TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Solaris walczy o Monachium
INFOTRAM - Opublikowano: 11.06.2015 15:13:40 35 komentarzy
Solaris walczy o Monachium

Solaris stanął przed szansą na zdobycie kolejnego kontraktu w Niemczech. Polski producent startuje w przetargu na dostawę nawet 122 tramwajów i jest już w drugim etapie. ?Mogę potwierdzić nasz udział w tym postępowaniu przetargowym. Pozytywnie przeszliśmy przez pierwszy etap - prekwalifikacje. Czekamy na dalszą część procedury? ? mówi nam Marcin Napierała, z Działu Marketingu i PR Solarisa. Gdyby polskiemu producentowi udało się wygrać byłby to największy tramwajowy sukces firmy. Dotychczas Solaris zdobył trzy kontrakty na dostawy tramwajów u naszych zachodnich sąsiadów. To Jena, Brunszwik i Lipsk. Wszystkie jednak umowy obejmowały znacznie mniejsze liczby wagonów.

Monachium to bastion i zarazem rodzinne miasto Siemensa. Czy Solarisowi uda się wygrać z potentatem? Oby!

Przypomnijmy, że zamówienie obejmuje dostawę 13 wagonów, z opcją na kolejnych 107. Wszystkie tramwaje mają zostać dostarczone do października 2017 roku.

Przewoźnik planuje zakup pojazdów w czterech wariantach. To długości: 17-19 m, 26-28 m, 36-38 m oraz 46-48 m. Wszystkie pojazdy mają być w 100% niskopodłogowe, z 2 miejscami dla wózków inwalidzkich oraz rampą umożliwiającą wjazd osobom niepełnosprawnym. Szerokość wagonów określono na 2,3 m. Maksymalna prędkość pojazdów to 70 km/h. Przewidywalna żywotność tramwaju ? 35 lat. Wagony mają poruszać się po sieci 1435 mm.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Monachium
  • Combino – 11.06.2015

    "Monachium to bastion i zarazem rodzinne miasto Siemensa. Czy Solarisowi uda się wygrać z potentatem? Oby!Przypomnijmy, że zamówienie obejmuje dostawę 13 wagonów, z opcją na kolejnych 107. Wszystkie tramwaje mają zostać dostarczone do października 2017 roku."I właśnie tu tkwi najistotniejszy punkt: przetarg podzielono na zamówienie podstawowe i opcje właśnie na wypadek wygranej niewłaściwego kandydata. Stadler zakończył swoją przygodę z MVG na 8 sztukach. Innymi słowy: albo będzie 120 (13+107=120) Avenio albo... 13 Tramino,po czym zostanie ogłoszony kolejny przetarg ;)W tym wypadku nie będę patriotą; sprzedaż Avenio musi się wreszcie rozkręcić tak,by Siemens wrócił do tempa z pierwszych lat XXI wieku,które (w sumie niezasłużenie) utracił w wyniku nadmiernie rozdmuchanej afery alugripowej.

  • PODRÓŻY – 11.06.2015

    Oh sukces by sie przydal solarisowi

  • MarCin – 11.06.2015

    "Przewidywalna żywotność tramwaju ? 35 lat". To już nie Solaris Poznańskie się sypią po 3 latach :D

  • z – 11.06.2015

    Warto powalczyć,przecież rynek niemiecki jest cholernie specyficzny trudny tylko dla cierpliwych znających lokalne przepisy itp Solaris udowadnia swoje możliwości nie jednokrotnie ale ta przeszkoda jest postawiona bardzo wysoko.

  • Combino – 11.06.2015

    @MarCin: czemu się dziwisz co do wymogu żywotności? Dwuczłonowe Avenio... chciałem napisać: nowe dwuczłony mają zastąpić ostatnie niedobitki typu P,a zobacz sam ile je trzymają. Owszem,nawet na Zachodzie pojawiają się obawy,że nowe niskacze (niezależnie od producenta) nie pociągną tyle co GT6/GT8,ale te 35 lat raczej będą musiały wytrzymać...

  • MarCin – 11.06.2015

    @Combino: Wzoruje się na porównaniu Combin z 2003/2004 oraz Tramin. Mimo wieku ponad 10 lat te wagony się lepiej trzymają

  • Bartek – 11.06.2015

    A pesa nie startowała?

  • combaino – 12.06.2015

    Pesa to wygra to pewne. Zabija solara cena tak jak zawsze w Polsce a technicznie zmiota Siemensa.

  • kombajno – 12.06.2015

    Tak. A zaproponuje kombajn. Nie nudzi ci się wypisywanie tych bzdetów?

