TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Solaris podpisał umowę z Lipskiem
INFOTRAM - Opublikowano: 26.03.2015 14:44:42 54 komentarze
Solaris podpisał umowę z Lipskiem

Solaris podpisał umowę ramową z Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) GmbH, obejmującą dostawy do 41 sztuk Tramino. Po kontraktach w Jenie i Brunszwiku to kolejne zamówienie na produkcję pojazdów szynowych dla niemieckiego odbiorcy. Umowa zawarta z przewoźnikiem z Lipska zakłada wyprodukowanie łącznie 41 tramwajów w latach 2016?2020. W tym roku LVB złożyło zamówienie na pierwsze 5 pojazdów. Pozostałe, zgodnie z przyjętymi zapisami, mogą być zamówione w maksymalnie czterech transzach, z których każda dotyczyć może produkcji nie mniej niż 5 i nie więcej niż 16 sztuk.

?Zwycięstwo w prestiżowym przetargu na dostawę tramwajów do Lipska to ogromny sukces naszej firmy. Tym większy, iż o pozyskanie tego zamówienia konkurowaliśmy ze światowymi koncernami. Co najważniejsze, o wygranej decydowała nie tylko i wyłącznie cena, zaważyły tu przede wszystkim innowacyjne rozwiązania techniczne, jakie zaoferowaliśmy w Tramino dla Lipska. Nie bez znaczenia były także dobre referencje dla naszych tramwajów, które już są obecne na rynku niemieckim ?w Jenie i Brunszwiku??podkreśla Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

Solarisy Tramino, których dostawa do Lipska rozpocznie się w roku 2016, to tramwaje przystosowane do nietypowego rozstawu torów o szerokości 1458 mm. Pojazdy będą miały szerokość 2,3 m i długość poniżej 45 metrów. W co najmniej w 65% będą niskopodłogowe, bez żadnych stopni wewnątrz. Zabiorą na pokład ponad 200 pasażerów, w tym również niepełnosprawnych ruchowo, dla których zaprojektowano specjalnie przystosowaną do ich potrzeb przestrzeń.

?Wygrywając przetarg w Lipsku, Solaris po raz kolejny potwierdza swoje wysokie kompetencje techniczne i jakościowe w obszarze pojazdów szynowych. Warto podkreślić, iż nadal jesteśmy jedyną polską marką, która potrafi spełnić restrykcyjne niemieckie przepisy obowiązujące w zakresie produkcji pojazdów szynowych na tym rynku i skutecznie homologować dostarczone pojazdy. Ta sztuka nie udała się do tej pory żadnemu innemu producentowi z naszego kraju?? stwierdza Zbigniew Palenica, Członek Zarządu odpowiedzialny za rozwój obszaru pojazdów szynowych w firmie Solaris.

?W stale rozwijającym się Lipsku komunikacja publiczna staje się kwestią, która nabiera coraz większego znaczenia. Tylko poprzez ciągłe inwestowanie w atrakcyjny i komfortowy transport publiczny możemy odpowiedzieć na wyzwania, jakie stoją przed naszym wciąż zmieniającym się miastem, które jednocześnie jest ważnym europejskim centrum targowym. Zamówienie na nowe tramwaje do Lipska jest kolejnym istotnym krokiem w tym obszarze?? oznajmia Uwe Albrecht, Burmistrz Lipska ds. Gospodarki.

?Jesteśmy przekonani, że otrzymamy tramwaje spełniające najwyższe standardy. Cieszymy się, że wraz z dostawą tych nowoczesnych pojazdów jeszcze bardziej zwiększymy komfort poruszania się po Lipsku. Od razu po podpisaniu kontraktu powrócimy do intensywnej pracy, której celem jest pomyślna realizacja dostaw. Pragnę podkreślić, jak ważnym partnerem w projekcie jest Kraj Związkowy Saksonia, który finansuje 50% przedsięwzięcia?? mówi Ulf Middelberg, Członek Zarządu Leipziger Verkehrsbetriebe.Producent z Bolechowa ma na koncie sfinalizowane kontrakty na dostawę tramwajów do Poznania i Jeny. W trakcie realizacji są kolejne zamówienia: dla Brunszwiku i Olsztyna. 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Lipsk
Tramino
  • – 26.03.2015

    Duży sukces brawo

  • bobik – 26.03.2015

    "Warto podkreślić, iż nadal jesteśmy jedyną polską marką, która potrafi spełnić restrykcyjne niemieckie przepisy obowiązujące w zakresie produkcji pojazdów szynowych na tym rynku i skutecznie homologować dostarczone pojazdy." Jakiś takiś psztyczek w kierunku pewnej firmy z Bydgoszczy.

