TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Solaris walczy o Monachium
INFOTRAM - Opublikowano: 11.06.2015 15:13:40 35 komentarzy
Solaris walczy o Monachium

Solaris stanął przed szansą na zdobycie kolejnego kontraktu w Niemczech. Polski producent startuje w przetargu na dostawę nawet 122 tramwajów i jest już w drugim etapie. ?Mogę potwierdzić nasz udział w tym postępowaniu przetargowym. Pozytywnie przeszliśmy przez pierwszy etap - prekwalifikacje. Czekamy na dalszą część procedury? ? mówi nam Marcin Napierała, z Działu Marketingu i PR Solarisa. Gdyby polskiemu producentowi udało się wygrać byłby to największy tramwajowy sukces firmy. Dotychczas Solaris zdobył trzy kontrakty na dostawy tramwajów u naszych zachodnich sąsiadów. To Jena, Brunszwik i Lipsk. Wszystkie jednak umowy obejmowały znacznie mniejsze liczby wagonów.

Monachium to bastion i zarazem rodzinne miasto Siemensa. Czy Solarisowi uda się wygrać z potentatem? Oby!

Przypomnijmy, że zamówienie obejmuje dostawę 13 wagonów, z opcją na kolejnych 107. Wszystkie tramwaje mają zostać dostarczone do października 2017 roku.

Przewoźnik planuje zakup pojazdów w czterech wariantach. To długości: 17-19 m, 26-28 m, 36-38 m oraz 46-48 m. Wszystkie pojazdy mają być w 100% niskopodłogowe, z 2 miejscami dla wózków inwalidzkich oraz rampą umożliwiającą wjazd osobom niepełnosprawnym. Szerokość wagonów określono na 2,3 m. Maksymalna prędkość pojazdów to 70 km/h. Przewidywalna żywotność tramwaju ? 35 lat. Wagony mają poruszać się po sieci 1435 mm.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Monachium
  • Combino – 11.06.2015

    "Monachium to bastion i zarazem rodzinne miasto Siemensa. Czy Solarisowi uda się wygrać z potentatem? Oby!Przypomnijmy, że zamówienie obejmuje dostawę 13 wagonów, z opcją na kolejnych 107. Wszystkie tramwaje mają zostać dostarczone do października 2017 roku."I właśnie tu tkwi najistotniejszy punkt: przetarg podzielono na zamówienie podstawowe i opcje właśnie na wypadek wygranej niewłaściwego kandydata. Stadler zakończył swoją przygodę z MVG na 8 sztukach. Innymi słowy: albo będzie 120 (13+107=120) Avenio albo... 13 Tramino,po czym zostanie ogłoszony kolejny przetarg ;)W tym wypadku nie będę patriotą; sprzedaż Avenio musi się wreszcie rozkręcić tak,by Siemens wrócił do tempa z pierwszych lat XXI wieku,które (w sumie niezasłużenie) utracił w wyniku nadmiernie rozdmuchanej afery alugripowej.

  • PODRÓŻY – 11.06.2015

    Oh sukces by sie przydal solarisowi

  • MarCin – 11.06.2015

    "Przewidywalna żywotność tramwaju ? 35 lat". To już nie Solaris Poznańskie się sypią po 3 latach :D

  • z – 11.06.2015

    Warto powalczyć,przecież rynek niemiecki jest cholernie specyficzny trudny tylko dla cierpliwych znających lokalne przepisy itp Solaris udowadnia swoje możliwości nie jednokrotnie ale ta przeszkoda jest postawiona bardzo wysoko.

  • Combino – 11.06.2015

    @MarCin: czemu się dziwisz co do wymogu żywotności? Dwuczłonowe Avenio... chciałem napisać: nowe dwuczłony mają zastąpić ostatnie niedobitki typu P,a zobacz sam ile je trzymają. Owszem,nawet na Zachodzie pojawiają się obawy,że nowe niskacze (niezależnie od producenta) nie pociągną tyle co GT6/GT8,ale te 35 lat raczej będą musiały wytrzymać...

  • MarCin – 11.06.2015

    @Combino: Wzoruje się na porównaniu Combin z 2003/2004 oraz Tramin. Mimo wieku ponad 10 lat te wagony się lepiej trzymają

  • Bartek – 11.06.2015

    A pesa nie startowała?

  • combaino – 12.06.2015

    Pesa to wygra to pewne. Zabija solara cena tak jak zawsze w Polsce a technicznie zmiota Siemensa.

  • kombajno – 12.06.2015

    Tak. A zaproponuje kombajn. Nie nudzi ci się wypisywanie tych bzdetów?