  • advisor – 12.06.2015

    @CombinoGdyby startował producent z Bydgoszczy byłbyś pewnie większym patriotą niż wszyscy warszawscy powstańcy razem wzięci. A niby dlaczego Siemens musi wrócić? Co to za socjalistyczne poglądy? Nikt nic nie musi, mają to, na co zasłużyli. Jak będą lepsi to wygrają. Konkurencja ożywia rynek. Kiedyś w USA funkcjonował pogląd, że to, co dobre dla GM jest dobre dla całego państwa. Jak to się skończyło to wiedzą wszyscy.

  • Combino – 12.06.2015

    @ advisor: już Ci wyżej ktoś podał jak wygląda porównanie 3-letnich Tramino i 11-letnich Combino w Poznaniu ;)

  • jony – 12.06.2015

    Super tramwaj nie takie "badziewie"co robi Pesa

  • gremin – 12.06.2015

    Bo Solaris robi na zachód , a Pesa to swoje może upchać najwyżej do Bułgarii , Rumunii czy na Rosje lub Ukraine

  • Combino – 12.06.2015

    @Jony,głupku,w ilu wątkach jeszcze ten durny tekst wrzucisz?@Gremin: primo,Solaris na razie robi do kilku miast niemieckich,w tym do dwóch gdzie nie chciał nikt inny robić i do Lipska,w przypadku którego dopiero się okaże czy LVB da im dostarczyć coś poza zamówienie podstawowe (bo tajemnicą poliszynela jest to,że nie ich LVB oczekiwało jako zwycięzcy i bardzo prawdopodobne,że tak "zaszaleją" jak Stadler w Monachium). A Pesa do samej Moskwy opchnęła więcej niż Solaris ma wszystkiego na ten "Zachód" zrobione i zamówione . Co więcej,mocniejsi (Stadler,Alstom) też tą Moskwą nie gardzą,do tego stopnia że wchodzą w spółki z Rosjanami czy Białorusinami żeby tylko tam sprzedać wagony. Co więcej,bułgarska Sofia domówiła Swingi,czyli chyba im odpowiadają...

  • gremin – 12.06.2015

    To niech Pesa zrobi certyfikat w Niemczech to pogadamy , Bułgarią to akurat nie ma co się chwalić

  • polewka – 12.06.2015

    Pesa to Krakowiaka nie może nawet zrobić i nie jest to wina MPK K-ków bo jak powiedział rzecznik Pesy tylko kooperantów , a ich akurat to Pesa wybrała

  • advisor – 13.06.2015

    @Combino3 lata to kawał czasu w technice. Tramina przeszły ewolucję przez lata produkcji, teraz są dużo lepsze od pierwszych poznańskich wersji. Swingi tak samo z zamówienia a zamówienie były coraz lepsze. Normalna kolej rzeczy. A z chwaleniem się kontraktem dla Moskwy bym wyhamował, bo tu wchodzi już niestety wielka polityka i nikt nie powiedział, że po kolejnej serii wzajemnych animozji dyplomatów PESA go ukończy. Rosja to olbrzymi rynek, ale patrząc na obecne stosunki polsko-rosyjskie to wielkich sukcesów tam nie wróżę.

  • MarCin – 13.06.2015

    @advisor: Ewolucję, jak na razie sprzedają Tramino o innej konstrukcji...i tyle

  • hmmm – 13.06.2015

    Co mają tramwaje do polityki? Parę tramwajów za 500mln to nikt tego nawet politycznie nie bierze pod uwagę bo to są grosze.

  • gardenfloor – 13.06.2015

    pesa w Moskwie jest tylko podwykonawca kontraktu który wygral ural wagon mash. ....wiec pesa w Rosji nic w tramwajach nie wygrała. Po prostu ural nie był w stanie w wymaganym czasie zrobić tramwaju jaki wymagała Moskwa i zlecił to pesie. Także o jakim podboju rynku rosyjskiego mówa? Rosjanie mają kilka własnych przyzwoitych typów tramwajów i nic w pasie więcej nie kupią.

  • 123 – 13.06.2015

    Tylko że Solaris ma Tramino, Tramino i Tramino. Jeden i ten sam tramwaj. A pesa ma jazza, twista, swinga. I taka jest jej przewaga. Może od reki proponować to co chce klient.

  • trol_kobajnowy – 13.06.2015

    @Kobajn Pesa w Niemczech jest skończona po swoich krzywych pudłach. flap, flap, flap.

