardziej i tak wolę te od Solarisa i Newagu. ale wszystkie sa fajne, komfortowe i klimatyzowane. Jeżdżę nimi do biedronki na kasę i mardzo dobrze mi sie nimi jeździ. Lubię tez te bombardiery te zółte i te zagraniczne

  • jag – 17.07.2015

    @d - tramwaje, które dla klientów niemieckich wykonał Solaris są także sprawne techniczne, aparaturę mają taką jak trzeba i zgodną z wolą zamawiających oraz wożą pasażerów, a ich opinie są bardzo pozytywne podobnie jak i przewoźników.@Wa-wa, Pesa nie robi bubli tylko produkuje tramwaje pod zamawiającego.@trol z Bydgoszczy vel grubas, wystarczy - swoimi wpisami ośmieszasz bardo zacną, polską firmę, czyli PESA Bydgoszcz.Solaris potrafi dobrze walczyć na rynku niemieckim i właśnie takie, zwłaszcza niewielkie zamówienie jest w jego zasięgu.

  • d – 17.07.2015

    Tak, są. Zwłaszcza te poznańskie :)

  • d – 17.07.2015

    A walczy o niewielkie bo wielkich inm dają. Wielkie biorą wielcy, a ochłapy mali. Czyli Solaris :)

  • Bolo Jang – 18.07.2015

    Nawet jeśli małe przetargi Solaris bierze za Odrą to i tak dobrze,pesa i tak w przedbiegach odpada bo nie potrafi się dostosować pod klienta. Pesa już przejechała się na netinerze z Linkiem i może znowu im nóżka poślizgnie się na db.

  • Combino – 19.07.2015

    @jag: Też uważam,że bardziej realny jest przetarg "konfederacji miasteczek tramwajowych byłej NRD",a pułapka w tym może być tylko jedna: specyfikacja bardzo pasuje do Flexity Classic Essen,więc mogą być już dogadani z Bombardierem. Natomiast pozostałe aspekty mogą przemawiać za Solarisem: ostatnie nowe wagony w tych miasteczkach to KWP (lub żadne jak w Goerlitz), większe znaczenie ma dla nich cena,a przez to mogą być mniej wymagający (tym bardziej że mają mniej taboru z wysokiej półki niż na Zachodzie).

  • Combino – 19.07.2015

    @Bolo Jang: nie chrzań głupot; jak się Solaris potrafi dostosować do klienta,to zobaczymy w momencie decyzji Lipska czy będą realizowane opcje,tym bardziej że chcieli Classica,a Solaris im wciśnie KWP...

  • wezyr – 20.07.2015

    Nie będą. Już dziś wiadomo, że nie będą.

  • jag – 20.07.2015

    W Krakowie przetarg zaplanowano pod Bombardiera, a wygrała PESA... Oczywiście, że Solaris jest lepiej zorientowany na rynek niemiecki niż bydgoski konkurent... Specyfikacja odmienna od "typowego" produktu danej firmy nie ma większego znaczenia czego dowody mamy nie tylko w polskich przetargach.

  • grubas z Bydgoszczy – 20.07.2015

    solarisy bardzo się sprawdzają na niemieckich torowiskach. bardzo sa chwalone. polscy producenci sa dobrzey na rynkach krajowych i zagranicznych . powodzenia !!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....