  • advisor – 12.06.2015

    @CombinoGdyby startował producent z Bydgoszczy byłbyś pewnie większym patriotą niż wszyscy warszawscy powstańcy razem wzięci. A niby dlaczego Siemens musi wrócić? Co to za socjalistyczne poglądy? Nikt nic nie musi, mają to, na co zasłużyli. Jak będą lepsi to wygrają. Konkurencja ożywia rynek. Kiedyś w USA funkcjonował pogląd, że to, co dobre dla GM jest dobre dla całego państwa. Jak to się skończyło to wiedzą wszyscy.

  • Combino – 12.06.2015

    @ advisor: już Ci wyżej ktoś podał jak wygląda porównanie 3-letnich Tramino i 11-letnich Combino w Poznaniu ;)

  • jony – 12.06.2015

    Super tramwaj nie takie "badziewie"co robi Pesa

  • gremin – 12.06.2015

    Bo Solaris robi na zachód , a Pesa to swoje może upchać najwyżej do Bułgarii , Rumunii czy na Rosje lub Ukraine

  • Combino – 12.06.2015

    @Jony,głupku,w ilu wątkach jeszcze ten durny tekst wrzucisz?@Gremin: primo,Solaris na razie robi do kilku miast niemieckich,w tym do dwóch gdzie nie chciał nikt inny robić i do Lipska,w przypadku którego dopiero się okaże czy LVB da im dostarczyć coś poza zamówienie podstawowe (bo tajemnicą poliszynela jest to,że nie ich LVB oczekiwało jako zwycięzcy i bardzo prawdopodobne,że tak "zaszaleją" jak Stadler w Monachium). A Pesa do samej Moskwy opchnęła więcej niż Solaris ma wszystkiego na ten "Zachód" zrobione i zamówione . Co więcej,mocniejsi (Stadler,Alstom) też tą Moskwą nie gardzą,do tego stopnia że wchodzą w spółki z Rosjanami czy Białorusinami żeby tylko tam sprzedać wagony. Co więcej,bułgarska Sofia domówiła Swingi,czyli chyba im odpowiadają...

  • gremin – 12.06.2015

    To niech Pesa zrobi certyfikat w Niemczech to pogadamy , Bułgarią to akurat nie ma co się chwalić

  • polewka – 12.06.2015

    Pesa to Krakowiaka nie może nawet zrobić i nie jest to wina MPK K-ków bo jak powiedział rzecznik Pesy tylko kooperantów , a ich akurat to Pesa wybrała

  • advisor – 13.06.2015

    @Combino3 lata to kawał czasu w technice. Tramina przeszły ewolucję przez lata produkcji, teraz są dużo lepsze od pierwszych poznańskich wersji. Swingi tak samo z zamówienia a zamówienie były coraz lepsze. Normalna kolej rzeczy. A z chwaleniem się kontraktem dla Moskwy bym wyhamował, bo tu wchodzi już niestety wielka polityka i nikt nie powiedział, że po kolejnej serii wzajemnych animozji dyplomatów PESA go ukończy. Rosja to olbrzymi rynek, ale patrząc na obecne stosunki polsko-rosyjskie to wielkich sukcesów tam nie wróżę.

  • MarCin – 13.06.2015

    @advisor: Ewolucję, jak na razie sprzedają Tramino o innej konstrukcji...i tyle

  • hmmm – 13.06.2015

    Co mają tramwaje do polityki? Parę tramwajów za 500mln to nikt tego nawet politycznie nie bierze pod uwagę bo to są grosze.

  • gardenfloor – 13.06.2015

    pesa w Moskwie jest tylko podwykonawca kontraktu który wygral ural wagon mash. ....wiec pesa w Rosji nic w tramwajach nie wygrała. Po prostu ural nie był w stanie w wymaganym czasie zrobić tramwaju jaki wymagała Moskwa i zlecił to pesie. Także o jakim podboju rynku rosyjskiego mówa? Rosjanie mają kilka własnych przyzwoitych typów tramwajów i nic w pasie więcej nie kupią.

  • 123 – 13.06.2015

    Tylko że Solaris ma Tramino, Tramino i Tramino. Jeden i ten sam tramwaj. A pesa ma jazza, twista, swinga. I taka jest jej przewaga. Może od reki proponować to co chce klient.

  • trol_kobajnowy – 13.06.2015

    @Kobajn Pesa w Niemczech jest skończona po swoich krzywych pudłach. flap, flap, flap.

