TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Solaris: Obserwujemy i przygotowujemy się do udziału w różnych przetargach
Karol Wach - Opublikowano: 19.02.2014 09:23:29 10 komentarzy
Solaris: Obserwujemy i przygotowujemy się do udziału w różnych przetargach
Karol Wach (InfoTram): Skoro Solaris coraz mocniej wchodzi w segment autobusów elektrycznych to czy te właśnie pojazdy mogą wyprzeć tramwaje?Zbigniew Palenica (członek Zarządu Solaris Bus&Coach): Nie. To zdecydowanie inny segment pojazdów systemu komunikacji miejskiej, składającego się z transportu szynowego –tramwaj, kolej podmiejska, autobusów dowożących do głównych magistrali i od niedawna właśnie elektrobusów. W centrach miast oraz w obszarach, gdzie duże znaczenie ma emisja spalin powinny kursować autobusy elektryczne. Chcemy mieć w swojej ofercie pojazdy, które mogą wykonywać każdy z ww. rodzajów usługi transportowej. Czyli autobusy elektryczne mogą funkcjonować równolegle z tramwajami?Tak, dobrym przykładem jest Brunszwik, dla którego produkujemy zarówno tramwaje, autobusy, jak i elektrobusy. Miasto planuje uruchomienie jednej linii, która będzie obsługiwana właśnie autobusami elektrycznymi, kursującymi przez ścisłe centrum miasta.Czy produkcja autobusów z pantografem i tramwajów jest zbliżona technologicznie?To dwa różne cykle produkcyjne, chociażby ze względu na wymagania wytrzymałościowe. Co do zaopatrzenia w energię są to jednak bardzo zbliżone systemy.Jak wyglądają perspektywy rynku tramwajowego dla Solarisa?Myślę, że wyglądają dobrze. Jesteśmy bogatsi o doświadczenie zebrane ze z realizowanych kontraktów polskich i niemieckich. Jakość wykonanych przez nas tramwajów jest bardzo dobra, tak samo jak naszych autobusów. Klienci są zadowoleni. Mamy nadzieję, że to pozwoli przekonać następnych przewoźników do zakupu naszych tramwajów, a co za tym idzie rozwoju naszej części tramwajowej.Tramino w Jenie już wożą pasażerów. Jak się sprawują?Bardzo dobrze. Jeżdżą bez usterek i cieszą się dużym powodzeniem. Jakość tych pojazdów odpowiada przewoźnikowi. Cieszymy się, że mogliśmy przyczynić się do wzrostu konkurencyjności komunikacji miejskiej w Jenie.Czy może Pan zdradzić jakieś szczegóły kolejnych zamówień, przetargów? Obserwujemy i przygotowujemy się do udziału w różnych przetargach w Europie Zachodniej. Nie mogę mówić o szczegółach bo obowiązują nas postanowienia konsorcjalne. Obserwujemy także rynek polski, jeśli coś się będzie działo, na pewno zareagujemy.Czy Solaris rozważa wprowadzenie do oferty tzw. tramwaju niskobudżetowego z jednym członem niskopodłogowym?Od strony technologicznej i produkcyjnej Solaris nie miałby z tym żadnego problemu. Pytanie, czy takie rozwiązanie jest trwałe i przyszłościowe? Szybkość, z jaką rozwijają się tramwaje niskopodłogowe powoduje, że ta koncepcja pojazdu może być niszowa. Pamiętajmy, że jesteśmy w przededniu nowej perspektywy unijnej, w ramach której zakup takich tramwajów będzie raczej niemożliwy.Polscy przewoźnicy są jednak zainteresowani takimi produktami. Szczecin, Tramwaje Śląskie.Ale kupując konkretny tramwaj, w przypadku Szczecina od Modertransu, wskazują na konkretny model.Kraków i Toruń –porażki Solarisa?Nie, to nie są porażki Solarisa. Decydowały kruczki techniczne, które spowodowały, że konkurencja dostała te zamówienia. Technologicznie i cenowo mieliśmy rozwiązania porównywalne, a może nawet lepsze. Solaris, który działa na rynkach Europy Zachodniej i Skandynawii był bardzo staranny w przygotowaniu swoich ofert. Okazuje się, że w Polsce to nie wystarczyło. Czy to oznacza, że kolejny kontrakt tramwajowy Solarisa zostanie podpisany poza granicami Polski?Jeżeli mówimy o bliższej perspektywie to chyba tak.A dalsza perspektywa? Będzie nowe rozdanie unijne, będzie szansa na kolejne zamówienia z rynku polskiego.Czy Solaris liczy bardziej na zamówienia od przewoźników, którym już sprzedał swoje tramwaje? Mam tu na myśli przede wszystkim Poznań.Musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, gdzie jest kres pewnej wojny cenowej. Ceny dziś oferowane na rynku tramwajowym w Polsce są inne od tych europejskich. Albo rzeczywiście nasi producenci są tak dobrzy, że potrafią tę barierę przejść, albo to działania oszczędnościowe. Na pewno liczymy na Poznań, ale musimy pamiętać, że to jest przetarg, w którym decydować będzie właśnie ta cena.Czy tramwaje Solarisa są dziś porównywalne jakościowo z produktami wielkiej trójki –Bombardier, Alstom, Stadler? Przykład Jeny i Brunszwiku pokazuje, że spokojnie możemy zastępować produkty wymienionych potentatów .Czy możliwa jest współpraca z innym producentem?Tak.Nawet na rynku wschodnim?Mamy własne doświadczenia z rynku wschodniego. Jest on analizowany, ale trzeba przyznać, że nie jest to rynek łatwy.Nowy kierunek autobusowy –Izrael. Czy tam też Solaris może sprzedać tramwaje?Izrael ze względu na wielkość tego kraju oferuje ograniczony potencjał tramwajowy. Bardziej sprawdzają się tam pociągi typu podmiejskiego. W tej chwili jest tam tylko jeden system tramwajowy w Jerozolimie.Czy doświadczenia autobusowe nadal pomagają w zdobyciu zamówień tramwajowych?Zdecydowanie tak. Klient czuje opiekę serwisową i wsparcie producenta. Dzięki temu chętniej z nami współpracuje czy to w segmencie autobusowym, czy tramwajowym.Co z unijnym projektem pojazdów bezemisyjnych?To projekt ZeEus, w ramach ramowego programu badawczego Unii Europejskiej. Zostali do niego zaproszeni operatorzy, przewoźnicy i producenci taboru. Jednym z nich jest Solaris. Mamy przedyskutować, które kierunki rozwoju pojazdów bezemisyjnych mają przyszłość, które są najlepiej dostosowane do potrzeba danych miast oraz przygotować rekomendację dla Komisji Europejskiej w zakresie wsparcia finansowego.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Tramino
Jena
Brunszwik
  • lil – 19.02.2014