  • jatal. – 26.03.2015

    Poważne firmy nie zajmują się prztyczkami, a wręcz przeciwnie szanują się wzajemnie. Po prostu chwalą się jeśli mają czym.

  • Combino – 26.03.2015

    "Nie bez znaczenia były także dobre referencje dla naszych tramwajów, które już są obecne na rynku niemieckim –w Jenie i Brunszwiku“–podkreśla Solange Olszewska" Chyba ją nieco fantazja poniosła,bo o tych KWP (zwłaszcza o brunszwickim; któryś z brunszwickich w ogóle już jeździ liniowo?) tak na dobrą sprawę niewiele można powiedzieć,a już na pewno nie można dać pewnych referencji. A palenica,zanim zacznie się silić na złośliwości,to niech najpierw jeszcze raz obejrzy swój poprzedni występ przed kamerą; a było się z czego pośmiać...

  • jasiński – 26.03.2015

    Solaris i Pesa idą ostro ze zamówieniami , a co z Newagiem , zrobił jednego Nevelo co stoi w zajezdni w Krakowie ...jeżdzi czasem czy już nie napiszcie jeśli ktoś jest z Krakowa

  • axd – 26.03.2015

    Sądząc po wizualizacji choć wstępna to zakłada nową wersje

  • axd – 26.03.2015

    Referencje nie referencje tramino staje sie wspólczesnym tramwajem Niemiec niż Polski ot taki paradoks.Jena,Brunszwik,Lipsk być może Bochum i Brema najwięcej zamówień

  • – 26.03.2015

    Moze byc nawet 5 miast a Bombardier ma chyba cztery miasta w kontraktach,Stadler jedno,Siemens dwa.

  • advisor – 26.03.2015

    Brawo Solaris! To się nazywa dobra wiadomość! A pstryczek w nos jak najbardziej zasłużony, pewnemu producentowi z Bydgoszczy przyda się trochę pokory. @jatal na szacunek trzeba sobie zasłużyć i zapracować, nic za darmo nie ma.

  • Combino – 26.03.2015

    @advisor: Palenicę chyba mocno zabolała porażka w Krakowie,to i klasy zabrakło. Ale klasy to już po jego pierwszych wystąpieniach przed kamerą ciężko było oczekiwać: przed tą że kamerą stał przerażony wieśniak,oblizujący co chwilę nerwowo usta,nie potrafiący wysłowić się adekwatnie do piastowanego stanowiska (skąd on w ogóle jest?Bo od razu nasuwa się na myśl jakaś podhalańska wioska)... Patrząc na niego i czytając jego wypowiedzi od razu przypomina się stare przysłowie od tym kto z czego wyjdzie,ale co z kogo NIE WYJDZIE ;)

  • jws – 26.03.2015

    Człowiek ze wsi wyjdzie a wieś z człowieka nigdy -chyba tak to było faktycznie coś w tym jest

  • jatal. – 26.03.2015

    @ advisor: Co prawda i tak nie uwierzysz ale prawda jest jednak taka że nawet skrajni posłowie po telewizyjnej "debacie" potrafią iść razem na "wspólny posiłek".

  • advisor – 26.03.2015

    @Combino przed kamerą nie tacy jak on głupieli, każdy odważny, dopóki sam nie stanie i nie wie, że jego wypowiedź idzie na żywo w świat. Sam nie przepadam za publicznymi wystąpieniami, choć jak kiedyś korespondent Radia Kraków mnie złapał i odpytał przy okazji pewnej imprezy to jakoś dałem radę ;-) @jatal w to nie muszę wierzyć, ja to wiem, jak już Combino zaczął o powiedzonkach to jest też takie o tym, że pewna "pani" innej "pani" głowy nie urwie - bardzo pasuje do Twojego przykładu. Ale proszę Cię - nie tutaj o polityce.