  • Combino – 14.06.2015

    @Gardenfloor: co ty bredzisz człowieku? Normą (o ile pamiętam podpartą wymogami rosyjskich pokrętnych przepisów) jest to,że nawet zachodni poważny producent może wejść praktycznie tylko w formie spółki z producentem rosyjskim (wyjątkiem były np. bardzo proirytetowe Sapsany dla RŻD,czyli Velaro RUS); na tej samej zasadzie Alstom wchodzi z Transmashholdingiem,a Stadler usiłuje wejść z Metelicą przez spółkę z Biełkommunmaszem (dzięki ZBiR to przejdzie) . Owszem,numer poszedł łagodniej przez woltę Bombardiera (to znaczy udział UVZ ogranicza się de facto do znaczka,który w dodatku rdzewieje po jakimś czasie,strasząc rdzą obok błyszczącego jak psie jaja znaczka Pesy),no i pantografy. Ale oni to sobie załatwili bez pomocy rządu...@Trol_kobajnowy: skończonym i to kretynem to jesteś co najwyżej ty ;)@Advisor: ciekawa taktyka na budowanie wizerunku obiektywnego: przerysowywanie osiągnięć Solarisa przy jednoczesnym deprecjonowaniu sukcesów Pesy.. Tylko uważaj przy formowaniu riposty,bo ja całkowicie obiektywnego nie udaję,nie muszę udawać i nie zamierzam udawać ;)

  • combaino – 14.06.2015

    Sam bredzisz człowieku.....zobaczy na wyniki przetargu. To Ural miał 2 miejsce i po wycofaniu Alstomu wszedł na 1. Pesa była na 4 miejscu i Ural ich wziął żeby zrobili tramwaj bo sami nie potrafili w takim krótkim czasie tego ogarnąć....doucz się człowieku...tam nie było żadnego sukcesu Pesy tylko przypadek i zbieg okoliczności który wykorzystali

  • obserwator tramwajowy – 14.06.2015

    @123: i co się wymądrzasz, skoro nic w temacie nie wiesz? Tramino to nazwa handlowa tramwajów Solarisa, podobnie jak Urbino, Trollino - we wszystkich przypadkach nazwy zawsze kojarzone są z Solarisem. W praktyce w każdym kontrakcie (Poznań, Jena, Brunszwik, Olsztyn, Lipsk, a w planach i to Monachium) chodzi o inną konstrukcję.

  • Combino – 14.06.2015

    Podszyw: a kto miał być w oficjalnym przetargu?! Jako lider musi występować miejscowy podmiot!Od początku wystawiana była Pesa! TramRusa oficjalnie dostarcza nie Alstom,tylko Transmaszholding!

  • Combino – 14.06.2015

    A poza tym niedouku,to weszli nie po wycofaniu Alstomu,a Bombardiera (z niedoszłym kolejnym wcieleniem NGT6)!

  • trol_kombajnowy – 15.06.2015

    Kombaj licz się ze słowami trochę kultury. Chyba, że to słowo było ci obce w rodzinnym domku.Solaris dobrze robi obierając kierunek zachodni, zaś pesa marnie skończy na tym wschodzie. :)

  • InfoTram – 15.06.2015

    Wraz z nową odsłoną wprowadzone jest logowanie do komentarzy, także zalogujcie się i skończcie z tymi podzywami. Na górze na pasku można się zarejestrować.

  • Combino – 15.06.2015

    @InfoTram: podszywem określiłem tego,który celowo przybrał przekręconą formę mojego nicka. I na niego logowanie nie pomoże...Dobra,zarejestrowałem się (jeden mail już przyszedł,teraz czekam na aktywujący) :)Tak BTW: moglibyście przy okazji zablokować możliwość rejestracji na tym forum mojego nicka alternatywnego? ;)

  • combaino – 15.06.2015

    Wypraszam sobie jakbym był podszywem. System rejestracji pozwala na dowolny unikatowy nick. Proszę administrację o zbanowanie Combino za nieuzasadnione obelgi i oszczerstwa. To skandal.

  • rozsądny – 15.06.2015

    Dokładnie. Jakiś Combino dyktuje warunki operatorowi strony bo ma nazwę jak tramwaj.....coś nie tak jest tutaj

  • InfoTram – 15.06.2015

    Nikt nie dyktuje żadnych warunków. Informujemy tylko, że zostało wprowadzone logowanie.

  • czytelnik – 15.06.2015

    tylko czy logowanie coś da, kiedy pewni ludzie zamiast prowadzić rzeczową dyskusję wolą robić z tego serwisu drugi rynek-kolejowy.pl i takie samo szambo w komentarzach jakie na nim występuje... Szkoda... No ale póki co na głupotę nie ma lekarstwa. Najgorsze jest jednak to, że w tym nawale g... bezsensownych komentarzy, bardzo często człowiekowi umyka sensowny głos w dyskusji, a takich na infotram.pl na całe szczęście, póki co nie brakuje. Pozdrawiam.

  • hmmm – 15.06.2015

    Sam serwis od strony technicznej lezy i kwiczy webdeveloperzy dali ciała moim zdaniem z ta strona.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....