  • Combino – 14.06.2015

    @Gardenfloor: co ty bredzisz człowieku? Normą (o ile pamiętam podpartą wymogami rosyjskich pokrętnych przepisów) jest to,że nawet zachodni poważny producent może wejść praktycznie tylko w formie spółki z producentem rosyjskim (wyjątkiem były np. bardzo proirytetowe Sapsany dla RŻD,czyli Velaro RUS); na tej samej zasadzie Alstom wchodzi z Transmashholdingiem,a Stadler usiłuje wejść z Metelicą przez spółkę z Biełkommunmaszem (dzięki ZBiR to przejdzie) . Owszem,numer poszedł łagodniej przez woltę Bombardiera (to znaczy udział UVZ ogranicza się de facto do znaczka,który w dodatku rdzewieje po jakimś czasie,strasząc rdzą obok błyszczącego jak psie jaja znaczka Pesy),no i pantografy. Ale oni to sobie załatwili bez pomocy rządu...@Trol_kobajnowy: skończonym i to kretynem to jesteś co najwyżej ty ;)@Advisor: ciekawa taktyka na budowanie wizerunku obiektywnego: przerysowywanie osiągnięć Solarisa przy jednoczesnym deprecjonowaniu sukcesów Pesy.. Tylko uważaj przy formowaniu riposty,bo ja całkowicie obiektywnego nie udaję,nie muszę udawać i nie zamierzam udawać ;)

  • combaino – 14.06.2015

    Sam bredzisz człowieku.....zobaczy na wyniki przetargu. To Ural miał 2 miejsce i po wycofaniu Alstomu wszedł na 1. Pesa była na 4 miejscu i Ural ich wziął żeby zrobili tramwaj bo sami nie potrafili w takim krótkim czasie tego ogarnąć....doucz się człowieku...tam nie było żadnego sukcesu Pesy tylko przypadek i zbieg okoliczności który wykorzystali

  • obserwator tramwajowy – 14.06.2015

    @123: i co się wymądrzasz, skoro nic w temacie nie wiesz? Tramino to nazwa handlowa tramwajów Solarisa, podobnie jak Urbino, Trollino - we wszystkich przypadkach nazwy zawsze kojarzone są z Solarisem. W praktyce w każdym kontrakcie (Poznań, Jena, Brunszwik, Olsztyn, Lipsk, a w planach i to Monachium) chodzi o inną konstrukcję.

  • Combino – 14.06.2015

    Podszyw: a kto miał być w oficjalnym przetargu?! Jako lider musi występować miejscowy podmiot!Od początku wystawiana była Pesa! TramRusa oficjalnie dostarcza nie Alstom,tylko Transmaszholding!

  • Combino – 14.06.2015

    A poza tym niedouku,to weszli nie po wycofaniu Alstomu,a Bombardiera (z niedoszłym kolejnym wcieleniem NGT6)!

  • trol_kombajnowy – 15.06.2015

    Kombaj licz się ze słowami trochę kultury. Chyba, że to słowo było ci obce w rodzinnym domku.Solaris dobrze robi obierając kierunek zachodni, zaś pesa marnie skończy na tym wschodzie. :)

  • InfoTram – 15.06.2015

    Wraz z nową odsłoną wprowadzone jest logowanie do komentarzy, także zalogujcie się i skończcie z tymi podzywami. Na górze na pasku można się zarejestrować.

  • Combino – 15.06.2015

    @InfoTram: podszywem określiłem tego,który celowo przybrał przekręconą formę mojego nicka. I na niego logowanie nie pomoże...Dobra,zarejestrowałem się (jeden mail już przyszedł,teraz czekam na aktywujący) :)Tak BTW: moglibyście przy okazji zablokować możliwość rejestracji na tym forum mojego nicka alternatywnego? ;)

  • combaino – 15.06.2015

    Wypraszam sobie jakbym był podszywem. System rejestracji pozwala na dowolny unikatowy nick. Proszę administrację o zbanowanie Combino za nieuzasadnione obelgi i oszczerstwa. To skandal.

  • rozsądny – 15.06.2015

    Dokładnie. Jakiś Combino dyktuje warunki operatorowi strony bo ma nazwę jak tramwaj.....coś nie tak jest tutaj

  • InfoTram – 15.06.2015

    Nikt nie dyktuje żadnych warunków. Informujemy tylko, że zostało wprowadzone logowanie.

  • czytelnik – 15.06.2015

    tylko czy logowanie coś da, kiedy pewni ludzie zamiast prowadzić rzeczową dyskusję wolą robić z tego serwisu drugi rynek-kolejowy.pl i takie samo szambo w komentarzach jakie na nim występuje... Szkoda... No ale póki co na głupotę nie ma lekarstwa. Najgorsze jest jednak to, że w tym nawale g... bezsensownych komentarzy, bardzo często człowiekowi umyka sensowny głos w dyskusji, a takich na infotram.pl na całe szczęście, póki co nie brakuje. Pozdrawiam.

  • hmmm – 15.06.2015

    Sam serwis od strony technicznej lezy i kwiczy webdeveloperzy dali ciała moim zdaniem z ta strona.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....