  • jas – 26.03.2015

    Warto podyskutować o projekcie tramwaju a nie o ludziach z firmy jednej czy drugiej

  • aser – 26.03.2015

    Ciekawa choć bardzo uproszczona wizualizacja choć widac zapożyczenia z nowej generacji autobusów Solaris ,projekt zapowiada sie bardzo ciekawie

  • aser – 26.03.2015

    Cieakawi mnie czy będzie to kolejny model z rodziny tramino czy nowa propozycja ?

  • jas – 26.03.2015

    Nowe Tramino to będzie odpowiedz na kolejne nowości Pesy

  • jas – 26.03.2015

    W Poznaniu w najbliższych latach należy sie spodziewać podobnych tramwajów z pod znaku Solarisa

  • – 26.03.2015

    Jena,Brunszwik,Lipsk ,Solaris ze swymi tramwajami zdobywa coraz bardziej rozwinięte miasta Niemiec

  • – 26.03.2015

    Bochum kolejne miasto do zdobycia

  • asdj – 26.03.2015

    A Berlin może zdobyć Pesa na wagony S BAHN co przebije przez to Solarisa bo Tramino w Berlinie nie ma i nie będzie

  • – 26.03.2015

    Ekstra

  • – 26.03.2015

    Brawo Solaris

  • – 26.03.2015

    Dalej Solarisie do boju

  • ajs – 26.03.2015

    Właśnie Solaris nie oferuje nic dla kolejek S Bahn więc tu przewaga pesy

  • ajs – 26.03.2015

    Solaris new Tramino podobny bedzie w Poznaniu

  • – 26.03.2015

    Brawa dla Solarisa za ekspansje w Niemczech

  • – 26.03.2015

    Piękna wizualizacja ,produkty coraz ładniejsze

  • ajs – 26.03.2015

    Szkoda że Pesa jakoś nie podziela takiej szkoły desingu

  • – 26.03.2015

    Brawa dla Solarisa

  • ajs – 26.03.2015

    Nowa generacja Tramino

  • – 26.03.2015

    Super informacja sukces polskiej firmy

  • a złapał – 26.03.2015

    Jedni głupieli na prezentacji inni nie ważny jest efekt końcowy czyli produkt i co złapał producent w doświadczeniu

  • 123321 – 26.03.2015

    Jak dobrze pójdzie to na 5 się skończy zabawa.

  • hahhaaha – 27.03.2015

    He a solaris w Polsce nie jest w stanie wygrać kompletnie niczego. Jest za drogi i za wolno buduje tramwaje. Pesa to mistrzowie w robieniu szybko dobrze i tanio. I w dużych ilościach. 120 tramwajów do Moskwy w kilka miesięcy. .....ale to pesa a nie jakaś manufakturka z pyrlandi.

  • obserwator tramwajowy – 27.03.2015

    @hahhaha - co oznacza robienie w pośpiechu i na 'odpierdal', wg zasady "jakoś to będzie" pokazali niemieccy specjaliści, którzy podczas procedury homologacyjnej Linków za głowy się łapali.

  • advisor – 27.03.2015

    @hahhaaha są trzy żelazne zasady: 1) szybko i dobrze nie będzie tanio, 2) szybko i tanio nie będzie dobrze, 3) dobrze i tanio nie będzie szybko. Pryszczaci fanboje Sepsy zapomnieli, że wałki to można u nas kręcić, bo Sepsa to firma partyjna, ale w Niemczech to już nie przejdzie :P

  • jag – 27.03.2015

    @jasiński - 126N Nevelo został kupiony przez MPK Kraków, jeździ na linii 8. To jednak prototyp podobnie jak obecnie pomykający po krakowskich torach Solaris S100. Do @hahhaaha - Solaris w Krakowie miał najniższą cenę i przegrał z Pesą o włos. Krakowscy miłośnicy tramwajów liczyli na Bombardiera z Newagiem. Ja mam jednak nadzieję, że tramwaje Krakowiak będą wizytówką bydgoskiego producenta, a Solaris i Newag wystartują w kolejnym przetargu w naszym mieście.

  • zez boku – 27.03.2015

    @jag - o ile Pesa się z Krakowiakiem wyrobi na czas, a na to najwyraźniej się nie zanosi.

  • zez boku – 27.03.2015

    @jag - sprzedali prototyp MPK? Z krakowskiego przewoźnika albo dowcipniś, albo głupek. Poznańskie MPK tak nieboszczkę Pumę, jak i Tramino S100 jedynie dzierżawiło lub dzierżawi.

