TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Solaris wygrywa bój o Poznań
Karol Wach - Opublikowano: 23.12.2009 00:10:15 6 komentarzy
Solaris wygrywa bój o Poznań

W ubiegły czwartek poznański Sąd Okręgowy oddalił skargę PESA S.A., która w związku z rozstrzygnięciem przetargu na 40 niskopodłogowych tramwajów, pozwała MPK Poznań. PESA kwestionowała zgodność tramwaju oferowanego przez spółkę Solaris z przepisami normującymi zasady budowy tramwajów. PESA zarzucała Solarisowi, że skrajne drzwi jego tramwaju są węższe, niż przewidują normy. Argumentacja to oparta została na ofercie Solarisa, zaproponowanej w przetargu dla Szczecina. Podobno bydgoski producent zmierzył też tramwaj zaprezentowany na targach TRAKO w Gdańsku. Nie mógł natomiast podeprzeć się szczegółami oferty złożonej w poznańskim przetargu, bo Solaris je utajnił. Wnioski, które zostały złożone w postępowaniu zmierzają do tego, by unieważnić umowę - mówił PAP reprezentujący producenta Jakub Dobrzyński. Przypomnijmy, iż przetarg na dostawę 40 niskopodłogowców dla poznańskiego MPK wygrał właśnie Solaris. Strony podpisały w listopadzie br. umowę, której wartość to 342 mln zł. Mimo, iż najtańszą ofertę w przetargu złożyła PESA, wybrany został, ze względu na rozwiązania techniczne, Solaris. Skarga sądowa była kolejnym etapem walki PESY o stolicę Wielkopolski. Pierwszym, zakończonym także niepowodzeniem, był protest oddalony przez Krajową Izbę Odwoławczą.

Czwartkowa decyzja jest prawomocna. Sąd oddalił skargę PESY w całości, uznając ją za bezzasadną. W całej procedurze przetargowej, na każdym etapie przetargu wszelkie instytucje kontrolujące nigdy nie dopatrzyły się najdrobniejszych uchybień. Umiejętność przegrywania jest sporą sztuką i tej sztuki, zdaje się, PESA nie posiadła –powiedziała PAP Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK Poznań. Teraz już zatem nic nie stoi na przeszkodzie, aby Poznań mógł zakupić tramwaje Solarisa. Jak już wspomnieliśmy ma ich być 40 i zostaną dostarczone przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku. To pierwszy kontrakt Solarisa na dostawę pojazdów szynowych. Wkrótce mają pojawić się następne. W rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną Przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus&Coach zapowiedział, iż firma chce produkować 50 tramwajów rocznie, których odbiorcami mają być nie tylko przewoźnicy w Polsce, ale również poza granicami naszego kraju. Krzysztof Olszewski wspomina o Francji i Niemczech. Nie wiadomo na razie o jakich konkretnie przewoźników europejskich chodzi –przetargi nie zostały jeszcze ogłoszone.   

Solaris Tramino LF 32 to pełna nazwa czterdziestu w pełni niskopodłogowych tramwajów jakie firma Solaris Bus &Coach S.A. dostarczy do poznańskiego MPK. Tramwaje o długości 31,96m oraz 2,4 m szerokości, będą pięcioczłonowe i jednoprzestrzenne. Poznańskie Solarisy Tramino, wyposażone w klimatyzację, zabiorą na pokład do 229 pasażerów. Pojazdy będą posiadać sześć drzwi, z czego cztery podwójne o szerokości 1500 mm oraz dwoje drzwi pojedynczych o szerokości 750 mm każde. Wysokość podłogi tramwaju nad torowiskiem w obrębie drzwi to zaledwie 350 mm. Solarisy Tramino będą napędzane czterema silnikami trakcyjnymi, każdy o niezależnym zasilaniu.         
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
PESA
MPK
Poznań
  • esbek – 23.12.2009

    "Solarisy Tramino będą napędzane czterema silnikami trakcyjnymi, każdy o niezależnym zasilaniu." Czy będą mieć też cztery pantografy? :)

  • solar – 23.12.2009

    A co w koncu z przetargiem w Szczecinie....kiey to sie odblokuje

  • badacz xx – 24.12.2009

    Na razie na nowe wozy nie ma miejsca w zajezdni Pogodno,(tez bo zlikwidowano Zaj. Niemierzyn) trzeba ją najpierw rozbudować. Było o tym niedawno na "Infotram".

  • solar – 24.12.2009

    Ale przetarg nie zostal uniewazniony tylko zablokowany przez Cegielskiego i pytam sie kiedy sad w koncu go odblokuje...

  • – 25.12.2009

    "każdy o niezależnym zasilaniu" zapewne chodziło o to, że będą 4 falowniki:)

  • gryf8801 – 28.12.2009

    30 grudnia sąd ma orzec co dalej z przetargiem w Szczecinie i czy pesa faktycznie wygrała.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....