    W Krakowie to była sromotna porażka z pesa którą solaris długo gorzko przełykal. I tak panie to nie jest koniec wojny cenowej. W Polsce rządzi pesa i żeby utrzymać tę przewagę mogą zejść z cenami tak że panu oczy na wierzch wyjdą. Za granicą pesa tez nie da wam pola.

  • Combino – 19.02.2014

    "Czy tramwaje Solarisa są dziś porównywalne jakościowo z produktami wielkiej trójki –Bombardier, Alstom, Stadler? Przykład Jeny i Brunszwiku pokazuje, że spokojnie możemy zastępować produkty wymienionych potentatów "... Normalnie padłem; zwłaszcza w kontekście Brunszwiku,gdzie póki co nie dostarczyli ANI JEDNEGO wagonu :D I o jakim zastępowaniu Z.Palenica mówi? Czyżby miał na myśli wejście de facto na puste pole?Bo jak Jena (JUŻ DEKADĘ TEMU!) jako ostatnia zamawiała KWP,to wtedy jeszcze Bombardier NA SPECJALNE ZAMÓWIENIE (bo trudno inaczej ten tryb nazwać) jeszcze zrobił im kilka wozów z serii będącej już w sumie historią; jak teraz znowu mieli kaprys ((bo teraz to już tylko kaprysem można to nazwać) zamówić sobie KWP,to Bombardier ich olał i na puste miejsce wszedł Solaris.Tak wygląda to "zastępowanie" (czyli,przynajmniej w Niemczech,GDY POTENTAT OLEJE PRZETARG ;) ). Za granicą z tramwajami to wy sobie dopiero wyrabiacie pozycję (Pesa zresztą nie jest dziś dużo dalej) i jesteście praktycznie na początku drogi,a nie "spokojnie możemy zastępować..."

  • srtg@o2.pl – 19.02.2014

    @ Combino Palenica mówi to, co jest najbardziej korzystne dla Firmy, w której pracuje. Nie skłamał, wypowiadając słowa, które skrytykowałeś. Skoro zastąpili starsze tramy, to znaczy, że są w stanie spokojnie zastąpić. Coś dziwnie szukasz dziury w całym.

  • @srtg@o2.pl – 19.02.2014

    Ten typ tak ma...

  • Volfer PR743 – 19.02.2014

    @lil PESA i tak, na szczęście, nie dostanie kontraktu z Krakowa, brak kasy (chyba MPK to wyczuło i dało im wygrać "na wiwat" - niech się łosie cieszą). A z ceny to zejść będzie im, delikatnie mówiąc, ciężko... Już teraz jakość jest żałosna, nawet jak na polskie warunki. A Ty piszesz o zachodzie.

  • omk – 19.02.2014

    żadne kruczki, tylko to co mówi Alstom - polskie miasta tylko na cenę patrzą i przez to wybierają szroty PESY, które do niczego się nie nadają... Może Solaris to nie poziom Zachodni jeszcze, ale na pewno o wiele wyższy niż jego krajowy przeciwnik...

  • MKM – 20.02.2014

    @omk: Sam jesteś szrot. Jak nie znasz realiów to się po prostu nie odzywaj. Twisty jeżdżą w Częstochowie i nie słychać, aby były z nimi problemy. Więc przestań hejtować.

  • @MKM – 20.02.2014

    Twisty w Częstochowie to faktycznie mocny argument...

  • Amator – 20.02.2014

    Jak to czytam, to mam wrażenie, że to opowiadanie bajki dla potłuczonych. Piękny słowotok i nic więcej, zero konkretu.

  • jatal. – 21.02.2014

    Jeśli Kraków i Toruń to nie są porażki Solarisa bo decydowały kruczki techniczne, to na tej samej zasadzie Poznań nie był zwycięstwem tylko efektem kruczków. ===== Skoro "staranność" w przygotowaniu oferty polega na wpisaniu w formularz "czymś pochlapiemy stal" to nie mam więcej pytań.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....