  • jag – 28.03.2015

    MPK kupiło N126, dlaczego? - nie potrafię wyjaśnić. Nevelo nie jest rewelacją i odstaje zwłaszcza od Bombardiera NGT8, który też ma swoje mankamenty (np. głośne wózki toczone, nieprzemyślane poręcze i uchwyty, brak przycisków otwierania w drzwiach). Mamy na naszych torach praktycznie codziennie w ruchu liniowym 3 polskie prototypy: N126 (8), S100 (1) i 405N-KR (też linia 1), a ma być jeszcze kolejny - jaki? zobaczymy wkrótce. To dla miłośników tramwajów prawdziwa gratka. To, że Pesa może się spóźnić nie jest poważnym problemem @zez boku i jak wiesz opóźnienie powstało nie z winy producenta. Ważniejsza jest jednak jakość wykonania i trwałość użytkowania a punktem odniesienia, jest Bombardier z mdelami NGT6/NGT8. Opinie na temat w/w prototypów jak i NGT można przeczytać np. na http://www.kwk-forum.pl/ i http://www.psmkms.krakow.pl Pozdrawiam wszystkich z Krakowa.

  • jatal. – 28.03.2015

    @ obserwator tramwajowy: Obeznani wiedzą że "że Niemcy złapali się za głowę" jakoś nie współgra z "Pesa nie będzie ukarana za zerwanie kontraktu." ===== @ jag: Solaris S100 to nie prototyp tylko niedostarczony ostatecznie produkt dla Szczecina. Jakoś nikt się nie chwalił kupnem/sprzedażą Nevelo - skąd to wiesz? Solaris w Krakowie nie przegrał tylko został odrzucony jak nie spełniający warunków SIWZ.

  • jag – 28.03.2015

    do @jatal kilka wyjaśnień S100 wyprodukowany w 2009 roku wprawdzie był przygotowywany do unieważnionego kontraktu ze Szczecinem, ale to jednak prototyp zbudowany przez Solaris-Autosan-MPK Łódź. Solaris spełnił warunki a wybiki były następujące: Nazwa cena+gwarancja+parametry = razem 1. PESA 0,54+0,05+0,40 = 0,99 2. Solaris 0,55+0,05+0,34 = 0,94 4. Newag 0,44+0,05+0,34 = 0,83 3. Stadler 0,378+0,05+0,32 = 0,74 N126 - w styczniu 2015r. wagon oficjalnie wszedł na stan MPK Kraków za kmk Kraków oraz http://www.phototrans.eu/14,742187,0,Newag_126N_2205.html

  • Jam-nik – 28.03.2015

    Tramwaj robiony przez niemieckich właścicieli Solarisa (obywatelstwo) z minimalnym udziałem polskich komponentów (oficjalnie niemieckich ma być co najmniej 1/3 - http://www.lvz-online.de/leipzig/wirtschaft/41-neue-strassenbahnen-fuer-leipzig-solaris-wagen-sollen-tatras-bis-2020-abloesen/r-wirtschaft-a-280642.html). Heiterblick pewnie też dostanie jakąś robotę, żeby się miejscowi nie burzyli.

  • jag – 28.03.2015

    @Jam-nik - ale co to ma do rzeczy? Autobusy, tramwaje, samochody, samoloty, AGD, komputery i.t.d. i.t.p. produkowane są z komponentów pochodzących z wielu krajów. Kiedyś za komuny dostęp do innych rynków był ograniczony i trzeba było składać byle co z czego się dało i wymyślać koło na nowo...

  • zez boku – 28.03.2015

    @jatal - Tak, Pesa nie będzie ukarana, bo odbiorca łyknął jak indor kluski problemy z uzyskaniem niemieckiej homologacji. Zresztą nie wiadomo, czy nie wystąpi z roszczeniami, skoro nie otrzymał własnego taboru, w miejsce którego będzie wypożyczać składy od innych przewoźników, niekoniecznie na korzystnych warunkach. W efekcie ciężkie i z przekroczoną (niemiecką) skrajnią Linki rozjeżdżać będą polskie szlaki.

  • Combino – 28.03.2015

    2jag: ciekawe,jak obeszli zapisy umowy dofinansowania tego projektu?Bo w skrócie zakładały one,że Newag nie może na tym tramwaju zarabiać (czyli ani sprzedać ani wynajmować odpłatnie; leasing siłą rzeczy też nie wchodzi w rachubę).

  • foka – 28.03.2015

    Po co MPK miałoby kupić tego grzmota?

  • jatal. – 29.03.2015

    @ jag - Zależy jak rozumieć pojęcie. Prototyp zasadniczo służy do badań i testów. Tutaj był to pierwszy seryjny egzemplarz którego nie udało się sprzedać i stworzono mu dodatkową "historię". Tramino Jena o zupełnie innej konstrukcji też od razu był seryjny, podobnie jak 121N Pesy dla Elbląga. === Od tych wyników odwołał się Newag i wyrokiem KIO Solaris został ostatecznie wykluczony z przetargu, choć przy wygranej Pesy nie miało to praktycznego znaczenia. ===== @ zez boku - Jak wiesz lepiej co łykaja "na spokojność" odbiorcy, to może łykaj to samo? ===== @ Eurotram - Może darowizna? Pesa też tak zrobiła kiedyś z Viagrą.

  • jag – 29.03.2015

    @jatal jasne, że to kwestia jak definiować pojęcie prototypu. Ponieważ jednak był to pierwszy i jedyny taki tramwaj Solarisa obstaję przy swoim. Ja nie zrozumiałem, że chodzi Ci o przetarg szczeciński. Podałem wyniki krakowskiego, w którym Solaris zaoferował najniższą cenę, ale ostatecznie uzyskał 2-ą pozycję po Pesie.

  • jag – 29.03.2015

    @foka czy miałeś(aś) okazję przejechać się tym grzmotem? Bo ja tak i to wiele razy liniowo. Zupełnie nie zgodzę się, by był to "grzmot". Całkiem solidny tramwaj z kilkoma dobrymi rozwiązaniami. Wózki skrętne, 100% niskiej podłogi z niewielkimi wzniosami nad wózkami, a i taki fajny dla pasażera bajer jak podświetlany przegub. Dobra amortyzacja, dobra (lepsza niż w Solarisach) widoczność z kabiny motorniczego. Są też minusy, ale w pierwszym Solarisie też jest ich sporo. Jaki jest naprawdę układ i status N126 pomiędzy MPK Kraków, a Newagiem trudno dociec. Niemniej jednak w pełni sprawny, niskopodłogowy 32m tramwaj wozi skutecznie pasażerów po Krakowie i to jest lepszy niż stare Konstale lub wiedeńczyki, a i pojemniejszy i wygodniejszy niż Bombardiery NGT6 niewiele ustępując NGT8...

  • jatal. – 30.03.2015

    @ jag: Mówiliśmy o Krakowie i cały czas pisałem o wyniku z Krakowa. === "Prototyp" kojarzony jest i zamieniany na "testowy". A "testowy" rozumiany jako "próbny przed rozpoczęciem produkcji", a to już nie jest prawdą - stąd wolę nie używać "prototyp".

  • zez boku – 01.04.2015

    @jatal - jak się okazuje, ani ja niczego na uspokojenie nie łykam, ani niemiecki przewoźnik sprawy nie zamierza odpuszczać, bowiem został zmuszony do zakupu zap[ewne droższych składów Alstomu, który w takiej sytuacji mógł dyktować warunki. Polecam lekturę http://www.pb.pl/4042236,82796,rzad-ratuje-kontrakty-pesy, gdzie znajduje się następująca wzmianka - "Pesie zależy na rosyjskim kontrakcie, ponieważ wiele zainwestowała w jego realizację. Nie może także pozwolić sobie na zatrzymanie w firmie 60 tramwajów, za które nie płacą Rosjanie, bo ma już „na placu” 12 spalinowych pociągów Link, których nie przyjął niemiecki Regentalbanh, ponieważ Pesie nie udało się zdobyć na czas homologacji na zaodrzańskim rynku. W efekcie Niemcy wybrali Alstom. Obecnie strony negocjują kwestię kar, jakie może zapłacić polska spółka za niedotrzymanie kontraktu. Dyplomatyczne wsparcie zaoferował resort infrastruktury.". Sprawa zapowiada się na bardzo poważną finansowo dla Pesy, skoro w sprawę angażuje się rząd RP. To bardzo dobre podsumowanie pracy wg zasady 'jakoś to będzie'.

  • – 01.04.2015

    Zapomniałeś dodać że to lektura z 1 kwietnia :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....